$
פרסום ושיווק

נטוויז'ן מוותרת על ברק ונשארת עם 013

בלעדי: ממחקרים שערכה החברה עולה כי ברק אינו שם המזוהה עם ספק אינטרנט, לעומת הקידומת 013 שהיא נכס חזק של החברה

אמיר טייג 08:5302.07.08

נטוויז'ן מוותרת על הברק. במסגרת המיתוג המחודש של החברה הממוזגת, שעליו תכריז החברה ביום ראשון הקרוב, צפויה החברה לשנות את שמה ל-013 נטוויז'ן. כך נודע ל"כלכליסט".

 

למעשה מדובר בשלב האחרון במיזוג בין נטוויז'ן לברק, אשר החל בתחילת 2007 ועתה מגיע לסיומו בהשקת השם

החדש של החברה הממוזגת והלוגו. ההערכות הן כי נטוויז'ן תשמור על דמות הלטאה גם בלוגו החדש. ההשקה המחודשת תלווה בקמפיין.

 

ההחלטה לוותר על השם ברק אך לשמור בשם על הקידומת 013 אינה מפתיעה. במהלך חייה של ברק השקיעה החברה משאבים רבים במיתוג הקידומת שלה, שהפכה לאחד הנכסים העיקריים של החברה. הלוגו של 013, שהומצא בבאומן בר ריבנאי, נשמר גם כשתקציב החברה עבר למשרדי פרסום אחרים - מקאן ולאחר חודשים ספורים טמיר כהן JWT. בתחום השיחות הבינלאומיות החשיבות של בסיס לקוחות קבוע מעטה יחסית וקיים צורך להישאר בתודעת הצרכנים כל הזמן.

 

מחקרים שערכה החברה גילו כי הקידומת 013 חזקה מאוד במגזר הרוסי, שהוא אחד המגזרים המוציאים את הסכומים הגבוהים ביותר על שיחות לחו"ל. המחקרים גילו גם כי השם ברק חזק פחות כמותג אינטרנט מהשם נטוויז'ן.

 

נטוויז'ן, שבניהול ריצ'י האנטר, מעולם לא השקיעה מאמץ שיווקי בחדירה לתחום השיחות לחו"ל. החברה תמיד ראתה את תחום האינטרנט כתחום הליבה שלה וויתרה על הקידומת 017 כחלק מהמיזוג עם ברק. מנגד, ברק החלה את דרכה כחברה לשיחות לחו"ל ונכנסה לתחום האינטרנט בשנת 1999. ברק מעולם לא הובילה בתחום האינטרנט, וכפי הנראה החזיקה ערב המיזוג את נתח השוק הקטן ביותר מבין חמשת המתחרים שפעלו אז. ככל הידוע, משרד הפרסום גיתם, המטפל בנטוויז'ן, אמור להוביל את קמפיין ההשקה של החברה הממוזגת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x