סגור
דולר דולרים כסף מזומן מט"ח מטבע חוץ
שטרות דולר (צילום: רויטרס)

לראשונה מאפריל: הדולר מתחת ל-3.3 שקלים, כשהשוק ממתין לראות האם האינפלציה בארה"ב תרד

הדולר נסוג ל-3.297 שקלים, היורו יורד ל-3.379 שקלים - בשוק הבינלאומי מטפס היורו ב-0.4% מול הדולר; מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש יולי, אחרי שביוני נרשמה אינפלציה של 9.1% - שיא של 41 שנה

הדולר מאבד גובה היום (ג') בשוק המט"ח, כשהמשקיעים ממתינים למדד המחירים לצרכן לחודש יולי בארה"ב שיפורסם מחר בשעה 15:30 (שעון ישראל).
בשוק המקומי נחלש הדולר מתחת ל-3.3 שקלים, לראשונה מאז ה-27.4.22, בעוד היורו נסוג ב-0.3% ל-3.381 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים מתחזק היורו ב-0.4% מול הדולר וצמד המטבעות נסחר ב-1.022 דולר ליורו.
בשוק מצפים לנתוני האינפלציה בארה"ב כדי להעריך מה יהיו הצעדים הבאים שבהם ינקוט הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, שמנסה לבלום את האינפלציה המזנקת, ובאיזה שיעור הוא יעלה את הריבית בהחלטותיו הקרובות.
אנליסטים בשוק צופים שמדד המחירים לצרכן לחודש יולי יראה עלייה שנתית של 9%. התחזיות עלו לאחרונה לעומת הציפיות הקודמות לעלייה שנתית של 8.6%, בשל נתוני מאקרו שתומכים בהאצת עליית המחירים. בחודש יוני עמד קצב האינפלציה השנתי על 9.1%, שיא של 41 שנה. כך שאם אכן תתפרסם מחר אינפלציה בסביבות 9%, המשמעות היא שאין האטה בקצב עליית המחירים בארה״ב
"להערכתנו האינפלציה הכללית בארה"ב אמנם תרד, אך אינפלציית הליבה תעלה קלות בהובלת רכיב השכירות", כתב היום עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים.
בהתייחס להשערות בנוגע לצעדיו הבאים של הפד, הזכיר קליין כי דוח התעסוקה בארה"ב לחודש יולי היה "טוב בהרבה מהצפי, כאשר נוספו 528 אלף משרות חדשות וקצב גידול השכר השעתי הממוצע נותר גבוה על כ-5%.
"בעקבות הנתון החזק, לצד השיפור המפתיע ביולי גם במדד מנהלי הרכש לענפי השירותים, אנו לא פוסלים עלייה נוספת של 0.75 נקודת בסיס בהחלטת הריבית הבאה ב-21 ספטמבר".
קליין ציין כי אם הפד אכן יעלה את הריבית בחדות ב-0.75%, יגברו הסיכויים לכך ש"גם ב-3 באוקטובר יעלה בנק ישראל יעלה את הריבית בעוד 0.5%, אחרי שיעלה להערכתנו את הריבית ב-0.5% ב-22 באוגוסט".