סגור
מפעל כפרית תעשיות ב כפר עזה 2013
מפעל כפרית תעשיות בכפר עזה (צילום: ישראל יוסף)

חודש לאחר הטבח: מפעל כפרית בקיבוץ כפר עזה שב לפעילות

הקיבוץ איבד 52 מחבריו במתקפת חמאס, שלושה מהם עובדי המפעל, שממוקם שלושה קילומטרים מגדר ההפרדה; כפרית עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרכיזים ותערובות עבור תעשיית הפלסטיק; דפוס בארי, המפעל להדפסה של קיבוץ בארי, החל לעבוד מחדש שבוע לאחר הטבח

חודש ויום לאחר הטבח בכפר עזה – חודש הייצור במפעל הקיבוץ. כפרית דיווחה הבוקר (ד') למשקיעים על חידוש העבודה במפעל בהתאם להוראות צה"ל.
כפרית עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרכיזים ותערובות עבור תעשיית הפלסטיק. מפעל החברה ממוקם שלושה קילומטרים מגדר ההפרדה מרצועת עזה. למרות קרבתו של מפעל החברה לעזה והימצאותו בלב כפר עזה, המפעל לא נפגע באופן מהותי, מלבד אנדרלמוסיה ששררה בו בעקבות המאמצים לכבוש מחדש את הקיבוץ.
בקיבוץ כפר עזה התגוררו עד 7 באוקטובר כ־750 תושבים. היישוב הכפרי, שאוכלוסייתו נמנית מאותו בוקר נורא עם הקורבנות העיקריים של מסע ההרג שביצע החמאס, איבד 52 מחבריו. מאז הטבח, פונו יושבי הקיבוץ. נכון לסוף 2022 העסיקה כפרית 150 עובדים, 60 מהם עובדים מפונים שמתגוררים כעת בעיקר במלון שפיים שבקיבוץ שפיים ובשני מלונות בתל אביב. את העובדים מתל אביב מסיעה החברה בהסעות מאורגנות.
על מנת לשוב לעבוד הנהלת כפרית לא הייתה צריכה להתגבר על בעיות ציוד, אלא בעיקר להתמודד עם הטרגדיה אותה חווה צוות העובדים של החברה וההנהלה. במסגרת הטרגדיה, מתוך 30 העובדים בכפרית שגרים בקיבוץ, שלושה עובדים נרצחו, אביב קוץ ששימש כדירקטור, נדב גולדשטיין ששימש כסמנכ"ל הפיתוח העסקי ועובדת החברה דורית בר אילן. מותו של קוץ קיבל חשיפה טרגית במיוחד מאחר שנרצח יחד עם כל בני משפחתו - אישתו ושלושת ילדיו. כמו כן נרצחו ונפגעו קרובים ובני משפחה של נושאי משרה ועובדים נוספים בחברה.
כפר עזה, כקיבוץ, הוא בעל השליטה בכפרית עם אחזקת מניות בשיעור 57.6%. הפניקס מחזיקה 13.2%. כפרית התרחבה בשנים האחרונות אל מחוץ לישראל באמצעות אסטרטגיה של מיזוגים ורכישות. שתיים משש החברות הבנות שלה - שעוסקות בשיווק המוצרים בעולם - פועלות בגרמניה, והאחרות בארצות הברית, קנדה, סין ושבדיה, ומהדו"ח הכספי שלה עולה כי בכוונת הנהלת כפרית להמשיך ולהתרחב בדרך זו גם בשנים הבאות.
בעקבות ההתרחבות, ההנחה בשוק הייתה כי הנהלת כפרית תפעל להקטין את תפקידו העתידי של המפעל מנתח הייצור של החברה. מנכ"ל החברה דניאל זינגר הזים את ההנחות הללו וקבע כי אין כפרית ללא כפר עזה ו"כפר עזה הוא הבית של כפרית".
כפרית נסחרת בשווי של 310 מיליון שקל. מתחילת השנה מניותיה ירדו 29%. כפרית היא החברה השנייה שמפעילה מחדש את מפעלה בעוטף בניסיון לחזור לשגרה. דפוס בארי, המפעל להדפסה מקיבוץ בארי החל לעבוד מחדש שבוע לאחר הטבח בבארי.