$
מעסיקים

ממש לא בזבוז זמן: מנכ"לים מספרים על הפגישות שעשו להם את 2018

החברה הקטנה מרעננה שבעקבות פגישה בצרפת עובדת עם בנק BNP, המנהלים שקיבלו עצה ששווה זהב ממנכ"לית פייסבוק והמנכ"ל שהצליח לשפר את העסקים בעקבות שיחה אקראית עם עובדת - לפעמים פגישות פנים מול פנים יכולות להוביל לפריצה עסקית גדולה

מעין מנלה 14:4201.01.19

פגישות עבודה נחשבות לפעמים כבזבוז זמן. המגמה היום היא למעט כמה שיותר בפגישות מכיוון שבמקרים רבים הן לא מובילות לכלום ונחשבות לניצול מאוד לא יעיל של הזמן. עם זאת, אפילו היום, עם כל הכלים הדיגיטליים לפעמים פגישה פנים מול פנים יכולה לעשות את כל ההבדל. החל מהחברה הקטנה מרעננה שזכתה לעשות פרוייקט לבנק אירופי ענק בעקבות פגישה אחת, החברה שהצליחה בפגישה לקבל ממנכ"לית פייסבוק ישראל טיפ ששווה זהב, וגם זאת הרנדומלית בין מנכ"ל לעובדת ששינתה את התייחסות החברה לעובדים. מנכ"לים מסתכלים אחורה על השנה החולפת ומספרים על הפגישה ש'עשתה' להם את 2018:

  

יניב כהן, מנכ"ל חברת 7twenty

 

"בחודש יולי השנה קיבלתי שיחה מהשותף שלנו בצרפת, שעובד בדרך כלל על פרויקטים קטנים. בשיחה הוא אמר לי שהבנק הגדול ביותר בצרפת, ואחד הגדולים באירופה: BNP, מעוניין להיפגש אתנו ולדבר על אפשרות שנפתח עבורו מערכת צ'אט-בוט היברידי לשירות הלקוחות שלו.

 

יניב כהן, מנכ"ל twenty7 יניב כהן, מנכ"ל twenty7 צילום: אילן בשור

 

כמובן שהסכמתי, למרות שהייתי מסופק אם ייצא משהו מהפגישה הזו, ארזנו מזוודות וטסנו לפגישה. שלושה שבועות לאחר מכן התחלנו דרך משותפת שהובילה לפרויקט היוקרתי ביותר של החברה עד כה, עם אחד מהארגונים הגדולים בעולם, שהושק לפני שבועיים לאוויר העולם. אנחנו חברה עם 25 עובדים שיושבת ברעננה, ופתאום 'בום' נכנסים לעבוד עם בנק כזה גדול, זה ממש לא טריוויאלי עבורנו".

 

רוני בלנקלדר, מנכ"ל אמריקן לייזר רוני בלנקלדר, מנכ"ל אמריקן לייזר

 

רוני בלנקלדר, מנכ״ל אמריקן לייזר

"השנה היו מספר פגישות חשובות, אולם אני דווקא הייתי מציין פגישה מסוג אחר, עם עובדת מהצוות הקליני שלא זיהתה אותי ובשיחה בחדר הטיפולים שאלתי לשלומה, וסיפרה לי בגאווה על החברה והתנאים אולם ציינה את הקושי בעבודה אינטנסיבית, וחזרה הביתה בשני אוטובוסים בשעה מאוחרת. שרשרת של מהלכים קרו מאז, הנהלה שקיבלה הנחיה להגיע לביקורים תכופים בסניפים, שיחות שולחן עגול עם כלל העובדים, תכנית הסעות לעובדי ערב, שיחות מנכ"ל קבועות לעובדים ועוד. אמנם את הכסף הגדול עשיתי בפגישות אחרות אבל את הזהב הבאתי שם".

 

 

גל בר, מנכ"ל ילוהד גל בר, מנכ"ל ילוהד

 

גל בר, מנכ"ל שותף בחברת yellowhead:

"בתחילת השנה הייתה לשי כרמי (מנכ"ל שותף בחברה, מ.מ) ולי פגישה עם עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק. עדי הייתה מנהלת שלנו ב-888 ויש בינינו יחסים רבי שנים. זוהי פגישה שהשאירה בנו חותם ומאוד השפיעה על הדרך בה החלטנו לנהל את החברה שלנו. בתחילת דרכנו התלבטנו איך יהיה חכם לנהל את העבודה ואת העובדים, והחלטנו ללכת על שיטה של צוותים ממוקדי פלטפורמה (צוות פייסבוק, צוות גוגל, צוות פרוגרמטי, צוות ASO וכד'), הפגישה עם עדי חיזקה את בחירתנו ונתנה לנו עוד רעיונות איך לשפר את עבודת הצוות ואיך לייעל את העבודה.

 

שי כרמי, מנכ"ל שותף בילוהד שי כרמי, מנכ"ל שותף בילוהד

 

בנוסף, במהלך שנתינו הראשונות אנחנו היינו מאוד ממוקדים בתחום הגיימינג, כיוצאי חברת הימורים, עבדנו ועודנו עובדים עם חברות הגיימינג מהגדולות בעולם, כשפגשנו את עדי, היא המליצה לנו להיכנס לתחום ה- e-com, תחום שתפס תאוצה משמעותית בפלטפורמות כמו פייסבוק וגם מחוצה לה, העצה שלה מאוד עזרה לנו ובעקבותיה, ראינו צמיחה מאוד גדולה של החברה".

 

אייל אסא, מנכ"ל סיקלו אייל אסא, מנכ"ל סיקלו צילום: יריב דגן

 

אייל אסא, מנכ"ל סיקלו (Siklu):

"האמת שאצלנו הדרך הייתה קצת יותר מפותלת, פגישה גורלית עם ראש ה- FCC האמריקאי, הובילה לציוץ שלו בטוויטר, שהוביל לחשיפה ללקוח גדול חדש עם פוטנציאל לעסקה אסטרטגית בתחום שירותי התקשורת בפס רחב.

 

לפני כשבועיים הגיע לביקור בחברה אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC האמריקאי (רשות התקשורת האמריקאית). ששמע על סיפור הצלחה של מוצרי התשתית בפס רחב שלנו בקולורדו. לפני מספר חודשים בעקבות שריפה בתוואי הכביש המוביל לעיירה מרוחקת בדרום קולורדו, קרסה רשת התקשורת הקווית המסורתית בעיירה. שבועות אחדים קודם לכן התקין בעיר ספק אינטרנט אלחוטי מערכת מתוצרתנו שלא נפגעה מהשריפה, והודות לכך, לעסקים ולתושבי העיירה הייתה אלטרנטיבה שעבדה וסיפקה אינטרנט מהיר שעבד וגם היה מהיר משמעותית. 

 

המערכת שהותקנה בקולרדו עושה שימוש בתדרים חופשיים שה FCC שיחרר לשימוש בשנים האחרונות, ויו"ר ה FCC שביקר במשרדנו התרשם מסיפור ההצלחה, וצייץ אותו בטוויטר האישי שלו. הציוץ זכה לאלפי צפיות הביא בעקבותיו פנייה של חברת תקשורת חשובה בג'ורג'יה שמעוניינת אף היא להטמיע את הפתרון שלנו ואנחנו נמצאים איתם כעת במגעים ליישום. הפגישה עם יו"ר ה- FCC נתנה לנו תוקף לטכנולוגיה, והציוץ שלו הפיץ את הבשורה ללקוחות פוטנציאליים".

    

מנכ"ל חברת סייסנס (Sisense), אמיר אורעד:

"בתחילת דרכנו ביפן, גייסנו אנשים מקומיים בטוקיו, ובקשנו מהם לאתר צרכים והזדמנויות עסקיות. אחרי שנה וחצי לא פשוטה בשוק היפני, בהם העסק לא התרומם כמו שציפינו היינו חייבים לקבל החלטה אסטרטגית האם ממשיכים או סוגרים הפעילות המקומית. נסעתי בתחילת 2018 ליפן להיפגש עם הצוות המקומי שהראה לנו בצורה ברורה למה ואיך ראוי ונכון לפעול בשוק המקומי – זאת הייתה פגישה מכרעת לתהליך. הקשבנו להסברים והבנו שנכון לתת לצוות עוד זמן כי כידוע ביפן עושים עסקים לטווח ארוך". במהלך הפגישה קיבל אורעד סקירה מלאה על ההזדמנויות בשוק, מדוע ההתקדמות דורשת עוד זמן, במה כדאי להשקיע ואיך ראוי להוביל את התהליך בצורה מוצלחת. "הצוות ואני השתכנענו, ולראיה שנה לאחר מכן הצלחנו לגייס 2 מתוך 5 חברות הרכב הגדולות ביפן – ההחלטה "to double down" שהתקבלה לאחר הפגישה יצרה עבורנו שוק חדש ומשמעותי". אמר, "התפקיד שלנו כמנהלים הוא לזהות את האנשים הנכונים ולהיות קשוב לשטח – אני שמח על ההחלטה הזו ועל כך שהשקענו באתר עוד זמן וכסף כהמלצת הלידר היפני שלנו".

 

יוסי ירקוני, מנכ"ל קבוצת רובין יוסי ירקוני, מנכ"ל קבוצת רובין צילום: נועם יוסף

 

יוסי ירקוני, מנכ"ל קבוצת רובין:

"בחודש פברואר השנה קיימנו פגישה עם אוהד כהן, ממערך הייעוץ של ארנסט אנד יאנג, שהתקיימה ממש לפני כנס בחברה אצלם. בכנס נאמו מנהל תחום הבלוקצ'יין העולמי פול ברודי וחן צור שריכז את התחום בארץ. אחרי הכנס נפגשנו איתם ומשם יצאנו בהחלטה להשתמש בטכנולוגית בלוקצ'יין והקמנו פרויקט חדש בשיתוף עם רשות שוק ההון והביטוח ובסיוע ארנסט אנד יאנג ונס טכנולוגיות אשר ימנע את תופעת הכספים האבודים הנובעים מטעויות בהעברת כספי הפנסיה מהמעסיקים לחברות הביטוח לטובת שימושם של כלל המעסיקים בארץ. בזכות הפתרון שמצאנו זכינו במיליון דולר מהרשות לחדשנות לקידום הפרויקט".

 

 

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק צילום: ליאת מנדל

 

 

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק:

"פגישה שקיימנו עם משרד הבריאות ובית החולים פוריה בנושא שיפור איכות הטיפול בשבץ מוחי היא זו ש'עשתה' עבורי את השנה. שבץ מוחי הוא הגורם המוביל לנכות בישראל וההוצאה הציבורית על התמודדות עם נזקי השבץ היא עצומה. ישנה חשיבות עליונה לטיפול מהיר ונכון במטופל שמגיע לחדר המיון עם תסמיני שבץ, כיוון שהזמן שחלף מתחיל האירוע ועד מתן טיפול הוא שיקבע במידה רבה את היקף הנזק המוחי שיגרם למטופל.

 

בשותפות עם משרד הבריאות פנינו לבית החולים פוריה, בית חולים פריפריאלי המספק שירותי רפואה לכ-400 אלף תושבי צפון מזרח המדינה, והקמנו צוות משותף שמטרתו שיפור איכות הטיפול. תוך מספר חודשים מאותה פגישה, צוות המחלקה לרפואה דחופה התגייס כולו למאמץ למען תושבי הצפון. הטסנו מומחים מחו"ל, עיבדנו נתונים, ניתחנו את הספרות העדכנית והטמענו כלים מתורת ה-Lean management.

 

התוצאה היא שהבאנו את פוריה לאחד המקומות הראשונים בארץ במדד מתן טיפול טרומבוליטי מציל חיים וזמני הטיפול קוצרו בלמעלה מ-50%.גם בהשוואה בינלאומית למדינות שנחשבות מובילות בטיפול בשבץ – פוריה ניצב כיום בשורה הראשונה. מכיוון שמדובר בהצלת חיים ומניעת נכות באופן ישיר זו פגישה שהובילה להצלחה שאנחנו מאוד גאים בה".

 

דוד סגל, מנכ"ל אופיסופט מקבוצת SQlink

"שרה צפריר, מנהלת המחשוב של ביה"ח רמב"ם, סיפרה לי בפגישה כי היא מנסה לקדם את נושא הבינה העסקית bi ולהקים מחסן נתונים, אבל המנכ"ל לא מוכן להוציא סכומים לנושא זה, והתשובה שלו כבר שנים היא: 'יש לי חולים במסדרונות, אני צריך מיטות ולא מחסן נתונים'. בפגישה אמרה כי המנכ"ל ביקש ממנה דוחות שעושים חיתוך נתונים משולבים אך לא היו לה דוחות משולבים כאלה אלא רק נפרדים לכל תחום. הצעתי לה להכניס את הנתונים הללו לקוביית מיקרוסופט ולשים מעל כלי בינה מלאכותית חדש. היא התלהבה מהרעיון וקבלה אישור מהמנכ"ל. תוך שלושה שבועות העניין עבד. הפתרון אפשר את כל יכולות החיתוך המידי והמנכל מאוד התלהב וביקש חיתוך כזה גם למידע הקליני, תפעולי, כספי ובכלל. זו הייתה הפגישה שהובילה את אופיסופט לחדור לעולם הרפואי".

 

יואב שרייבר ממייסדי חברת גלאסבוקס (Glassbox):

שרייבר על הפגישה האקראית עם שלושת היזמים הברזילאים מרסלו קנרה, קלאודיו מרטיני ורוני גרונוביץ'. "בתחילת שנת 2018, נענינו לבקשתם של שלושה יזמים מברזיל לפגישת היכרות במשרדנו בישראל. הם פנו אלינו ורצו להכיר אישית את החברה, המייסדים וכמובן את היכולת הטכנולוגית שלנו. בדיעבד גילינו שהם הגיעו לישראל מתוך מטרה לאתר טכנולוגיה טובה שהם יוכלו לייבא לברזיל. האמת שבאותה עת לא הייתה לנו סיבה אמתית לפגוש אותם, מכיוון שהשוק בדרום אמריקה בכלל ובברזיל בפרט לא היה בראש סדר העדיפויות שלנו – אבל השתכנענו – בעיקר משום שהבנו שיש בפגישה מניעים טובים ושאין לנו מה להפסיד אם נכיר אותם". המפגש הזה עם אותם יזמים זרים שראו בישראל סטארט-אפ ניישן הוליד עבור החברה הישראלית הזדמנות כלכלית טובה. "נוצר מצב Win-Win, לכולם, הם חיפשו טכנולוגיה ואנחנו פתחנו שוק חדש בעולם – כך שצריכים להתייחס לפגישות, גם אם הן אקראיות, ברצינות רבה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x