$
פרסום ושיווק

בלעדי: המותג הישראלי קוטקס יאנג ישווק גם בחו"ל

הצלחה בינלאומית למותג המקומי של חוגלה קימברלי. המותג לנערות, ובראשו הדמות הווירטואלית קיטה, כבר מושק בדרום אפריקה, ברוסיה, בלבנון ובמפרץ. המרוויחה הגדולה היא מקאן דיגיטל, שאחראית לקמפיין

מיטל זדה 07:3911.08.08

הצלחה ישראלית בעולם למותג ההיגיינה לנערות קוטקס יאנג: ל"כלכליסט" נודע כי המותג לנערות, ובראשו הדמות הווירטואלית קיטה, יאומץ על ידי קימברלי קלארק העולמית.

 

המהלך השיווקי המלווה את ההשקה כבר מיושם בימים אלה בדרום אפריקה, ברוסיה, בלבנון ובמדינות המפרץ, שם אימצו

את המהלך השיווקי, שכלל בניית שם למותג, קמפיין פרסומי ואתר אינטרנט - כולם נוצרו באמצעות משרד האינטראקטיב מקאן דיגיטל. את דמותה של קיטה הוירטואלית פיתח BBDO DESIGN מבית גיתם.

 

מדובר בפעם הראשונה שקימברלי מאמצת מהלך ישראלי מתחילתו ועד סופו. הבחירה הזו מקנה למנהלי המותג בארץ יוקרה רבה, אבל הביטוי הכלכלי שלה צפוי להיות מוגבל: איילת הרגש, מנהלת תחום עסקי נשים בחוגלה קימברלי, מסבירה כי זכויות היוצרים על המהלך שייכות לקימברלי קלארק העולמית, כך שלמעט התחלקות בעלויות ההפקה לא מדובר בסכומי כסף שמועברים תמורת המכירה.

 

המרוויח הגדול מאימוץ הקמפיין הוא משרד מקאן דיגיטל: ההסכמים קובעים כי המשרד יעניק למדינות EMEA (אירופה, מזרח תיכון ואסיה) שירותים נלווים, בהם תמיכה טכנולוגית ופיתוח אפליקציות נוספות.

 

קוטקס יאנג וקיטה נוצרו ב־2007 כדי ליצור בידול מהמותג המתחרה אולווייז. המותג כוון לנערות בנות

12-15, לאחר שמחקרים של חוגלה קימברלי העלו שבנות בגילים הללו מתקשות להתחבר למוצרים קיימים. "הבנו שרוב קהל היעד נמצא באינטרנט, ולכן בחרנו את האינטרנט כמדיה העיקרית להשקת המותג, לראשונה בחוגלה קימברלי", מסבירה הרגש.

 

חוגלה קימברלי השקיעה עד כה 800 אלף שקל במהלך השיווקי, שבמסגרתו "פתחה" קיטה בלוג וכרטיסים אישיים ברשתות חברתיות, ניהלה שיחות באייסיקיו והשתתפה בפעילויות אינטרנטיות. לפני שלושה שבועות הושקה "קיטה סיטי", עולם וירטואלי שלם לבנות הנוער.

 

הרגש גילתה עוד כי כבר בשלב פיתוח המותג לפני שנה מדינות האזור (ה־EMEA) הביעו עניין בפיתוח הישראלי. "המוצר פותח כמוצר אזורי, שהיה ברור שישתמשו בו מדינות נוספות", הסבירה. "אנחנו גאים על החלטת קימברלי קלארק לאמץ את המותג ברמה הגלובלית".

 

בהנהלת המותג מציינים כי שנה לאחר השקתו קוטקס יאנג הוא בעל נתח שוק כמותי של כ־7% - ביחס ליעד של 3%. כמו כן, הוא מהווה 23.4% ממכירות קוטקס בקטגוריית התחבושות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x