סגור

פוטו כלכליסט

אוכל, מוזיקה ועיצוב: הערים היצירתיות של אונסק"ו

מלבד אתרי מורשת, אונסק"ו הצהירה גם על ערים יצירתיות שזו בעצם דרך לזהות מרכזים עירוניים יוצאי דופן. אז בחרנו עבורכם 10 ערים מיוחדות עם אוכל, מוזיקה ועיצוב יוצאי דופן - מאסיה ועד דרום אמריקה

  1. פוטו ערי אונסקו אוסקי יפן
    1.
    אוסוקי, יפן. ידועה בעיקר בשל אוסף פסלי בודהה המגולפים לתוך הצוקים, אך הזהות שלה מושרשת גם במטבח (צילום: Shutterstock / TETSU Snowdrop)
  2. פוטו ערי אונסקו Ouagadougou בורקינה פאסו
    2.
    Ouagadougou, בורקינה פאסו. כאן אפשר למצוא יוצרים ששוזרים סלסלאות, מעבדים עורות ומעצבים בדים בכישרון ובסבלנות. העיר ידועה גם ביצירות מנחושת ומברונזה שנעשות תוך שימוש בטכניקה היסטורית (צילום: Shutterstock / Dave Primov)
  3. פוטו ערי אונסקו קנזס מיזורי
    3.
    קנזס סיטי, ארה"ב. ב-2017 הכירה אונסק"ו בקנזס סיטי כמקום הולדתו של הסווינג ג'אז, הצליל ששלט במוזיקה האמריקאית בשנות ה-30 ותחילת שנות ה-40 של המאה הקודמת (צילום: Shutterstock / f11photo)
  4. פוטו ערי אונסקו מנצ'סטר אנגליה
    4.
    מנצ'סטר, אנגליה. הכתיבה עמדה בליבה של העיר במשך מאות שנים, אפילו לפני שקרל מרקס ופרידריך אנגלס באו ללמוד בעיר ב-1845. כיום מתקיימים בעיר כ-800 אירועים ספרותיים בכל שנה (צילום: Shutterstock/ trabantos )
  5. פוטו ערי אונסקו זחלה לבנון
    5.
    זחלה, לבנון. אנחנו אולי לא נזכה לבקר שם בקרוב, אבל לידיעה - בירת מחוז אל בקעא היא עיר יפיפיה האהובה בשל האוכל המסורתי המוגש בה (צילום: Shutterstock )
  6. פוטו ערי אונסקו היידרבד הודו
    6.
    היידרבד, הודו. מאות שנים של שינויים פוליטיים והגירה הותירו חותם על המטבח של העיר. קוקוס יבש וצ'ילי אדום הם חלק מהרכיבים המייחדים את העיר הצפונית. יש מעל 2,000 מסעדות רשמיות בעיר ועוד 100 אלף דוכנים (צילום: Shutterstock/ prudhvichowdary )
  7. פוטו ערי אונסקו גאברובו בולגריה
    7.
    גברובו, בולגריה: בהיעדר אדמות טובות לחקלאות, תושבי העיר במאות ה-18 וה-19 פנו לאמנות כדי להתפרנס. לאורך השנים, העיר נודעה כמרכז לגילופי עץ ולשטיחי צמר צבעוניים (צילום: Shutterstock/ Fotokon )
  8. פוטו ערי אונסקו באקו אזרבאיזן
    8.
    באקו, אז'רביזאן: העיר נחשבת למרכז של יצירתיות. בשנים האחרונות החלה לאמץ סגנון אדריכלות עתידני (צילום: Shutterstock )
  9. פוטו ערי אונסקו סלבדור ברזיל
    9.
    סלבדור, ברזיל. העיר השלישית בגודלה בברזיל היא מקום הולדתם של ארבעה ז'אנרים מוזיקליים לפחות: סמבה, בוסה נובה, הטרופיקליה וה- axé (צילום: Shutterstock/ Peu Ribeiro )
  10. פוטו ערי אונסקו האנוי ויאטנם
    10.
    האנוי, ויאטנם. בהאנוי ניתן למצוא שילוב בין אדריכלות קלאסית ועדכנית והיא נבחרה לעיר עיצוב של אונסק"ו (צילום: Shutterstock)