סגור
סניף של בנק אוף אמריקה בניו יורק
סניף של בנק אוף אמריקה בניו יורק (בלומברג)

עכשיו כשהבנק של ההייטקיסטים נסגר, למי הם מזרימים הכי הרבה כסף?

אחרי קריסת SVB, הסטארט-אפיסטים מוצאים מקלט בטוח אצל בנק אוף אמריקה, עם הפקדות בסכום של 15 מיליארד דולר; הבנק, ששוויו 227 מיליארד דולר, הוא השני בגודלו בארה"ב ומנהל נכסים בשווי של מעל ל-3 טריליון דולר; גם הבנק הראשון בגודלו נהנה מהמצב העגום אצל הבינוניים

איפה שיש מפסידים יש מרוויחים: כשהסטארט-אפיסטים ושאר ההייטקיסטים מחפשים אחר מקום בטוח להפקיד את כספם, אחרי קריסת סיליקון ואלי בנק, הם פונים לאחד המוסדות הפיננסיים הבטוחים בארה"ב – בנק אוף אמריקה.
בנק אוף אמריקה הוא השני בגודלו בסקטור הבנקאות בארה"ב, עם שווי שוק של 227 מיליארד דולר, שני רק לג'יי.פי מורגן צ'ייס בשווי.
סיליקון ואלי בנק SVB, המוסד הפיננסי המוביל שבו הפקידו חברות הטק את כספם, קרס לאחר ניסיון מצד המפקידים למשוך סכום של 42 מיליארד דולר, ועבר לשליטת הרגולטור, כמו גם הבנק סיגניצ'ר.
אך היכן שיש כאוס צצות גם הזדמנויות, ונראה שסקטור ההייטק מצא בית חם ובטוח יותר בקרב המוסדות הפיננסיים הגדולים בארה"ב – ומעל כולם בבנק אוף אמריקה. במקביל לקריסת SVB, הבנק השני בגודלו הכניס יותר מ-15 מיליארד דולר בפיקדונות. כך פורסם ביאהו פייננס.
גורמים המעורים בנושא סיפרו לאתר בלומברג כי הכספים הגיעו מלקוחות מפוחדים שהבינו כי בנק אוף אמריקה הוא פשוט מוסד גדול מדי בשביל ליפול כמו SVB וסיגניצ'ר, וכך חושבים גם בפדרל ריזרב. בדוחות לשנת 2022 צוין כי הבנק, נכון לסוף השנה שעברה, מנהל נכסים בשווי של 3.05 טריליון דולר.
ובנק אוף אמריקה הוא לא הנהנה היחיד מהמצב העגום בבנקים הבינוניים. גם הבנק הגדול בשווי שוק בארה"ב, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, צמח בנכסים שהוא מנהל בעקבות מעבר של כספים שנמשכו מפיקדונות מהבנקים הקורסים. כך לפי "פייננשל טיימס".
הבנק אף מקצר את תהליכי הזמנים לפתיחת פיקדונות אצלו בשל השיטפון האדיר של הלקוחות שמחפשים היכן לשים את כספיהם שנמשכו מהבנקים הקורסים.