סגור
מונית של גט טקסי
מונית של גט. עורכי הדין יקבלו 2.5 מיליון שקל (Photo: Orel Cohen)

פרסום ראשון
פשרה בייצוגית: גט תפצה את לקוחותיה ב-12 מיליון שקל

בתביעה נטען כי גט אפשרה ללקוחותיה להזמין נסיעה רק לפי מונה בנסיעות בינעירוניות, בהן לרוב מחיר המחירון זול יותר. בכפוף לאישור ביהמ"ש, בשלב הראשון תפצה גט את הנוסעים הרלוונטיים בסכום של 6.69 שקל, ולאחר מכן את יתר הלקוחות. פשרה הושגה גם בתביעה אחרת נגד החברה, בה נטען כי גבתה דמי הזמנה בנסיעות לא מוזמנות

חברת גט (Gett) תעניק למשתמשי האפליקציה שלה פיצוי בסכום כספי כולל של 12 מיליון שקל - כך עולה מהסדר פשרה שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ב-2017. ההסדר כפוף לאישור בית המשפט.
במסגרת התביעה נטען כי בנסיעות בינעירוניות רבות שהיו כלולות במחירון משרד התחבורה גט לא אפשרה לנוסע העושה שימוש באפליקציה להזמין את הנסיעה לפי המחיר האחיד הנקוב במחירון אלא רק לפי מונה. בנסיעות אלו נסיעה לפי מחירון משרד התחבורה לרוב זולה יותר מאשר נסיעה לפי מונה. נטען כי התנהלות זו של גט פגעה בזכותו של הנוסע לבצע את הנסיעה לפי מחיר המחירון וכן היוותה משום הטעיה ואי גילוי של מידע מהותי. באפריל 2020 אישר בית המשפט את התובענה כייצוגית בעילות של הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן ועוד.
במסגרת הסדר הפשרה שהושג, מבלי שהצדדים הודו בטענות ובכפוף לאישור בית המשפט, הוסכם כי חברת גט תעניק לציבור פיצוי בסכום כספי כולל של 12 מיליון שקל. בשלב הראשון כל משתמשי אפליקציית גט שביצעו לפחות נסיעה בינעירונית אחת בין השנים 2019-2014 יקבלו זיכוי באופן יזום על ידי גט, ללא צורך בביצוע פעולה כלשהי מצד הלקוח. הזיכוי יעמוד על 6.69 שקלים נסיעה במונית או במשלוח שיזמינו דרך האפליקציה, ותוקפו 60 יום.
בשלב השני, כאשר יפקע תוקף הזיכוי, היתרה המצטברת של הזיכויים שלא נוצלו תוענק ליתר משתמשי האפליקציה בנסיעות או במשלוחים, לפי שיקול דעתה של החברה, למשך 34 חודשים. אם עדיין תיוותר יתרה בלתי מנוצלת, בשלב השלישי גט תעביר את סכום היתרה כתרומה כספית אל הקרן למטרות הנוגעות להגנת הצרכן.
במסגרת הסכם הפשרה הומלץ כי הגמול לבאי כוח התובע, עוה"ד מיכאל בך ורון לדרמן, יעמוד על 2.5 מיליון שקל. השופטת מיכל נד"ב תדון בבקשה ותחליט אם לאשרה. את גט מייצגים עוה"ד מיכאל גינסבורג וקרני שטרית ממשרד גולדפרב, גרוס, זליגמן ושות'.
בתוך כך, בחודש שעבר הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה נוספת לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית אחרת נגד גט, שהוגשה ב-2022. בתביעה נטען כי גט מחייבת את המשתמשים בדמי שירות באופן אוטומטי בגין כל ביטול הזמנה באפליקציה, זאת בניגוד למדיניות השירות המוצהרת שלה, ובכך מפרה את הוראותיו של חוק הגנת הצרכן.
במסגרת הסדר הפשרה, שכפוף גם הוא לאישור בית המשפט ובמסגרתו אף צד לא הודה בטענות משנהו, הוסכם כהסדרה לעתיד כי גט מתחייבת לעדכן את מדיניות החיובים כהגדרתה בהסדר הפשרה, כך שביטולים באפליקציה שחוסים תחת מדיניות השירות ושיש יסוד סביר להניח שנעשו על ידי המשתמשים לבקשת הנהג לא יחויבו בדמי שירות. לצורך הטמעת השינוי במדיניות החיובים, התחייבה גט לפתח מנגנונים שיזהו מקרים אלה, שעלויות הפיתוח שלהם מוערכות על ידי גט בסכום מצטבר של כ-850 אלף שקל. את המבקשים מייצגים עו"ד חן שטיין וד"ר ליאת שטיין. גט מיוצגת על ידי עוה"ד מיכאל גינסבורג וקרני שטרית ממשרד גולדפרב, גרוס, זליגמן ושות'.