סגור
חסות מדיה חברת המילטון ליין מריו ג׳יאניני חואן דלגדו ו לימור בקר
חסות מדיה חברת המילטון ליין מריו ג׳יאניני חואן דלגדו ו לימור בקר (צילום: קובי קואנקס)

המילטון ליין תמשיך להשקיע במדינת ישראל

כך לדברי מריו ג'יאניני, יו"ר משותף בחברת הייעוץ המילטון ליין, במסגרת כנס המשקיעים השנתי של החברה. חואן דלגדו, מנכ"ל משותף: "תעשיית ההייטק הוכיחה שהיא היצוא המוביל של המדינה"

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות להביע את הזעזוע שלנו בהמילטון ליין מהאירועים המחרידים שקרו בשבעה באוקטובר ומכל מה שקרה לאחר מכן", פתח חואן דלגדו, מנכ"ל משותף של המילטון ליין את דבריו אתמול בכנס השנתי של החברה שהתקיים ב"מערבה" בקיבוץ געש. "אנחנו מודעים לכך שרבים מכם הנמצאים פה איתנו הושפעתם באופן אישי ממה שקרה. יש לנו חברים ועמיתים שאיבדו קרובים, יש לנו לקוחות היושבים באולם מקיבוצים שנפגעו בצורה הגרועה ביותר האפשרית, ואנחנו כמובן מתפללים איתכם לשובם בשלום של כל החטופים". לצידו של דלגדו על הבמה עמדו גם היו"ר המשותף מריו ג'יאניני ומנכ"לית המילטון ליין ישראל, לימור בקר שהנחתה את השיחה.
"תמיד הדגשנו שאנחנו תומכים בצוות המקומי שלנו", הוסיף ג'יאניני. "אם בטוח פה עבורכם, אז בטוח פה עבורנו. נגיד בנק ישראל פתח את האירוע שלנו מול הקהל הזה. זו הדגמה מדהימה של עמידות ונחישות לכך שישראל היא חזקה ותמשיך להיות חזקה. אנחנו גאים ושמחים לקחת חלק בכך".
המילטון ליין, המנהלת השקעות בשווקים הפרטיים, נוסדה ב-1991 ונחשבת לגדולה ביותר בישראל כבר למעלה מ-20 שנה. היא מנהלת נכסים בשווי 903 מיליארד דולר ורשמה צמיחה של 93% מאז 2018 (עלייה מ-469 מיליארד דולר). היא גם נחשבת למובילה בעולם של השקעות בשווקים הפרטיים. נכון ל-2023, יש לה יותר מ-2,000 לקוחות ומשקיעים ביותר מ-50 מדינות. החברה מפעילה 22 משרדים עולמיים בצפון אמריקה, אירופה, המזה"ת ואסיה והפסיפיק.
במהלך השיחה הדגישה בקר כי דלגדו ביקר בישראל כבר שלוש פעמים מאז השבעה באוקוטובר, וביקשה ממנו לתאר כיצד ישראל נראית למי שמסתכל מבחוץ.
"תמכנו בחברות שלנו בפגישות נלוות ואנחנו פתוחים לעסקים כרגיל", ענה. "תעשיית ההייטק הוכיחה שוב שהיא היצוא המוביל של המדינה ושמדובר באחד ממרכזי החדשנות של העולם. למרבה הצער, עד כה זה לא הספיק כדי לתקן את הנושאים הפוליטיים ואת המצב עם השכנים".
המילטון ליין משקיעה בישראל גם מכספים שהיא מקבלת מגופים מוסדיים ברחבי העולם, כולל קרנות ההון סיכון המקומיות פיטנגו, גרינפילד, ניו ארה ו- vGames. המילטון ליין אוהבת גם להשקיע בחברות ההשקעות הישראליות פימי ופורטיסימו. היא השקיעה לאורך השנים מיליוני דולרים, הן בקרנות הללו והן ישירות בחברות הטכנולוגיה, כמו חברת התוכנה מונדיי.קום, בסטארט-אפ הספורט Minute Media ובקאופרטיב הדיור Venn, זאת לצד חברות תעשייה כמו נטפים ועשות אשקלון.
ג'יאניני הבטיח כי על אף הטלטלות של השנה האחרונה, "המסר העיקרי שלנו הוא להשקיע. להיות פעילים... אל תנסו לתזמן את השוק, כפי שמרבית האנשים ניסו לעשות בשנה שעברה. השוק לא נהיה זול יותר, השערוכים יישארו כפי שהם ואנחנו קרוב לוודאי שנישאר בסוג כזה של שוק עוד זמן מה".
ג'יאניני חשף עוד כי עבור הלקוחות הקיימים של החברה, ההתמקדות העיקרית היא לרוב בשערוכים ובהעדר נזילות. אולם, סקירה שפרסמה החברה באירוע הצביעה על כל שהשערוכים הם בסדר גמור "מכיוון שהם נתמכים על ידי הנתונים הכלכליים", הסביר. "הנזילות ירדה לעומת השיאים הקודמים, אבל האקזיטים יפתיעו השנה אנשים לטובה. הנזילות חוזרת".
במהלך השיח הפנו הדוברים את תשומת הלב לקרנות אוורגרין (Evergreen), שהן כלי השקעות גמיש שמאפשר ביצוע השקעות ארוכות טווח בחברות פרטיות, זאת מבלי לקבוע תאריך סיום מוגדר מראש, בניגוד לפעילות של עמותות פרטיות שבאופן מסורתי הן בעלות תוחלת חיים של כעשר שנים.
"התחום המתרחב ביותר בעולם כיום הוא אוורגרין", הדגיש ג'יאניני. "מדוע? כי הסוג החדש הגדול ביותר של משקיעים חדשים בשווקים הפרטיים הם אנשים פרטיים...איננו מבינים עדיין מדוע השוק הישראלי עוד לא נכנס לתחום. זה כנראה קשור לאופן בו אנשים חוסכים בישראל".
הנושא האחרון שעלה לדיון היה תפקיד הבינה המלאכותית בהשקעות עתידיות. "אנחנו חושבים שטכנולוגיה היא המשבשת הגדולה ביותר בתעשייה שלנו", סיכם ג'יאניני. "התשואות לא עומדות להיעלם ולא יקרה שהעולם לא יזדקק יותר לשווקים פרטיים...אך הגישה שלנו לשווקים הפרטיים משתנה ולטובה. ההון הפרטי בעולם משנה זאת".
אירוע המשקיעים השנתי של המילטון ליין נערך השנה בישראל והציג חלק מהעדכונים הבולטים ביותר בתעשייה. מלבד השיח הוא כלל גם דברי פתיחה של בקר ונאום מרכזי של נגיד בנק ישראל אמיר ירון. האירוע הסתיים בארוחת ערב וקוקטיילים להצגת התמיכה עם ישראל לנוכח המלחמה המתמשכת עם חמאס.