$
פרסום ושיווק

מגה בעיר: המכירות צמחו ב-15%-20% ברבעון הראשון

האנליסטים שמעו במפגש עם זאב וורמברנד על איחוד בין נעמן פורצלן לבין ורדינון, על פתרון למגה ושפע שוק אולי עוד השנה ועל שקילת מותג פרטי

גלי ברגר 07:1504.06.08

המכירות בחנויות מגה בעיר צמחו ב-15%-20% ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את הנתון הזה הציגה הנהלת רבוע כחול בכנס אנליסטים שהתקיים אתמול בבורסה בתל אביב. הכנס היה המפגש הראשון בין שוק ההון למנכ"ל החדש של רבוע כחול זאב וורמברנד.

 

אנליסטים שהיו במפגש

מסכמים כי לא יצאו ממנו בשורות. בעוד ברבוע כחול התהדרו בהצלחת מהלך מגה בעיר, לא הוצגה אסטרטגיה עבור מגה ושפע שוק. לדברי אחד האנליסטים, "הדבר היחיד שנאמר הוא כי ההנהלה מקווה להספיק לטפל ברשתות אלו עוד השנה". לדבריו, העלייה במכירות מגה בעיר מדגישה את המצב הבעייתי שבו נמצאות הרשתות, שכן המכירות בחנויות זהות עלו בסך הכל ב-1.1% ברבעון הראשון. "זה אומר שהמצב של מגה לא רע -אלא קטסטרופה".

 

"ברבעון השני ניתן יהיה לשפוט טוב יותר את מגה ואת שפע שוק", אמר גיל בשן, אנליסט באי.בי.אי, שהשתתף בכנס. "פסח מאופיין בקניות גדולות, שאותן מבצעים בסניפים הגדולים".

 

נקודה נוספת שעלתה בכנס היא שרבוע מתחילה לעשות סדר בתחום הנון פוד: "ברבוע מתכוונים לאחד את ורדינון ונעמן פורצלן תחת נעמן", סיפר אביאל אזואלוס, מנהל מחלקת השקעות בבוטיק ההשקעות Profound. "בכוונת הרבוע לפתוח חנויות של ורדינון וד"ר בייבי ליד סניפי מגה, כמו גם חנויות של טבע עדן מרקט במקומות שבהם ימצאו נדל"ן שיאפשר זאת". אנליסט אחר דווקא לא התרשם מהפעילות הקמעונאית הענפה של הקבוצה: "נראה שהם מתפזרים לכל כך הרבה מקומות - מנון פוד, דרך עדן טבע מרקט ועד מותג פרטי".

 

במפגש התייחסו גם לנושא של עליית המחירים. אורי פלח, המשנה למנכ"ל ומי שתפקד כמנכ"ל בפועל בחודשים האחרונים, הסביר כי לעליות המחירים יכולות להיות כמה השפעות, אחת מהן היא ירידה בביקושים ומעבר ממוצרי פרימיום למוצרים בסיסיים. תופעה אחרת שיכולה להיטיב עם הרשתות היא הירידה של צריכת מזון מחוץ לבית, דבר שעשוי להגדיל את המכירות ברשתות. וורמברנד ציין כי החברה תבדוק את האפשרות להיכנס למותג פרטי בתחום המזון ולהקים מרכז לוגיסטי. לחרם החרדי של שפע שוק לא הרבו להתייחס, ורק ציינו כי מדובר בתשע חנויות במגזר מתוך 46.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x