מחפשי עבודה

מה הרקע שלכם בזום אומר עליכם?

אם גם אתם מבלים שעות בזום כדאי שתדעו שלרקע שאתם בוחרים לשיחה, בין אם אמיתי או וירטואלי, יש משמעות. שוחחנו עם עדי באריל, מדריכת "הופעת זום מנצחת" כדי להבין איך תוכלו לבחור את הרקע המושלם עבורכם

מעין מנלה 13:4604.02.21

אולי יפתיע אתכם, אבל מנכ"ל חברת זום, אריק יואן, עדיין מופיע בשיחות הווידאו עם רקע גשר הזהב בסן פרנסיסקו, שהוא אחד מרקעי ברירת המחדל שהחברה מציעה למשתמשיה. ככל שמשבר הקורונה מתמשך, והצורך בשיחות וידאו גובר, גדלה גם ההבנה שלרקע שאיתו אנחנו מופיעים בשיחות ופגישות וידאו יש השפעה על התדמית שלנו ועל המסר שאנחנו מעוניינים להעביר.

 

הרקע יכול גם להשפיע על רמת העניין, הריכוז והסבלנות של הצד השני, אם הוא מעייף את העיניים, או מסיט את תשומת הלב מהתוכן. שוחחנו עם עדי באריל, יועצת שיווק ותקשורת, מדריכת "הופעת זום מנצחת" כדי להבין איך בוחרים את הרקע המושלם לפגישות בווידאו.

 

"רקע, אמיתי או וירטואלי, מבולגן או מלא בפרטים וטקסטורות יסיט את תשומת הלב של הצופה, וגם יעייף אותו. כמו כן, רקע וירטואלי שלא עובד טוב, כמו למשל כאשר חלק מהגוף שלכם נבלע ומשתלב עם הרקע, יעשה לכם שירות רע", היא אומרת.

 

עדי באריל עדי באריל צילום: אסנת רום

בהקשר זה, מציינת באריל, התפרסמו באחרונה שני מחקרים שערכו גופים עסקיים בארה"ב (של חברת Quantified, שפורסם ב-Harvard Business Review ושל חברת Signs), שבחנו כיצד הרקע שלנו משפיע על הדרך בה אנחנו נתפסים בעיני הצד השני בשיחות וידאו. המחקרים קבעו שלרקע שלנו השפעה על פרמטרים חשובים כמו רמת האמינות המיוחסת לכם, ועל המידה בה תיתפסו כאינטליגנטיים, אמינים או מומחים בתחומכם. אז לפני שעולים לשיחת וידאו עם קולגות, פגישת מכירה, או גיוס משקיע לסטארטאפ, כדאי להכיר מה מקדם אתכם ומה לא.

 

לפי המחקרים, בהם הציגו לנבדקים תמונות של גברים ונשים עם רקעים שונים ושאלו לדעתם - עדיף להופיע לשיחות וידאו עם חדר אמיתי ברקע. אם אתם שואפים לשדר אותנטיות, אמינות או מומחיות, קיר לבן חלק או רקע וירטואלי של צילום נוף, לא עושים את העבודה, אלא להיפך - פוגעים בתדמיתכם. תמונות נוף או רקעים הומוריסטיים יכולים אולי להיות רלבנטיים בנסיבות של Happy hour, ופגישות עם חברים, אבל פחות בפגישות עבודה או מכירות.

 

הציונים הגבוהים ביותר במדדים של אינטליגנציה, אמינות, נגישות ומקצועיות הופיעו לפי הסדר הבא: עציצים ברקע מקום ראשון, אחר כך פריטי אמנות, מדף ספרים או ספרייה, ואחריהם אור נייטרלי ונרות. גברים מעדיפים לראות ספרים ברקע, נשים מעדיפות רקע מעוצב ואילו ספרים בעדיפות שנייה.

 

כשהציגו לנשאלים תמונות עם רקעים שונים, נשים קיבלו ציון גבוה יותר כשהופיעו עם עציצים ברקע ונתפסו כיותר אינטליגנטיות, נגישות ואמינות. מאידך, כשהוצגו לנבדקים עם מדף ספרים מאחוריהן, הן נתפסו כהכי מקצועיות.

 

נקודה מעניינת נוספת לפי המחקר שפורסם ב-HBR: הרקע חשוב יותר מהבגדים. 60% מייחסים חשיבות לרקע, 47% לסוג הבגד, ו-39% לצבע הבגד.

 

"נקודה חשובה שמשפיעה על בחירת הרקע שלנו היא שמרביתנו עולים בוידאו מהבית, וכתוצאה מכך יכולתנו לשלוט ברקע שלנו מוגבלת. בנוסף, רבים חשים פגיעה בפרטיות בעת חשיפת הבית שלהם לאנשים שהם מכירים בנסיבות עבודה. לכן, בחירה נכונה של רקע וירטואלי תציל ואף תשדרג את הופעתנו, בוודאי בנסיבות עיסקיות.

 

הרקע הווירטואלי מאפשר שליטה מלאה בניראות הסביבה שלנו, וחוסך זמן התארגנות לקראת השיחה. בנוסף, הוא מאפשר לנו ליצור מיתוג ויצירת אחידות ארגונית. בימים בהם חלק ניכר מהעובדים עולים לשיחות עם גופים חיצוניים מהבית, כל אחד וביתו, יש ערך ליצירת אחידות עם רקעים אחידים, לעתים לפי חלוקה ליחידות השונות בארגון, או תוך ציון שם או תפקיד של האדם שמופיע בשיחה", אומרת באריל.

 

איך עושים את זה נכון?

 

באריל מפרידה בין המלצותיה לשימוש ברקע טבעי לבין רקע וירטואלי:

 

ברקע טבעי

 

1. מה שמופיע מאחוריכם יכול לשמש להעברת מסרים, ולשקף את מי שאתם. למשל, מוסיקאים שישימו כלי נגינה מאחוריהם, אמנים, שישימו יצירות, נציגים של חברות יכולים להציב את המוצר וכן הלאה.

 

2. אל תשבו קרוב מדי לקיר, נסו שיהיה עומק מאחוריכם, ושייראו דברים כמו הסלון שלכם, פינת חדר, מסדרון ועוד.

 

3. סדרו את הרקע מאחוריכם, והתמקמו כשמאחוריכם פריטים כמו מדף ספרים, צמחייה נעימה לעין, פריטי אמנות וכיוב'. את הבלאגן הסיטו אל מאחורי המצלמה, כך שיהיה סמוי מהעין.

 

ברקע וירטואלי

 

1. מומלץ לבחור בתמונה עם עומק, כמו משרד עם אנשים עובדים או חדר מגורים.

 

2. רקע יכול לשמש אמצעי למיתוג אישי או מיתוג חברה. בחרו רקע שמשקף את החברה, אפשר להוסיף לוגו, מסר שיווקי, או תיאור (למשל: יועצת ארגונית בתחום X, תציין את תפקידה ברקע וירטואלי שתכין מראש). כלים מתאימים לכך יכולים להיות רקעים ממותגים כמו Virtual Office, כלי בו מעלים את לוגו החברה, בוחרים רקע ובתוך דקות ספורות מקבלים רקע ממותג ללא צורך בידע בעיצוב גרפי או דומה (סטארטאפ ישראלי), canva ותוכנות גרפיות אחרות.

 

אריק יואן, מנכ"ל זום על רקע גשר סן פרנסיסקו אריק יואן, מנכ"ל זום על רקע גשר סן פרנסיסקו צילום: אריק יואן

 

 

3. על מנת שהרקע הווירטואלי יעבוד טוב, מומלץ שהרקע מאחוריו יהיה קיר חלק, עדיפות לרקע ירוק או כחול (בד או נייר גדול בצבעים ירוק או כחול ישדרגו אתכם מאוד ושווים את ההשקעה אם אפשר)

 

4. דאגו שהבגדים והרקע שלכם (וירטואלי ולא וירטואלי) לא יהיו באותו הצבע

 

5. מיתוג קבוצתי - חברות מתארגנות עם רקעים וירטואליים לפי מחלקות ותפקידים שונים כשעולים למפגשים גדולים, בהם אתה יכול לזהות את העובדים במחלקות השונות, או מי עובדי החברה למול האורחים שלהם. שווה לשקול לכנסים או ארועים רבי משתתפים, בהם יש חשיבות לאחידות.

 

6. אפליקציות הווידאו מספקות לנו תמונות רקע וירטואליות. ניתן למצוא מבחר גדול יותר באתרים שלהן לדוגמה, של זום, טימס. כמו כן, אפשר למצוא תמונות באתרים חינמיים כמו unsplash, Pixabay. יש תמונות של גופים מעולמות תוכן שונים, ממוזיאונים, תוכניות טלוויזיה וסרטים, ועוד. רק שימו לב לשמור על הקשר מקצועי. אפשרות נוספת, צלמו פינות מעניינות במשרד או בבית ותעלו אותן לאפליקציה כרקע מקורי שלכם.

x