$
פרסום ושיווק

אנשי אינטראקטיב מפרגנים לזכייה של שלמור-אבנון-עמיחי באריה הזהב

יום לאחר הזכייה בפרס היוקרתי ממשיכים בשלמור להתרגש מהמעמד הנדיר: "זכינו למען מטרה לאומית". בעולם הפרסום הישראלי מנתחים את ההישג ומסבירים כי "מדובר בקמפיין אמוציונלי שסחף אנשים מכל העולם"

מיטל זדה 09:1718.06.08

כשהם עוטים את דגל ישראל עלו ביום שני בערב שלושת השותפים רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי, עם מנכ"ל חברת Y&R אינטראקטיב ערן גפן, לקבל את פרס אריה הזהב בפסטיבל קאן.

 

לא הרבה משרדי פרסום ישראליים זוכים לעלות על הבמה בקאן ולגרוף את כל הקופה. מדובר בפעם השלישית

בתולדות ענף הפרסום הישראלי שבו זוכה משרד לאחוז בפרס היוקרתי של עולם הפרסום הבינלאומי.

 

רגע לאחר שירד מהבמה, אמר שלמור ל"כלכליסט" כי מדובר באחד הרגעים המרגשים בחייו. "עלינו עם דגל ישראל, וכל האולם התרגש", סיפר שלמור, והוסיף, "ההרגשה היא לא של זכייה פרטית, זה הרבה יותר מרגש לזכות בעבודה שהיא למען מטרה לאומית".

 

פרס אריה הזהב הוענק למשרד עבור המהלך של הדממת האינטרנט בקטגוריית "פרומושן", שהיא אינה קטגוריית אינטראקטיב, אלא שופטת רעיונות חדשים. מלבד קטגוריה זו, הקמפיין מתמודד בקטגוריית "שירות לקהילה" ובקטגוריית "מדיה", קטגוריות שעל הזוכים בהן יוכרז במהלך השבוע.

 

במסגרת המהלך, שציין שנה לחטיפת החיילים בלבנון, פנה גפן לאתרי האינטרנט הישראליים בבקשה לעצור את פעילותם למשך חמש דקות, ולהעלות, במקום עמוד הבית הרגיל שלהם, דף תחת הכותרת "The soldiers cannot be found" (בדומה לדף ה־The page cannot be found, העולה כאשר דף החיפוש אינו נמצא), ובו מסרים הקשורים לחטופים. כל אתרי האינטרנט המרכזיים בארץ נענו לבקשה ולקחו חלק בהדממה, ואליהם הצטרפו מאות אתרים ישראליים נוספים, ובהם גם גוגל. ההדממה התרחשה בדיוק בשעה שבה אירעה החטיפה - 09:05.

 

"קרנית התרגשה"

גפן, שנערך לתחרות כבר בארץ ולקח איתו את דגל ישראל, מסביר כי לעלות על הבמה עם הדגל היה מהלך לא שגרתי בתחרות. "גם הקהל הבין שאנחנו לא מייצגים רק את עצמנו, אלא גם את המדינה". גפן הוסיף כי בטקס עצמו, שלומי אבנון והוא שוחחו בטלפון עם קרנית גולדווסר, שהיתה שותפה למהלך, ובישרו לה על הזכייה. "קרנית התרגשה מאוד ואמרה שהיא מאוד גאה בנו", ציין גפן. עבור שלמור אבנון עמיחי, שכבר שנים לוקח חלק בתחרות הבינלאומית, מדובר בסיום מוצלח במיוחד. המהלך שבו זכה כעת גרף פרסים נוספים, ובהם פרס הקליאו ומקום ראשון בקקטוס הזהב.

 

בשנה שעברה היה זה דווקא משרד פרסום קטן יחסית שזכה להישג. משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין הצליח להיות זה שהביא את האריה המוזהב לאחר שנים שבהן משרדים ישראליים ראו את הפסל רק בתמונות. שמעוני פינקלשטיין יצר אף הוא קמפיין התנדבותי עבור עמותת מאיר פנים, שזיכה אותו במקום הראשון. קודם לכן היה זה הפרסומאי אמנון אריאלי שזכה בפרס. אריאלי זכה בפרס עבור סרטון לתרסיס נגד חרקים, ונהפך לישראלי הראשון שעשה זאת.

 

הזדהות גורפת

בחברות האינטראקטיב מספקים כמה הסברים להצלחת המהלך. תימור גורדון, מנכ"ל חברת האינטראקטיב ארק, מסביר כי הקמפיין נחל הצלחה רבה כיוון מדובר לא רק בחשיבה קריאייטיבית, אלא בעיקר בשל השימוש בטכנולוגיה. "פעילות כזו תפסה את הגולש בבת אחת תוך כדי גלישה. היא חייבה אותו לעצור רגע ולהתחבר לסיבה שבגינה עצרו האתרים". גורדון מוסיף כי סביר להניח שקמפיין כזה לא היה נוחל הצלחה או הבנה מצד הגולשים, אם היה נערך דווקא לחברה מסחרית, "מעטים הם הנושאים שיכולים ליצור הזדהות כזו".

 

גורדון מסביר כי גם אופן הגשת הקמפיין לתחרות, שלווה בסרטון הסברה על המהלך, תרם להצלחת הפעילות בעולם, "הסרט היה אמוציונלי והצליח לחבר גם אנשים מהעולם אל הפעילות". גם אלדד ויינברגר, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל, מסביר כי הטענה שלפיה לשופטים היה קל יותר להתחבר לקמפיין של עמותה ולא לשל חברה מסחרית היא לא קבילה, "אני בטוח שהוגשו לתחרות מאות עבודות מכל העולם, שנוצרו עבור עמותות שונות ומקדמות נושאים חשובים, אבל העובדה היא שהם לא זכו, והקמפיין הזה כן. השופטים בתחרות ראו בו מהלך שראוי לזכייה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x