אודי מוקדי רחוק מדמות הסטארטאפיסט הקלאסי. הוא לא גיק טכנולוגי אלא עורך דין, הוא לא צעיר במיוחד (57). גם סייברארק, החברה שהקים עם חבר הילדות שלו אלון כהן, נוסדה כבר בסוף המאה שעברה. אבל דווקא משום שלא מדובר במשוחרר טרי מ־8200, יש לסיפור של מוקדי משמעות מעבר ל־26 מיליארד דולר שפאלו אלטו הסכימה לשלם עבור סייברארק בקיץ 2025 — הרכישה הגדולה שלה אי־פעם.
מוקדי לא עשה קיצורי דרך ועבר בכל התחנות — משברים עולמיים חסרי תקדים כמו אלו שהכו בכלכלה ב־2001 וב־2008; קשיים "שגרתיים" כמו הקושי לגייס הון בתקופה שבה משקיעים עדיין לא ידעו לדקלם את שמות יחידות הטכנולוגיה הישראליות; המתנה ארוכה של 15 שנה להנפקה, ואז ניהול סיזיפי של חברה ציבורית, שצריכה לעמוד בציפיות המשקיעים מדי רבעון.
כעת, לאחר האקזיט, מוקדי אינו רק עוד גולדן בוי של הסטארט־אפ ניישן, אלא הפך רשמית לאחד האבות המייסדים של תעשיית הסייבר הישראלית והעולמית — מישהו שניתן לפנות אליו לא רק לשם ההשראה, אלא גם כדי לקבל ממנו עצה ותובנות על בניית חברות ענק.















