סגור

החוזים על נאסד"ק עולים ב-2.2%, מיקרון קופצת ב-17% בטרום

הדוחות המעולים של מיקרון דוחפים את ספקיות התשתיות לבינה מלאכותית: ווסטרן דיגיטל מטפסת ב-12.4%  בטרום, סאנדיסק מזנקת ב-12.8%;  עוד בולטת קוואלקום שקופצת ב-12% אחרי העלאת תחזית; ובחברות השבבים באירופה: אינפיניון עולה ב-5.2% ו-ASML מתחזקת ב-4.2%

25 ביוני, 2026
לפני 13 דק'
החל שלב הטרום - מיקרון קופצת ב-17%
לפני 43 דק'
נעילה מעורבת באסיה
לפני 1 שע'
מגמה מעורבת בבורסות אירופה
לפני 2 שע'
קוואלקום פרסמה תחזית אופטימית, המניה קפצה במסחר המאוחר
לפני 4 שע'
עלייה חדה בחוזים על נאסד"ק
דיווח שוטף
נתונים פיננסים
דיווח שוטף

החוזים על נאסד"ק עולים ב-2.2%, מיקרון קופצת ב-17% בטרום

הדוחות המעולים של מיקרון דוחפים את ספקיות התשתיות לבינה מלאכותית: ווסטרן דיגיטל מטפסת ב-12.4%  בטרום, סאנדיסק מזנקת ב-12.8%;  עוד בולטת קוואלקום שקופצת ב-12% אחרי העלאת תחזית; ובחברות השבבים באירופה: אינפיניון עולה ב-5.2% ו-ASML מתחזקת ב-4.2%

עדכונים שוטפים

החל שלב הטרום - מיקרון קופצת ב-17%

ובהשפעתה (ראו עוד בעדכון מוקדם): ווסטרן דיגיטל עולה ב-12.4% בטרום, סאנדיסק מזנקת ב-12.8%; עוד בולטת בטרום קוואלקום שמזנקת ב-12% אחרי העלאת תחזית.

נעילה מעורבת באסיה

מדד קוספי נסגר בקפיצה של 5.4%, ניקיי עלה ב-4.6%, שנגחאי עלה ב-0.2% ומנגד האנג סנג ירד ב-1.4%.
בסיאול: אס קיי הייניקס קפצה ב-13.1%. בעלת השליטה אס קיי הולדינגס ניתרה ב-20.5%; ספקית הציוד לשבבים אדוונטסט זינקה ב-15.1% בפסגת מדד ניקי.

מגמה מעורבת בבורסות אירופה

פתיחה מעורבת ליום המסחר באירופה: מדד דאקס עולה ב-0.4%, המדדים קאק ופוטסי ללא תנועה מהותית.
בסקטור השבבים: אינפיניון הגרמנית עולה ב-5%, ASML ובי. אי. סמי (BE Semiconductor) עולות ב-4% באמסטרדם. עלייה דומה נרשמת ב-STMicroelectronics הצרפתית.
בניו יורק בשעה מוקדמת זו, החוזים על נאסד"ק מטפסים ב-2.2%, החוזים על S&P 500 עולים ב-0.8% ועל דאו ג'ונס עולים ב-0.1%; בנפט, הברנט יורד ב-1.2% וה-WTI יורד ב-0.7%, ל-72.9 ול-69.8 דולר לחבית בהתאמה.
המשך

קוואלקום פרסמה תחזית אופטימית, המניה קפצה במסחר המאוחר

קוואלקום קפצה ב-13% במסחר המאוחר לאחר שביום המשקיעים שלה העלתה את תחזית ההכנסות שלה לשנת הכספים 2029 מתחומי הפעילות שאינם קשורים לשוק הסמארטפונים ל-40 מיליארד דולר, לעומת יעד קודם של 22 מיליארד דולר.
החברה גם צופה שהכנסותיה מתחום הדאטה סנטרס יעלו על 15 מיליארד דולר בשנת הכספים 2029. עוד הודיעה קוואלקום על שיתוף פעולה חדש עם מטא, שבמסגרתו תפתח ותייצר עבורה מעבדי GPU עבור פעילות הבינה המלאכותית של מטא.

עלייה חדה בחוזים על נאסד"ק

הדוחות המוצלחים של מיקרון הקפיצו שורה של מניות טכנולוגיה בניו יורק במסחר המאוחר, בעיקר בסקטור השבבים והבינה המלאכותית - והחוזים על נאסד"ק מגיבים בקפיצה של 1.8%.
ווסטרן דיגיטל זינקה ב-12.8% במסחר המאוחר, והמתחרה באחסון המידע סיגייט זינקה ב-9.9%. יצרנית שבבי הזיכרון סאנדיסק טיפסה ב-11.9%. מאוורל טכנולוגיות עלתה ב-5.2%. מניית ARM זינקה ב-7%.
העלייה החדה במניית מיקרון, ובהתאם במניות הסקטור, משקפת לא רק את התוצאות החזקות אלא גם את חידוש האמון בתעשיית הבינה המלאכותית, לאחר שהחששות שהתגברו בתקופה האחרונה לחצו על המניות בסקטור ובהתאם על המדדים בוול סטריט.
המשך

מיקרון מכה בתחזיות האנליסטים

מיקרון קפצה ב-15.8% במסחר המאוחר - ענקית השבבים הכתה את ציפיות האנליסטים בסיכום הרבעון הפיסקאלי השלישי והציגה צמיחה של 346% בהכנסות (יותר מפי 4), בזכות הביקושים האדירים לשבבי הזיכרון שלה.
החברה רשמה ברבעון הכנסות ל-41.46 מיליארד דולר, לעומת 9.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, ובשעה שהאנליסטים ציפו ל-35.84 מיליארד דולר.
שיעור הרווח הגולמי קפץ ל-84.9%, לעומת 74.9% במקביל. הרווח הנקי עמד על 28.24 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.89 מיליארד דולר במקביל. הרווח המתואם עמד על 25.11 דולר למניה – בשוק ציפו ל-20.78 דולר למניה.
מיקרון הציגה תחזית להכנסות של סביב 50 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי (פיסקאלי רביעי), גם כאן בפער מעל הציפיות שעומדות על 43.58 מיליארד דולר.
ההכנסות בארבעת מגזרי הפעילות של מיקרון קפצו בעשרות אחוזים, כשהבולט ביותר, חטיבת השבבים לדאטה סנטרס, רשם הכנסות רבעוניות של 11.5 מיליארד דולר, לעומת 1.53 מיליארד דולר במקביל, פי 7.5, או זינוק של 652%.
הכנסות חטיבת הזיכרון לענן צמחה ב-300% ל-13.77 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת המובייל קפצו ב-250% ל-11.52 מיליארד דולר והכנסות שבבי הרכב קפצו ביותר מ-300% ל-4.63 מיליארד דולר.
המשך

אס קיי היניקס בדרך לנאסד"ק

ענקית השבבים הקוריאנית אס קיי היינקס הודיעה על כוונתה להירשם למסחר בבורסת נאסד"ק, באמצעות הנפקת תעודות פיקדון אמריקאיות (ADR). המניה מגיבה בזינוק של 10% בבורסה בסיאול.
החברה מתכננת להנפיק 17.79 מיליון מניות במסגרת התעודות, ובסכום כולל של 29.6 מיליארד דולר, והמסחר יחל ב-10 ביולי (אף שהתאריך עשוי להשתנות).
החברה ציינה כי הרישום בנאסד"ק "ירחיב את בסיס המשקיעים שלה. "אנו מצפים לחזק את מעמדנו כחברה גלובלית באמצעות הרחבת נוכחותנו בארה"ב, מוקד החדשנות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית".
החברה ציינה כי הרישום בנאסד"ק ירחיב את בסיס המשקיעים שלה. "אנו מצפים לחזק את מעמדנו כחברה גלובלית באמצעות הרחבת נוכחותנו בארה"ב, מוקד החדשנות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית".
מניית אס קיי הייניקס, יצרנית שבבי הזיכרון מהגדולות בעולם, זינקה ב-317% מתחילת השנה וב-887% ב-12 החודשים האחרונים.
אס קיי הייניקס היא אחת מיצרניות שבבי הזיכרון הגדולות בעולם, ומתמקדת בעיקר בשלושה סוגי מוצרים: 1. שבבי DRAM המשמשים כזיכרון במחשבים, שרתים, סמארטפונים ודאטה סנטרס.
2. שבבי HBM, יישום מתקדם של DRAM, רכיב קריטי במעבדי הבינה המלאכותית של אנבידיה, AMD ועוד. מנוע הצמיחה העיקרי של אס קיי היניקס; 3. שבבי זיכרון NAND לאחסון נתונים.
המשך

מגמה מעורבת בוול סטריט

מגמה מעורבת בבורסות אסיה, ועליות חדות במניות השבבים, לאחר ערב מעורב בוול סטריט (דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, S&P 500 ירד ב-0.1% ונאסד"ק ירד ב-0.4%) - ובעקבות הדוח המצויין שהציגה ענקית השבבים מיקרון לאחר נעילת המסחר בניו יורק.
מדד ניקיי עולה ב-3.9%, קוספי עולה ב-5.5%, האנג סנג יורד ב-1%, שנגחאי עולה ב-0.1%; מחירי הנפט ממשיכים לרדת (איבדו אתמול כ-4%): הברנט יורד ב-1.9% ל-72.3 דולר לחבית; ה-WTI יורד ב-1.7% ל-69.1 דולר לחבית.
ספקית הציוד לתעשיית השבבים אדוונטסט מזנקת ב-12.7% בפסגת מדד ניקיי, לצד עליות חדות במניות הסקטור הנוספות: טוקיו אלקטרון מטפסת ב-8.2% וסקרין (Dainippon Screen) עולה ב-7%.
את מדד קוספי מובילה מניית תאגיד הענק אס קיי הולדינגס, שקופצת ב-18% - בין היתר בזכות זינוק של 10% בענקית השבבים אס קיי היניקס שבשליטתה, לאחר שזו הודיעה על כוונתה להירשם למסחר בנאסד"ק. המתחרה סמסונג מטפסת ב-5%.
בבורסה בהונג קונג, עליבאבא ושיאומי מאבדות 4%, מניית בנק אוף צ'יינה יורדת ב-3%, לצד נסיגה של 1.5% במניית בנק סין לחקלאות. מניית Trip.com נופלת ב-9.2% בתחתית מדד האנג סנג לאחר הדוחות
המשך