$
פצצת התחבורה
גג עמוד פצצת התחבורה

חיים בכבישים

"לחזור הביתה באוטובוס היה לוקח לי 3.5 שעות"

רחלי אדרי־חולתא, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, גרה בעמק יזרעאל ועובדת במרכז, אבל את רוב מלאכתה היא עושה בכביש, שם היא מבלה 5 שעות ביום

ארי ליבסקר 07:5630.01.19

רחלי אדרי־חולתא (31), מנכ"לית התנועה לחופש המידע, נשואה פלוס אחד, גרה במושב היוגב בעמק יזרעאל. בין המושב לבין מקום עבודתה בתל אביב מפרידים כ־90 ק"מ. הזמן הקצר ביותר שבו היא מצליחה לחזור הביתה מהמשרדים ברחוב הארבעה שבמרכז העיר הוא שעה ועשר דקות ‑ בלילה, כשאין פקקים.

 

 

 

אבל בדרך למשרד, בבוקר, הנסיעה נמשכת בדרך כלל שעתיים ועוד שלושים דקות, והשיבה אל המושב בשעות אחר הצהריים אורכת כשלוש שעות. בסך הכל מבלה אדרי בדרכים כחמש שעות בממוצע ביום, ואת רוב עבודתה היא עושה תוך כדי הנסיעה.

 

רחלי אדרי חולתא, מנכ"לית התנועה לחופש המידע רחלי אדרי חולתא, מנכ"לית התנועה לחופש המידע צילום: שרון צור

 

את גרה בעמק יזרעאל, ולאחרונה נחנך שם קו רכבת חדש. למה את לא נעזרת בו?

"כי הרכבת לא כל כך קרובה. כדי להגיע לרכבת אני צריכה לנסוע לכפר ברוך, כ־20 ק"מ מהבית שלי, או לכפר יהושע, שנמצא גם הוא 20 ק"מ מהבית שלי. להגיע לשם לוקח לי בין 40 ל־50 דקות, כי גם בעמק יזרעאל כבר יש פקקים. הבעיה המרכזית היא שהרכבת לא נוסעת ישר לתל אביב, אלא לחיפה. מחיפה יש רכבת פעם בשעה. בנוסף, בגלל שהחסירו קרונות אין מקומות ישיבה. בפעם האחרונה שהתפתיתי לעשות את זה קיללתי את הרגע.

 

"אם אני נוסעת בתחבורה ציבורית, זה רק באוטובוס. המושב שלי נמצא על כביש הסרגל, ממש לפני תל מגידו והכניסה לוואדי ערה. כשאני יוצאת מהעמק אני עומדת בכניסה לוואדי ערה, עד כביש 6. בכביש אני שוב עומדת כחצי שעה במחלף אייל. לאחרונה גם כביש 6 אטי ופקוק מאוד, ויש בו הרבה תאונות שעוצרות את כל התנועה.

 

"מכביש 6 אני יורדת בכפר סבא לכביש החדש שמוביל ישר לאיילון. הוא זורם יחסית, אבל הפקקים מתחילים כבר בהרצליה עד מחלף השלום. להגיע ממחלף השלום לרחוב הארבעה לוקח בבוקר בין 15 ל־20 דקות. כשאני מגיעה לפקקים של המרכז זה כבר לא משנה לי, כי אני יודעת שכולם סובלים מהם, לא רק אני.

 

 

"אבל החזרה בהרבה יותר נוראית: אז אני עומדת בוואדי ערה בערך 30‑40 דקות. פעם חשבתי שהזמן שאצטרך לנסוע בכביש 6 הוא בין 40 ל־50 דקות, אלא שבזמן האחרון אני נאלצת להיתקע בו גם שעה וחצי ויותר".

 

אוקיי, בואי נחזור לאוטובוסים.

"האוטובוסים יעילים בכיוון הלוך, כי מנתניה עד לתוך תל אביב ישנם כבישים מיוחדים לתחבורה ציבורית. הבעיה היא בדרך חזרה, מדרום לצפון. שם אף אחד לא חשב לבנות כבישים ייעודיים לתחבורה ציבורית, ולכן הדרך ארוכה ומתארכת, ולוקחת לפעמים שלוש שעות וחצי, עם עצירות בתחנות. זה מחייב אותי בדרך כלל לנסוע ברכב פרטי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x