• תפריט
פרסום ושיווק

מיתוג מחדש למוצרי קבוצת שטראוס כולל לוגו חדש לעלית

קבוצת שטראוס הציגה היום את מהלך שינוי האריזות שיושלם עד לסוף 2009, כאשר מוצרי עלית הוותיקים יעוטרו גם הם בלוגו חדש, הדומה בצורתו ללוגו של שטראוס. החברה משקיעה כ-10 מיליון שקל השקעה ראשונית בשינוי, שנועד ליצור בפעילות בארץ ובחו"ל "שם חברה אחד ומותג חברה אחד"

גלי ברגר ואורנה יפת 16:1727.07.08

שטראוס הכריזה לפני יותר משנה על הזהות התאגידית החדשה שלה, במטרה להפוך לחברה גלובלית, אשר כוללת, לצד שינוי ארגוני מקיף, פרידה מהשם עלית והפיכתו למותג מוביל בפורטפוליו של החברה. החל מחודש ספטמבר הקרוב ייחשפו גם הצרכנים לשפה החדשה. החברה הודיעה היום (א') על השקת אריזות חדשות, עליהם יתנוסס הלוגו החדש של שטראוס וכן על השקת לוגו חדש לעלית, שדבקה באותו סימן מאז שנות ה-90.

 

הלוגו החדש של עלית דומה בצורתו לזה של שטראוס ונועד, לדברי אנשי החברה, לתקשר עימו. קונספט האריזות עוצב בהלימה לשפה התקשורתית של מותג החברה כפי שפותחה ע"י חברת המיתוג הבינ"ל future brand - השלמת עיצוב האריזות בוצעה על ידי ברוך נאה ופיליפ בולקייה.

 

לוגו עלית החדש. "מדבר" עם לוגו שטראוס לוגו עלית החדש. "מדבר" עם לוגו שטראוס

 

לדברי גדי לסין, מנכ"ל שטראוס ישראל, מהלך שינוי האריזות יושלם עד לסוף שנת 2009, כש-60% מהמוצרים יעברו למראה החדש עד סוף 2008. בסוף השנה הנוכחית תעלה החברה גם בקמפיין, בו תוצג הזהות החדשה באמצעות, שיפיק משרד שלמור, אבנון, עמיחי, שנבחר לטפל בזהות החדשה. הזהות החדשה של שטראוס תבוא לידי ביטוי גם בכל הסגירים הגרפיים של הקמפיינים הטלוויזיונים של החברה.

 

ל"כלכליסט" נודע, כי בהחלפת האריזות משקיעה החברה השקעה ראשונית של כ-10 מיליון שקל.

 

המהלך, כפי שמסביר ארז ויגודמן, מנכ"ל ונשיא שטראוס גרופ, לא נועד לצמצם את עלויות הפרסום והשיווק של החברה, שהיא המפרסם הגדול ביותר בארץ, אלא למנף את המותגים הקיימים לטובת המשך שיפור התוצאות והמעמד של שטראוס. "אנחנו יוצרים בכל העולם שם חברה אחד ומותג חברה אחד, המכתיבים את סדר היום לכל המותגים האחרים: זהות תאגידית אחת ותרבות אחת לכולנו", אמר ויגודמן.

 

אריזת סוכריות של עלית עם הלוגו החדש אריזת סוכריות של עלית עם הלוגו החדש

"ניכנס לטריטוריות נוספות בעולם, ביניהן אסיה"

במסיבת העיתונאים הוצג לראשונה אלאן לוס, סמנכ"ל השיווק הקונצרני של שטראוס, שנכנס לתפקידו לפני כארבעה חודשים, לאחר שהגיע מיונילוור העולמית. במשך כל מסיבת העיתונאים הוא ישב עם אוזניות לאוזניו, כשמתורגמנית בחדר הסמוך תרגמה עבורו את הנאמר. "אנחנו רוצים שהצרכן יכיר את שטראוס כמותג, ואנחנו רוצים איזון בים שטראוס למותגים האחרים שלנו. יש לנו כ-25 מותגים וב-7 מהם נמשיך לתמוך שיווקית".

 

תפקידו של לוס והסיבה לגיוסו היא הפעילות הבינלאומית של שטראוס. כמחצית ממחזור המכירות של החברה מקורו בפעילות בחו"ל, כשעל רובו אחראית פעילות חברת הקפה. "אנחנו עוסקים בתהליך של קונסולידציה בין מותגי הקפה במדינות שונות בעולם תחת מותג אחד, הם עדיין לא קיבלו את הזהות של שטראוס" אמר לוס.

 

לשאלה האם המיתוג העולמי סביב שטראוס כשם החברה קשור גם לרצון של החברה לצאת להנפקה או לגייס הון, מה שיעזור לביסוס המותג בקהילה הפיננסית, אמר ויגודמן, כי כרגע הנפקה לא נמצאת על השולחן. "אם כבר, נעשה מהלכים כמו זה שעשינו עם TPG (שותף פיננסי שנכנס לחברת הקפה)". עם זאת, אמר ויגודמן, כי "אין ספק ששטראוס תיכנס לטריטוריות נוספות בעולם ובהן גם אסיה".

 

מנכ"ל שטראוס ישראל לסין, אף התייחס במסיבת העיתונאים למצב השוק הישראלי. לשאלה אם נראית האטה בצמיחה הוא אמר: "בחמשת החודשים הראשונים של 2008 נראתה צמיחה יוצאת דופן. מסוף מאי אנחנו חשים האטה, אבל עדיין יש גידולים לעומת השנה הקודמת, בעיקר בגלל עליות מחירי חומרי הגלם, שגולגלו גם על הצרכנים. אנחנו מקווים שגל עליות המחירים הסתיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x