סגור

מינוי שנודף ממנו ריח רע במיוחד

ודווקא ממאגר הלשעברים שנסיבות פרישתם מהחיים הציבורים הותירו ריח רע, שלף שר המשפטים גדעון סער את השר לשעבר מאיר שטרית ושיבץ אותו לוועדת האיתור ליועץ המשפטי לממשלה

מאיר שטרית, לשעבר שר האוצר, המשפטים ועוד, פרש ב־2015 אל מאגר הלשעברים שנסיבות הסרתם מהחיים הציבוריים הותירו ריח רע למדי. טענות על הטרדה מינית של עוזרת בית והסכם דמי שתיקה נדיב. והיה גם זיכוי במשפט פלילי לאחר שהואשם בשימוש בכרטיס אשראי מוסדי לצרכים פרטיים כשכיהן כגזבר הסוכנות. זיכוי כמובן לא מותיר כתם, אבל מזכיר את התשובה האלמותית של השר זלמן ארן לעסקן שהודיע לו בגאווה שזוכה במשפטו. “אני לעומת זאת”, ענה ארן בסרקזם, “מעולם לא זוכיתי”.
1 צפייה בגלריה
מאיר שטרית
מאיר שטרית
מאיר שטרית
(צילום: עמית שעל)
ודווקא ממאגר הלשעברים הזה שלף שר המשפטים גדעון סער את שטרית ושיבץ אותו לוועדת האיתור ליועץ המשפטי לממשלה. יש הרבה דרכים לחזור לפעילות ציבורית, זו ללא ספק אחת המרשימות שבהן: היישר לוועדה שתבחר את אוכף החוק מספר אחת.
תפקידו של שטרית בוועדה הוא למנוע בחירת מועמד שאינו מקובל על סער והממשלה. נסביר: בוועדה חמישה חברים ועליה להמליץ על מועמד ברוב של ארבעה חברים. לכן, בכוחם של שני חברים למנוע את הרוב הזה והממשלה שולחת שני חברים לוועדה, שהם שטרית ונציג הכנסת שהוא נציג הקואליציה – צבי האוזר. שאר החברים הם היו”ר, נשיא העליון לשעבר אשר גרוניס, נציגת לשכת עורכי הדין תמי אולמן ונציג האקדמיה, פרופ׳ רון שפירא.
באמצעות שני נציגיה, יכולה הממשלה לטרפד מועמד לא רצוי. וזה גם מספיק לבחור את המועמד המועדף עליה, כפי שהוכח עד כה: מני מזוז, יהודה וינשטיין ואביחי מנדלבליט היו כולם מועדפי הממשלה, ושלושתם נבחרו בניגוד לדעת השופטים העליונים שעמדו בראש הוועדות.
כך התנגד גרוניס בסיבוב האחרון למנדלבליט ותמך אז בעו״ד אבי ליכט. אם ליכט יחליט להתמודד שוב אז כנראה שקול אחד כבר מובטח לו. בפעם הקודמת זה לא עזר. האם זה יעזור הפעם? תשאלו את סער, רק הוא יודע.