לקרן כהן חזון, בעלת השליטה בתורפז תעשיות, יש יעד ברור שאותו היא לא מסתירה: להפוך לאחת מ־10 החברות הגדולות בעולם בתחום תמציות הטעם והריח. אומנם תורפז, שבה היא מחזיקה ב־43% מהמניות, נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של 5.3 מיליארד שקל (בזמן כתיבת שורות אלו) לאחר שהמניה שלה זינקה ב־150% בשנה האחרונה, אבל היא עוד רחוקה מלהיות ענקית. לשם השוואה, IFF, אחת הענקיות של התחום, נסחרת לפי שווי של כ־17 מיליארד דולר. כך שלכהן חזון עוד יש לאן לשאוף.
בינתיים, היא נוקטת אסטרטגיה שמזכירה את פרוטרום (שבעצמה נמכרה ל־IFF תמורת כ־7 מיליארד שקל באחד האקזיטים הגדולים של התעשייה הישראלית): התרחבות באמצעות רכישות. מאז 2017 תורפז ביצעה 23 רכישות ביותר מ־260 מיליון דולר, והיד עוד נטויה. כהן חזון אמרה כמה פעמים בעבר שיש 800 חברות שמתאימות מבחינתה לרכישה, ושבכל רגע נתון היא מקיימת משאים ומתנים עם כמה מהן.
תורפז מייצרת חומרי טעם וריח לשלל תעשיות — מתעשיית המזון, דרך תעשיית הקוסמטיקה ועד לתעשיית האופנה — אבל לא באופן שעליו אתם חושבים. קחו לדוגמה את הריח שעומד באוויר כשאתם נכנסים לזארה. תורפז אחראית לו במידה רבה. וזארה לא לבד. במובן זה, תורפז מספקת חלק לא קטן מחוויית הצריכה ואופני השיווק של תאגידי הענק בעולם החדש, והיא אחראית לכך שמוצרים "מוצאים חן" בעינינו בגלל ריחם.
המטה של תורפז ממוקם בישראל, אך 90% מהפעילות שלה נעשית בחו"ל וחלק הארי של מכירותיה מגיע מאירופה. בעולם שבו נכסים כלכליים הם גם קלף אסטרטגי של כל מדינה, ההתרחבות של תורפז, וקשרי העבודה שלה עם התאגידים הגדולים בעולם, הופכים את כהן חזון לאחת הנשים המשפיעות בישראל.















