סגור

חברת האינשורטק הישראלית למונייד הפסידה 241 מיליון דולר ב-2021

החברת אמנם צמחה ב-36% והגיעה להכנסות של 128.4 מיליון דולר בסיכום שנתי, אלא שכדי להגיע להכנסות אלה היא הוציאה סכום אדיר של 362 מיליון דולר; המניה אומנם צנחה בניו יורק לאחר התוצאות אך יש גם אור בקצה המנהרה

אף שהמשקיעים בוול סטריט התרגלו, ועד לא מזמן אפילו אהבו, לראות חברות טכנולוגיה מפסידות, למונייד מציבה רף חדש בהקשר זה. אתמול (ד') פירסמה חברת האינשורטק הישראלית את דוחות הרבעון הרביעי של 2021 והשנה כולה, ובתגובה צנחה המניה ב-19% במסחר המאוחר.
למונייד אמנם צמחה ב-36% והגיעה להכנסות של 128.4 מיליון דולר בסיכום 2021, אלא שכדי להגיע להכנסות אלה היא הוציאה סכום אדיר של 362 מיליון דולר. עיקר ההוצאה היא בסעיף של שיווק ומכירות שנסק ל-141.6 מיליון דולר. משמעות הדבר היא שעלויות השיווק של החברה גבוהות בפועל מההכנסות שהיא מקבלת.
כתוצאה מכך, ההפסד בשורה התחתונה הסתכם ב-241.3 מיליון דולר. פעילותה של למונייד שרפה 100 מיליון דולר מקופת המזומנים שלה במהלך 2021.
למזלה של החברה היא התנהלה בחוכמה בתקופת ההייפ בנאסד"ק והספיקה להשלים סבב גיוס נוסף מעבר להנפקה הראשונית, כך שכיום יש בקופתה 1.1 מיליארד דולר. בקרוב אמורה למונייד להשלים את עסקת הרכישה של מטרומייל, עבורה הסכימה לשלם חצי מיליארד דולר במניות ובקופת החברה הנרכשת יש עוד 160 מיליון דולר.
העסקה אמורה להיסגר סופית ברבעון השני לאחר שבעלי המניות של מטרומייל, גם היא חברת אינשורטק, אישרו את העסקה לפני חודש. אלא שלנוכח הנפילה במניית למונייד קשה להיראות שהיא תושלם באותם תנאים. בעת החתימה על ההסכם נסחרה למונייד בשווי של 4.3 מיליארד דולר ואילו כעת, לאחר שמנייתה צללה ב-19% במסחר שלאחר הסגירה בעקבות פרסום הדוחות, שווי של למונייד התכווץ לכמיליארד דולר בלבד.
למונייד סיפקה גם תחזית לרבעון הראשון ול-2022 שעדיין לא כולל את השפעות המיזוג עם מטרומייל. ברבעון הראשון כמעט ולא תהיה צמיחה בחברה עם הכנסות של 43-41 מיליון דולר וזאת בהשוואה להכנסות של 41 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2021.
הכנסות למונייד ברבעון הרביעי משקפות אמנם הכפלה בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020, גם ברבעון הזה ההפסדים היו גבוהים והסתכמו ב-70.3 מיליון דולר, איתות נוסף כי אין האטה בקצב שריפת המזומנים של החברה. ברמה השנתית צופה למונייד הכנסות של 205-202 מיליון דולר שישקפו האצה בשיעור הצמיחה לכמעט 60% מול 2021 ומדובר רק בצמיחה אורגנית. בפועל, אם המיזוג עם מטרומייל יושלם, ההכנסות צפויות להיות גבוהות משמעותית.
מטרומייל עוד לא פירסמה את התוצאות השנתיות, אבל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 היא רשמה הכנסות של 75 מיליון דולר, כך שסביר כי תוסיף עוד כ-100 מיליון דולר להכנסות החברה הממוזגת. אבל כמו למונייד גם כל לקוח של מטרומייל האמריקאית עולה ביוקר, והיא הפסידה תפעולית 147 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2021. עוד לפני ההפסדים האלה, צופה למונייד הפסד EBITDA מתואם של של 290-275 מיליון דולר, גבוה יותר מהפסד של 184 מיליון דולר שרשמה בשורה זו ב-2021.
האור בקצה המנהרה של למונייד, שנכנסה השנה גם לביטוחי רכב ולשם חיזוק הפעילות הזאת נועדה גם רכישת מטרומייל, הוא בעלייה בפרמיה הממוצעת שהיא מקבלת פר לקוח. זו הגיעה ל-266 דולר בסוף 2021, לעומת 213 בסוף 2020 ו-177 בסוף 2019. סך הפרמיות בתוקף של למונייד עלו ל-380.1 מיליון דולר לעומת 213 מיליון דולר בסוף 2020 . ב-2022 הן אמורות לעבור לראשונה את הרף של חצי מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
הנפקת למונייד בורסת ניו יורק יולי 2020
הנפקת למונייד בורסת ניו יורק יולי 2020
הנפקת למונייד בבורסת ניו יורק ביולי 2020
(צילום: the dog of wall street)