סגור
תחנת דלק דור אלון
תחנת דלק של דור אלון (צילום: אלעד גרשגורן)

דור אלון עברה להפסד ברבעון - למרות זינוק של 86% בהכנסות

בין הסיבות למעבר להפסד: התנודתיות במחירי הדלקים בעולם והעלייה במחירי הגז הטבעי בשוק המקומי; מכירות הדלק לרשות הפלסטינית זינקו ב-162% ברבעון השלישי; הרווח במגזר הקמעונאות ירד ב-9% למרות עלייה בהכנסות

דור אלון עברה להפסד של 7 מיליון שקל ברבעון השלישי, למרות זינוק של 86% בהכנסות. בין הסיבות למעבר להפסד: התנודתיות במחירי הדלקים בעולם שהובילה לירידה של 14 מיליון שקל בשווי המלאי של החברה; והעלייה במחירי הגז הטבעי בשוק המקומי, טרם כניסת מאגר כריש להפקה מסחרית. גם הפסדי דורגז, המשווקת גז בישול, שגדלו ב-12 מיליון שקל ברבעון השלישי, תרמו לרבעון השלילי של דור אלון.
הכנסות דור אלון - הנמצאת בשליטת אלון רבוע כחול ישראל, שבבעלות מוטי בן משה - עמדו ברבעון השלישי על 2.4 מיליארד שקל (כאמור, עלייה של 86% מהרבעון המקביל). העלייה בהכנסות נבעה ברובה מגידול בכמויות הדלקים שנמכרו ובמחירי הדלק בכל מגזרי הפעילות של החברה.
45% מהכנסות דור אלון ברבעון השלישי, 1.1 מיליארד שקל, הגיעו מ-217 תחנות הדלק ו-156 חנויות הנוחות (אלונית) שבבעלותה, עלייה של 54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
87% מההכנסות מתחנות הדלק וחנויות הנוחות ברבעון השלישי, 987 מיליון שקל, הגיעו ממכירת דלק, עלייה של 63% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - שנבעה מעליית מחירי הדלקים וכמות הדלק. ההכנסות מחנויות הנוחות צמחו ב-8% ברבעון השלישי ל-138 מיליון שקל.
הרווח התפעולי במגזר התדלוק וחנויות הנוחות ברבעון השלישי עמד על 32 מיליון שקל, ירידה של 35%.
הפעילות המשמעותית ביותר, מבחינת הכנסות, במקטע השיווק של החברה היא מכירת הדלקים לרשות הפלסטינית, שהסתכמה ב-635 מיליון שקל ברבעון השלישי, עלייה של 162% לעומת התקופה המקבילה.
חזרת הטיסות המסחריות לאחר הקורונה הקפיצה את מכירות הדלק הסילוני של דור אלון ב-340% ל-353 מיליון שקל. הרווח על מכירת הדלק הסילוני טיפס ב-250% ברבעון השלישי ל-2.5 מיליון שקל.
על אף הזינוק בהכנסות ממקטע השיווק הישיר, הרווח התפעולי של פעילות המגזר (הכולל את מכירת הדלק הסילוני, המכירות לרשות הפלסטינית וחברת דורגז) ירד ב-78% ל-3.4 מיליון שקל ברבעון השלישי. את הירידה מסבירים בחברה בעליות במחירי הדלקים ובשחיקת הרווחיות של דורגז המוכרת גז ביתי (גפ"מ) בשל התגברות התחרות בשוק. אף שהכנסות דורגז עלו ב-21% ברבעון השלישי ל-74 מיליון שקל, החברה הפסידה 13.6 מיליון שקל - לעומת הפסד של מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה.
מגזר הפעילות הקטן ביותר של דור אלון הוא קמעונאות המזון, בו החברה מחזיקה בכמה רשתות כגון רשת ההמבורגרים BBB ורשת הסופרמרקטים AM:PM. הכנסות דור אלון במגזר זה עמדו על 189 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 186 מיליון שקל בתקופה המקבילה (עלייה של 1.6%). למרות הגידול בהכנסות, רווחי החברה במגזר הקמעונאות ירדו ב-9% ברבעון השלישי ל-8.6 מיליון שקל בלבד. את הפגיעה ברווחיות הסבירו בחברה בעליית מחירי הסחורות, בעוד החברה הפחיתה חלק מהמחירים לצרכן.
הכנסות רשת AM:PM ברבעון השלישי עמדו על 131 מיליון שקל, לעומת 128 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022. רווחי החברה ברבעון השלישי עלו ב-45% ל-4.5 מיליון שקל.
דור אלון צופה רווח נקי (לפני מס) של 150-100 מיליון שקל עם השלמת העסקה למכירת תחנת הכוח של החברה בקריית גת בהספק של 75 מגה-ואט לחברת OPC בסכום של 535 מיליון שקל. העסקה קיבלה את אישור הממונה על התחרות, אך תלויה בכמה תנאים נוספים.