סגור
הנפקת למונייד בורסת ניו יורק יולי 2020
הנפקת למונייד בבורסת ניו יורק ביולי 2020 (צילום: the dog of wall street)

למונייד מציגה: קפיצה בהכנסות, הפסד של 68 מיליון דולר ומניה מזנקת

חברת האינשורטק הישראלית עדיין הפסדית, אך הציגה זינוק של 77% בהכנסות ל-50 מיליון דולר; למונייד צופה שאחרי הרבעון הנוכחי ההפסד יתחיל להצטמצם והמניה זינקה ב-13.7% במסחר המאוחר

למונייד, חברת האינשורטק הישראלית, הציגה גם ברבעון החולף הפסד גבוה, אך עם קופת מזומנים של מיליארד דולר והבטחה להקפיא השקעות בפרוייקטים חדשים, המשקיעים מזהים אור בקצה המנהרה.
החברה פירסמה אמש נתונים טובים לרבעון השני של 2022, בהתחשב ברוחות המיתון הנושבות בעולם, ובעיקר שלחה לשוק את האיתותים שהמשקיעים רוצים לשמוע. בתמורה הם הקפיצו את מנייתה ב-13.7% במסחר המאוחר אתמול בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות, למחיר מניה שמקרב את למונייד בחזרה לשווי שוק של 2 מיליארד דולר.
"ברבעון השלישי ההפסדים שלנו יגיעו לשיא, אבל משם הם יתחילו לרדת עד שנגיע לרווחיות", אמרו בלמונייד, אך לא נקבו בשלב זה במועד המעבר לרווח.
לפי קצב ההפסדים הנוכחי ורמת ההכנסות, ברור שמדובר בתהליך שייקח שנים ולא רבעונים. ברבעון השני ההפסד עדיין הציג עלייה מהירה והגיע ל-68 מיליון דולר בשורה התחתונה, אבל זה היה הפסד נמוך מהצפוי.
למונייד שמרה ברבעון השני על קצב צמיחה מהיר שהסתכם ב-77% מול הרבעון המקביל והביא את ההכנסות שלה ל-50 מיליון דולר. עם זאת, הוצאות התפעול עדיין היו גבוהות משמעותית משורת ההכנסות והגיעו ל-86.9 מיליון דולר מול 68.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
העלייה החדה נובעת בעיקר מהשקעה בפרסום וגידול בעלויות שכר לעובדים. מצבת כוח האדם של למונייד מונה כעת 1,200 עובדים ועם השלמת הרכישה של מטרומייל היא תקבל עוד 230 עובדים, לאחר שפיטרה 20% מעובדי החברה הנרכשת. לפני כחודש פיטרה למונייד גם כ-50 עובדים שהועסקו במוקד הטלפוני במשרדיה בארה"ב, אך נכון לעכשיו היא מתכוונת להגדיל את כוח האדם שלה, אם כי בקצב איטי מבעבר.
התחזית השנתית המעודכנת של החברה מדברת על הפסד EBITDA של 245-240 מיליון דולר "בלבד" וזאת לעומת התחזית הקודמת להפסד של 280-265 מיליון דולר. מספר זה אמנם עדיין יותר גבוה מההכנסות הצפויות של למונייד שיעמדו על 239-236 מיליון דולר, אך כאמור החברה גם מבטיחה להקפיא את ההשקעות וגם בתוך הפרמטרים התפעוליים ישנן כמה התפתחויות חיוביות.
“האטנו את הצמיחה שלנו ואת קצב גיוס העובדים, כך שאנחנו צופים שההון הקיים שלנו יספיק לנו עד שנגיע לרווחיות", כתבה למונייד בדוח. "הגיוס האחרון שלנו היה בינואר 2021 ומאז ראינו זינוק חד בעלויות המימון, אבל למזלנו לא צפויה להיות לכך השפעה עלינו. אנחנו לא משנים את המסלול, אלא רק את הקצב כי הדלק שמזין את הצמיחה מתייקר".
בלמונייד מציינים כי העלייה באינפלציה מהווה אתגר לכלל חברות הביטוח, שכן למרות העלייה בהוצאות ותשלומים ללקוחות, שלמשל משלמים יותר במוסכים עבור תיקונים, החוק האמריקאי לא מאפשר להעלות את הפרמיה ללא אישור הרגולטור. למונייד כבר הגישה בקשות במדינות בהן היא פועלת להעלאת הפרמיות.
בין הפרמטרים החיוביים בלמונייד אפשר לציין את העלייה המתמשכת בפרמיה ללקוח שעלתה ב-18% ל-290 דולר ומספר הלקוחות קפץ ב-31% ל-1.5 מיליון. למונייד ציינה כי השיפור נובע מכך שהיא מוכרת מספר פוליסות לאותו לקוח, לאחר שבשנתיים האחרונות היא התרחבה מביטוח מבנה ותכולה, גם לביטוחי חיות מחמד ורכב. ברבעון השני כרבע מהמכירות של למונייד הגיע מבלי תוספת בהוצאות שיווק ובינתיים רק ל-4% מהלקוחות יש יותר מפוליסה אחת בחברה, כך שהפוטנציאל כאן הוא גבוה.
דוחות הרבעון השני עדיין לא כוללים את פעילותה של מטרומייל, חברת האינשורטק האמריקאית שמוכרת פוליסות ביטוח רכב. מטרומייל מוכרת פוליסות בקצב שנתי של 115 מיליון דולר במונחי פרמיה וכמעט ולא צמחה בתקופה האחרונה. בלמונייד עוד לא בונים על פעילות זו כמנוע צמיחה בטווח המיידי, אלא מצפים בעיקר לקבל את רשיונות הביטוח של מטרומייל במדינות השונות בארה"ב.