סגור
לבובו, בובות וטרנד אופנתי
22.9.2025

סמל סטטוס פרוותי

מגזין 100 משפיעים ומשפיעות 2025 בובות לבובו(צילום: Martin LELIEVRE / AFP)
מי היה מאמין שבובות של יצור פרוותי עם שיניים מחודדות ושם דבילי יהיו הטרנד האופנתי הכי היסטרי של 2025? ובכל זאת בובות לבובו הפכו לסמל סטטוס; כזה שמקשט תיקים של מיטב הסלבס, ולא רק של כוכבות צעירות כמו ליסה מבלאקפינק או דואה ליפה, אלא גם של אושיות אופנת עילית ברמה של קים קרדשיאן וכוכבי ספורט מסוקסים כגון דיוויד בקהאם והטניסאי קרלוס אלקרס. ב־2024 בובות לבובו הכניסו ליצרנית הסינית פופ מארט 400 מיליון דולר (זינוק של 726% לעומת 2023) — אבל זה כבר כסף קטן. השנה הן עתידות להשאיר אבק לצעצועים אייקונים כמו ברבי, ולהכניס יותר ממיליארד דולר.
לבובו אינן הבובות הראשונות שהופכות להיות פריט אספנים או טרנד עולמי. אבל בניגוד לבובות פופ או ברבי, הן הראשונות שמקבלות יחס של פריטי יוקרה, ונענדות בגאווה ולראווה מעל תיקים של לואי ויטון. זה קרה בזכות הגאונות השיווקית של פופ מארט: הבובות נמכרות החל מ־30 דולר ליחידה, לרוב באריזה "עיוורת", שאינה מאפשרת לדעת איזו בובה מסתתרת בה. במקביל החברה משיקה מהדורות מוגבלות של הבובות במחירים שיכולים להגיע לאלפי דולרים.
כך פופ מארט משחקת משחק כפול: גם פריט אקסקלוסיבי יקר שרק מתי מעט יכולים להשיג, וגם פריט במחיר נגיש שכל אחד יוכל לרכוש; מעין מגרש שוויוני דמיוני שמאפשר לילדת פריפריה אנונימית להתהדר במותג שגם קים קרדשיאן עונדת — ושתיהן יכולות לנפנף במאפיינים הייחודיים של הלבובו שלהן, שמבדילים אותה מכל מה שיש ליתר הבובות בעולם (כל אחת בהתאם להיקפי העולם שסביבה).
ובמחשבה שנייה, אולי זה לא מפתיע שלבובו היא הטרנד האופנתי הכי משמעותי השנה. כשמנהיג העולם החופשי מתנהג כמו ילד מגודל, פולט שטויות בגאווה, ומתייחס לסוגיות הרות משקל בעדינות של משחק בקוביות — מתבקש שבובה ילדותית למבוגרים עם שם דבילי תהיה צו השעה.
100 המשפיעים 2025