• תפריט
מעסיקים

איך תזהו שעובדים שלכם עומדים לעזוב

תחלופה תדירה של עובדים עולה למעסיקים הרבה כסף. זיהוי מוקדם של חוסר שביעות רצון יכול לסייע לכם לשמור על העובדים הטובים שלכם ולחסוך בעלויות

שירות כלכליסט 13:0318.03.18

"ניתוח התנהגות" (People analytics) אולי נשמע כמו דבר יקר, ומסובך – משהו שלמנהלים אין זמן להתעסק איתו אפילו אם היו רוצים. אבל זה לא דבר מסובך כמו שהוא נשמע והוא יכול לסייע לכם לשמר את העובדים שלכם ולדעת מתי הם עומדים להתפטר.

במקום העבודה שלכם מרחף יותר מידע ממה שאתם חושבים. עם מעט מאמץ נוסף בזיהוי תבניות התנהגותיות, תוכלו לנסות למנוע ולטפל בנושאים היותר שכיחים במקום העבודה, כמו שחיקת עובדים שעשויה לפגוע בתוצאות העסקיות שלכם.

 

תחושות ופעולות שאתם לא קולטים

 

אתם אולי חושבים לעצמכם - "נשמע מצוין, אבל אני לא רוצה לעקוב אחר העובדים שלי" ולמרות זאת, בטח תוכלו להתחיל להבחין בסימנים קטנים מוקדמים של אי שביעות רצון שקל למדי לתקן ברגע שמבחינים בהם. הנה שתי דוגמאות:

 

1. הקפידו לשאול את העובדים איך הם מרגישים

 

מדידת תפיסת העובדים את מקום העבודה, או את תחושתם לגביו, עשויה להיראות בלתי אפשרית, אבל זה לא כך. על מנת לאסוף מידע לגבי משהו כזה, תוכלו לנהל סקרים מקומיים, קבוצות מיקוד, או לבצע דירוגים באמצעות איטגרציות Slack כמו Polly.

 

 

עובדים לא מרוצים מתפטרים בסופו של דבר, אבל ישנם סימנים מקדימים שאפשר לטפל בהם ולמנוע בחלק מהמקרים את העזיבה עובדים לא מרוצים מתפטרים בסופו של דבר, אבל ישנם סימנים מקדימים שאפשר לטפל בהם ולמנוע בחלק מהמקרים את העזיבה צילום: שאטרסטוק

 

 

ישנם משרדים גדולים שאף משתמשים באמצעים אנלוגיים ומתקינים את כפתורי הרגשות האלה שאולי ראיתם בשדות תעופה או מלונות. אלה מתקנים פשוטים להפעלה ולא יקרים ששואלים שאלות כמו "איך היה היום שלכם?", ומכילים כפתורים ירוקים, צהובים ואדומים שהעובדים יכולים ללחוץ עליהם במהירות תוך כדי יום העבודה. אך באיזו שיטה שלא תבחרו כדי לאסוף מידע על תחושות העובדים, כוונו למשהו פשוט ואנונימי, וחפשו מגמות, ולא ערכים אבסולוטיים.

 

2. חפשו פערים בשעות העבודה או במאמץ שהושקע

 

מקום בסיסי להתחיל איתו הוא זמן החיבור (Log in) הכולל לעבודה. אבל אלא אם במקום העבודה שלכם העובדים מחויבים "להעביר כרטיס נוכחות", שימוש בתוכנה שאמורה לנטר את זמן ישיבת העובד מול המחשב עשוי להיראות חודרנית מדי. אז התחילו עם המידע שכבר נמצא בידיכם אבל טרם נותח במלואו: כמה חופשות מחלה נלקחו על ידי העובד ברבעון הנוכחי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד? כמה חופשה שנתית הוא/היא מבקשים?

 

אלו הם בדרך כלל מנבאים טובים של מי עשוי להיות בדרכו לעזוב. עובדים עשויים לבקש ימי מחלה כדי ללכת לראיונות עבודה או כדי לשרוף את יתרת ימי מחלה שלהם – או אולי אותו אדם מרגיש שחוק וצריך פשוט לנוח.

 

טריק לינקדאין

 

אחת מחברות הטכנולוגיה המוכרות הלכה ואיבדה את מהנדסיה היקרים. המגייסים, שבילו זמן רב בחיפוש אחר מתכנתים בלינקדאין החלו להבחין ברשימות "מיומנויות" שעודכנו לאחרונה כסימן למהנדסים שרצו למשוך את תשומת ליבם של המגייסים. אז מגייסי החברה החלו להשתמש בזה בצורה הפוכה. המנהלים הבינו שהמתכנתים שלהם בטח עושים את אותו הדבר – מעדכנים את פרופילי הלינקדאין שלהם, אם הם מקווים לשמוע ממעסיקים חדשים. אז החברה תכנתה אלגוריתם ש"ילכוד" עדכוני פרופילים בקרב אלפיים המתכנתים המיומנים ביותר שלה, מה שאיפשר למנהליה להגיב במהירות כשאחד מהם עדכן את הפרופיל שלו, ולדון ביעדי הקריירה, ההתפתחות המקצועית, והתחושה הכללית של המתכנתים ש"נחשדו" כבעלי רצון לעזוב. כתוצאה מכך עזיבת העובדים התמעטה, והמתכנתים הלא מרוצים הופנו לפרויקטים שהתאימו יותר לכשרונם ושאיפותיהם.

 

תוכלו לעשות את אותו הדבר. ברגע שתזהו שינויי פרופילים בלינקדאין של העובדים שלכם תוכלו להשקיע מאמץ נוסף בפיתוח הקריירה שלהם והגברת שביעות רצונם על מנת למנוע עזיבה.  

 

השתמשו במידע במהירות ובחוכמה

 

בלי קשר למידע שאתם מחפשים, וודאו שאתם אוספים מידע במשך שבועיים עד חודשיים, כדי שיהיה לכם מספיק ממנו עבור ניתוח סביר. אם עובד לקח בחודש מסויים יותר ימי מחלה מבעבר יכול להיות שהוא פשוט היה חולה, ולא בהכרח שהוא רוצה לעזוב.

 

אך ברגע שאם מבחינים במגמה כלשהי, אל תחכו. התחילו לחפש את מקור חוסר שביעות הרצון היכן שמצאתם את האחרונה. אולי צוות מסוים פשוט צריך לוחות זמנים גמישים יותר, או הכרה רבה יותר במאמץ שהוא משקיע. לעתים קרובות התמריצים הטובים ביותר הם בכלל לא כספיים. ברגע שחשבתם על פיתרון לבעיה, מדדו את יעילותו כדי לודא שהוא ממשיך להפיק את התוצאה שאתם מייחלים לה.

 

בסופו של דבר, רוב העובדים רוצים את אותם דברים. ניתוחי התנהגות נכונים מתחילים מקדם ההנחה הזאת ולא מצמצמים אנשים לכדי מספרים, וכך עוזרים לחברות לגרום לאנשים להתנהג באופנים מסוימים. אידאלית, כולם מעדיפים כמה שפחות הפתעות, ויש מספיק אושר במקומות העבודה בשביל כולם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x