• תפריט
Dun
האדר מובייל דן אנד ברדסטריט duns100

כמה חכם המטבח הישראלי?

המטבח החכם הוא אחד התחומים הצומחים בשוק יישומי הבית החכם. שוחחנו עם ערן סייג בעלים ומנכ"ל משותף במטבחי סמגל ויצחק אביבי מנכ"ל מטבחי אביבי כדי להבין מה חלקו של הצרכן הישראלי בצמיחה והאם בקרוב מטבח חכם יהיה עניין שבשגרה בכל דירה

מערכת Dun's 100 11:0301.11.18

מוגש מטעם DUN'S 100

 

אין אהבה עמוקה יותר מאהבת המזון אמר המחזאי ג'ורג' ברנרד שו, שבתקופתו ככל הנראה לא ניתן היה להיכנס למטבח ולחשוף עולם ומלואו של טכנולוגיה שדואגת להפוך את המזון שלנו לטעים יותר, טרי יותר ואת השימוש במטבח לנוח יותר וקל יותר ומעל הכל חכם יותר. כשהוא נסמך על החידושים הטכנולוגים האחרונים בשוק, המטבח החכם הוא אחד התחומים הצומחים ביישומי בית החכם שהולכים ותופסים מקום הולך וגדל בבתים החדשים המתוכננים. בישראל המטבח החכם הולך והופך לתושב בדירות הישראליות, שוחחנו עם שניים מבכירי הענף ערן סייג בעלים ומנכ"ל משותף במטבחי סמגל, ויצחק אביבי, מנכ"ל מטבחי אביבי כדי לשמוע על החידושים האחרונים בתחום ומה חושב עליהם הצרכן הישראלי.

 

הבית החכם הוא אחד התחומים הצומחים בתחום האינטרנט של הדברים (IOT) בשנים האחרונות והוא מתודלק על ידי תור הזהב של החדשנות הטכנולוגית לצד העלייה בהכנסה האישית בייחוד בכלכלות מתפתחות המעודדים קצב אימוץ גובר של מכשירים חכמים.על פי הערכות הארגון האמריקאי CTA (Consumer Technology Association) צמחו מכירות הגאדג'טים בבית החכם בשיעור של 36% בשנים 2017-2018 ונתח השוק שלו צפוי להסתכם בארה"ב בכ-4.6 מיליארד דולר. אחד התחומים הצומחים מבין חידושי הבית החכם הוא תעשיית המטבח החכם על פי הערכות צפוי ליהנות נתח השוק של מוצרים למטבח החכם מצמיחה בשיעור של 17% בין השנים 2018 לשנת 2023.

 

יישומי המטבח החכם עמדו השנה במרכז אחד מכנסי הטכנולוגיה הגדולים של השנה ה-IFA 2018 שנערך בספטמבר בברלין בו הוצגו שורה של חידושים למטבח העתיד. מהיום לא עוד מקרר שאפשר להצמיד אליו מגנטים עם תמונות ורשימת מכולת אלא מכשיר דיגיטלי שהופך לשקוף בנקישה, מזהה ירקות ועוקב אחרי קצב הצריכה ומצבם לנוחות המשתמש. בוש הציגה כיריים חכמות שעוקבות אחרי קצב הבישול ודואגות שבמקרה של טיגון צ'יפס השמן לא יהיה חם מדי ואם לאחר שטיגנתם הבית אפוף בריחות לא רצויים גם לזה יש פתרון ועוצמת היניקה של האוורור תשתנה כדי לווסת מחדש במהירות את הריחות בבית. בוש היתה הראשונה להכניס מצלמות לתוך מקררים ועל פי המקרר שהוצג בתערוכה הן יוכלו לזהות מהיום 60 סוגי פירות וירקות וישמרו על מלאי דיגיטלי תוך המלצה היכן כדאי לאכסן אותם במקרר בהתאם לטמפרטורה.

 

הצרכן הישראלי לא נותר מאחור בכל הקשור לאימוץ של גאדג'טים והפיכת המטבח הסטנדרטי לחכם. לדברי ערן סייג בעלים ומנכ"ל משותף במטבחי סמגל "הישראלים נוטים לקבל כל סוג של קדמה, בעיקר קדמה שבאה לידי ביטוי בשיפור איכות החיים שלנו, כשהמטבח שלנו הופך להיות חכם כל ההתנהלות סביבו הופכת להיות נוחה יותר, נעימה יותר ויעילה יותר".

  

ערן סייג ערן סייג צילום: דן אנד ברדסטריט

 

במקרה הישראלי מרחיב סייג כי בדרך ככל כשלקוח נמצא לפני תכנון מטבח חדש, מאחר וזו ההוצאה הכבדה ביותר בבית, על מנת להקל ולהנעים את השהות במטבח, הלקוח הישראלי מוכן לשפר ולעדכן את כל מגוון הפתרונות על מנת להפוך את המטבח שלו לחכם יותר.

 

יצחק אביבי מנכ"ל אביבי מטבחים, המציעים ללקוחות קולקציה של מטבח חכם קרוב לארבע שנים, ציין כי "בשנתיים וחצי האחרונות הלקוח הישראלי הבין, הפנים והתחיל לדרוש שילוב של מערכות מתקדמות מאוד במטבח". במאי 2018 החלו לשווק לשוק במטבחי אביבי את קולקציית SMART KITCHEN II מטבח המשלב מערכת טכנולוגית ייחודית כחלק אחיד ממשטח העבודה, ההופכת את חווית השימוש במטבח לנוחה וידידותית. לדברי אביבי, "קולקציה זו כבר אומצה בקלות על ידי הקהל הישראלי כי היום כולם מדברים חכם החל מהבית החכם דרך חשמל חכם ועוד."

הרצון לבנות מטבח חכם לא נעדר גם ממי שכבר בנו מטבח ומעוניינים לשדרג אותו. לדברי אביבי, "לקוחות רבים היו מעדיפים לשדרג מטבחים קיימים לחכמים אבל ברב הפעמים זה לא מתאפשר בגלל התשתיות הנדרשות על מנת ליצור מטבח חכם." עם זאת הוא מחדד "אנשים שרוצים מטבח חכם מלא ירכשו מטבח חדש ויעשו את כל ההכנות הנדרשות לפני."

  

יצחק אביבי יצחק אביבי צילום: דן אנד ברדסטריט

 

מבחינת החידושים המועדפים על הלקוחות מציינים בסמגל כי הישראלים מאוד אוהבים דלתות נסתרות במטבחים שלהם שכאשר הן סגורות הכל נראה נקי וסטרילי וכשהן נפתחות נחשפים חלקים שהיינו רוצים להסתיר כגון איזורי עבודה עם על מוצרי החשמל שלנו , או לחילופין איזור מכונות כביסה.

 

באביבי מטבחים מציגים אלמנטים כמו צוקל מגירה בו הצוקל לא קבוע והופך למקום איחסון לצד שמירה על דינמיות עם הזזת משטחים המגדילים את משטחי העבודה ויוצרים שולחן ישיבה. ומאידך מגמה דומה של הסתרת מוצרי החשמל ומשטחי העבודה ע"י דלתות. ובנוסף תאורות , רמקולים , מערכות שמדברות באותה שפה הנשלטות מרחוק.

 

לסיום שאלנו על מה ישראלים מוכנים לשלם האם היעילות שלהם עומדת לפני הכל? או שהם נהנים להשוויץ במטבח הכי משוכלל? . לדברי יצחק אביבי "אנשים מוכנים לשלם בעבור מוצר שפותר להם צורך וכמובן שיש אנשים שישלמו המון על מנת להיות חדשניים ולהוביל דרך". ערן סייג ציין כי "הלקוח הישראלי חכם ומבקש להקל על עצמו טכנולוגית תמיד , כמובן שגם עניין להתגאות בין חברים ומשפחה משתלב , אך לא כשיקול עיקרי".

בטל שלח
    לכל התגובות