שמה של יודפת אפק־ארזי לא מוכר לציבור, אך כיו"ר נת"ע החדשה היא אחראית לפרויקט התשתית הגדול במדינה — המטרו. לפני שנכנסה לתפקיד השנה היתה אפק־ארזי מנכ"לית עיריית בת ים, תפקיד אליו הגיעה לאחר ששימשה סגנית מנהל רשות החברות הממשלתיות למונופולים ולשינויים מבניים. במהלך חמש שנים שבהם שימשה בתפקיד בעירייה היא הובילה את תוכנית ההבראה של העיר וסייעה להוציא אותה מהגירעון שבו היתה מצויה, רגע לפני שהמדינה הצמידה לה חשב מלווה. אומנם אפק־ארזי היתה המועמדת המובילה של שרת התחבורה, מירי רגב, שלאו דווקא ידועה במינויים הענייניים שלה, אך אי אפשר לטעון כי לא הגיעה עם קבלות מקצועיות.
עם כניסתה לנת"ע גילתה אפק־ארזי שבמקום להתמקד ברכבות קלות ובמסילות היא צריכה לדאוג לעשרות אלפי מבקשי מיגון שהתאספו בתחנות הרכבת הקלה בימי המלחמה עם איראן, שפרצה כחודש לאחר מינויה. נת"ע סיפקה להם שירותי ניקיון, אבטחה, ליווי למקרים הומניטריים ואספקה שוטפת של מוצרי הגיינה ומים.
אך לנת"ע לא חסרים אתגרים גם בתחום הליבה שלה. הקו האדום של הרכבת הקלה אומנם משרת מאות אלפי נוסעים מדי חודש, אך מספר הנוסעים בו עדיין לא הגיע ליעדים שהוצבו לו. בעבודות להקמות הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת יש עדיין אתגרים הנדסיים מורכבים, כמו הקמת גשר רוקח, חפירות תת־קרקעיות, הקמת תחנות, הנחת מסילות ופיתוח תשתיות. ועדיין, כל האתגרים הללו מתגמדים מול הפרויקט המשמעותי ביותר שעמו תצטרך יו"ר נת"ע להתמודד בשנים הקרובות — בניית שלושה קווי מטרו תת־קרקעיים באורך 150 ק"מ.















