סגור
דני ומייקי זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה צריכה
22.9.2025

הדרך להבראה עברה בעליות מחירים

מגזין 100 משפיעים ומשפיעות 2025 מימין מייקי זלקינד ו דניאל זלקינד מנהלים ב אלקו  דני ומייקי זלקינד(צילום: ישראל הררי)
שנתיים אחרי שהשיקו בישראל את המותג הצרפתי קרפור, הצליחו דני ומייקי זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה מוצרי צריכה בעלת הזיכיון, להעביר את הרשת לרווחיות. להישג הלא מבוטל אחראים צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה ומיכאל לובושיץ, מנכ"ל הרשת, שקיבלו לידיהם רשת על סף קריסה, והצליחו לייצבה.
זה קרה לא רק בזכות עבודה סיזיפית של השניים, אלא גם בזכות מחיקת ההבטחה שלהם שהמותג הצרפתי יוביל לירידה במחירי המזון בישראל. העלאות המחירים החדות לצרכן באו לידי ביטוי בזינוק ברווחיות הגולמית, המשקפת את הפער בין מחיר הקנייה של המוצר למחיר מכירתו לצרכן.
ברבעון ההשקה של קרפור בישראל, עמדה הרווחיות הגולמית על 24% מהמכירות. החברה התחייבה שלא מדובר במחירי השקה, אלא במחירים קבועים, אולם נוכח ההפסדים שרשמה, בתוך שלושה חודשים החלו המחירים לעלות. את 2024 כבר חתמה קרפור עם רווחיות גולמית של למעלה מ־30% מהמכירות.
מה שעוד שיחק לידיים של הזלקינדים היה מצבה של המתחרה הגדולה — שבשנה שעברה השליטה בה נרכשה על ידי האחים יוסי ושלומי אמיר. האחים אמיר פעלו בתנועת מלקחיים: מצד אחד לחצו על הספקים להוריד להם את מחירי הקנייה, ומנגד העלו מחירים לצרכן. בשילוב עם קיצוץ חד בהוצאות, הזניקו השניים את הרווחיות הגולמית של החברה מ־27% מהמכירות עם כניסתם לרשת, ליותר מ־30% ברבעון החולף. בשלב זה, חלק מהרשתות המתחרות שוחקות במעט את הרווחיות, כדי להעביר לקוחות מאוכזבים של שופרסל אליהן. את התוצאה אפשר היה לראות בירידה חדה במכירות החנויות הזהות של שופרסל ברבעון השני של השנה, כשיתר מתחרותיה דווקא התחזקו.
100 המשפיעים 2025