סגור
כנס פורום היוניקורנס 2022 גיל שויד מייסד משותף ומנכ"ל Check Point
גיל שויד מייסד משותף ומנכ"ל Check Point (צילום: אוראל כהן)

גיל שויד: "לא יודע אם הייתי רושם היום את צ'ק פוינט בישראל"

לאחר שנים של הימנעות מהתבטאויות פוליטיות, מנכ"ל צ'ק פוינט מגיב היום להעברת החוק לביטול עילת הסבירות: "שנים נאבקנו על רישום הפעילות בישראל ואנחנו כאן 30 שנה, אבל אני לא יודע אם זה מה שהיה קורה היום. לא בצד הכלכלי ולא בצד הפוליטי"; בהתייחס לדוח מודי'ס ציין: "בהחלט צריך להדאיג אותנו"

מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט גיל שויד מטיל פצצה אחרי שנים של הימנעות מהתבטאויות פוליטיות : "לא יודע אם היום הייתי רושם את צ'ק פוינט בישראל". שויד אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שהתקיימה לרגל פרסום הדוחות הכספיים של החברה, "המומנטום של ישראל נשחק בחודשים האחרונים", הוסיף.
עד כה שויד נותר אחד המנכ"לים הבודדים בהייטק שלא התבטא בסוגיות ההפיכה המשטרית ומקפיד לשמור על שתיקה בנושאים פוליטיים. כאשר נשאל האם אינו מתרחט על כך לנוכח העברת החוק לביטול עילת הסבירות ביום שני, ענה:
"האירועים האחרונים קשים לכולנו, אנחנו רואים את הקרע בחברה הישראלית וזה כואב לכולנו. אני מתמקד בכך שהקרע הזה לא יהיה בצ'ק פוינט. זה לא פשוט אבל זה מצליח כי אנחנו משאירים את הפוליטיקה בחוץ. העובדים שלנו יכולים להפגין ולהשתתף, אבל זה הקו שהחלטנו עליו מזמן. היו עובדים שבא ואמרו 'תודה שאתם מאפשרים לעבוד בסביבה נעימה'. כך אנחנו יכולים להכיל את כולם".
עוד הוסיף: " אמרתי כבר 30 שנה שאני שומר את הדעות שלי לעצמי. הדעות בחברה הישראלית נשמעות היטב ויש הרבה אנשים שמביעים את דעתם. הלוואי שאם הייתי משמיע את דעתי זה היה משנה למישהו, לצערי זה לא ישפיע".
בהתייחס לשאלה האם יותר עובדים בצ'ק פוינט מבקשים רילוקיישן שיאפשר להם לעזוב את ישראל, ענה שויד: "אני לא מאמין ברילוקיישן וזה לא קיים אצלנו במודל. אין בקשות לרילוקיישן, אלא רק לעבודה מרחוק. לי חשוב מאוד להיות בישראל וגם אם אני פוגש ישראלים שרוצים לעבור לחו"ל אני משכנע אותם להישאר כאן. אני גאה גם בכך שהיו ישראלים בחברות שרכשנו שישבו בחו"ל ואני שיכנעתי אותם לחזור לישראל".
ברבעון האחרון חגגה צ'ק פוינט שלושים שנה להיווסדה וגם אבן דרך של 30 מיליארד דולר בהכנסות מצטברות - החברה הוקמה ב-1993. "אני מאוד מתרגש וחושב שזה רגע מרגש לכולם בחברה", אמר שויד בפתח מסיבת עיתונאים, שכאמור התקיימה לרגל פרסום הדוחות הכספיים, אך בפועל עסקה בעיקר בהשלכות ההפיכה המשטרית על הכלכלה הישראלית בכלל ועל הייטק המקומי בפרט.
בתגובה לדוח של סוכנות דירוג האשראי מודי'ס שהתפרסם אתמול בערב, אמר שויד: "זה בהחלט צריך להדאיג אותנו, המשק הישראלי מאוד חשוב לנו וכשיש המלצה שלילית זה לא דבר טוב אנחנו מקווים שהמצב ישתנה".
שויד הדגיש כי אף שהמצב הפוליטי אינו משפיע על המניה, הוא כן משפיע על חברות בסקטור: "אני שומע על הרבה חברות פרטיות שמתקשות לגייס. ני צופה שיתחילו בעלי המניות לשאול אותנו על המצב, אבל אדע את זה בעוד כמה שעות בשיחות על הדוחות עם המשקיעים".
רמת הביצועים העסקים של צ'ק פוינט ברבעון השני לא הפתיעו. החברה סיימה את הרבעון השני של 2023 עם הכנסות של 589 מיליון דולר, שהיו באמצע טווח התחזיות ומשקפות עלייה של 3%-4% מול הרבעון המקביל והרבעון הקודם. עיקר הצמיחה, בשיעור של 14%, הגיעה מנתח המנויים - בעיקר מפתרונות האבטחה לדואר אלקטרוני. פעילות זו הגיעה לצ'ק פוינט מרכישת Avanan ב-300 מיליון דולר ב-2021. בתחום מכירת המוצרים הורגשה היטב ההאטה והן ספגו בהתאם נסיגה לאחור. בצ'ק פוינט הסבירו כי הלקוחות מאטים את קצב הרכישות ומחליפים פחות מוצרים קיימים.