• תפריט
מעסיקים

כמחצית מהגברים מרגישים לא בנוח לעבוד לבד עם אישה

שני סקרים בארה"ב מצאו כי יש גברים שמגיבים לקמפיינים MeToo# ו- #TimesUP בהתרחקות מאינטראקציה עם עמיתותיהם הנשים. בעקבות הממצאים יצא קמפיין חדש בניסיון לשכנע מנהלים להיות מנטורים לנשים

שירות כלכליסט 14:1508.02.18
היו הרבה תגובות לקמפיינים MeToo# ו-TimesUp# ;נשים רבות חשות מועצמות בעקבותיהם, בעוד אחרות חוששות מתגובת הנגד הבלתי נמנעת. לפי שני סקרים שנערכו בארה"ב על ידי LeanIn ו-SurveyMonkey (הראשון בקרב 2950 עובדים בגירים והשני בקרב 5907 מהם), ישנם גברים רבים שמגיבים לקמפיינים הללו בהתרחקות מאינטראקציה עם עמיתותיהם הנשים.

 

המחקרים מצאו ש-45% מהמנהלים הגברים מדווחים שהם חשים כעת "לא בנוח" להנחות, לעבוד לבד, ולבוא בקשרים חברתיים עם עמיתות נשים בתפקידים זוטרים. עוד נמצא כי מאז שהחלו הדיווחים בסתיו שעבר בתקשורת על הטרדות מיניות, מנהלים ממין זכר נוטים פי שלושה יותר לומר כי הם חשים לא בנוח להדריך או להוות מנטורים עבור נשים ופי שניים יותר לא בנוח לעבוד לבד בחברת נשים. עוד יותר חזקה הינה הרתיעה מלפגוש נשים מחוץ למקום העבודה – גברים מבוגרים חוששים פי 3.5 יותר מלהיפגש עם קולגה אישה לארוחה עסקית מאשר עם גבר, וחוששים פי 5 יותר לנסוע עם אישה בתפקיד זוטר יותר לנסיעת עסקים.

 

 

הקמפיינים נגד הטרדות מיניות גרמו לגברים להתרחק מאינטראקציה עם עמיתותיהם הקמפיינים נגד הטרדות מיניות גרמו לגברים להתרחק מאינטראקציה עם עמיתותיהם צילום: שאטרסטוק

 

 

בפוסט בפייסבוק השבוע, כתבה מייסדת LeanIn שריל סנדברג כי חוסר מוכנותם הגוברת של גברים להדריך את קולגות נשים "יקטין בוודאי את מספר ההזדמנויות שיש לנשים במקומות עבודה". סמנכ"לית התפעול של פייסבוק הצביעה על כך ש"הדבר האחרון שנשים צריכות כעת הוא עוד יותר בידוד. ישנם פי כמה וכמה יותר גברים בעמדות ניהול ובעמדות הנהגה בכירות, כך שכאשר הם נמנעים ונעלמים, או מדירים נשים, אנחנו משלמות את המחיר".

 

על מנת לעודד גברים להדריך ולהנחות נשים ללא חשש, השיק הארגון ביום ג' קמפיין בשם #MentorHer. ההגיון מאחורי הדבר הוא שמחקרים מראים כי מנטורים ויועצים גברים במקום העבודה מסוגלים לקדם קריירות של נשים באופן שנשים מנטוריות לא יכולות (גם אם מלכתחילה יש פחות נשים בתפקידי מנטור מגברים באופן כללי.)

 

מספר גברים בעמדות ניהול בכירות כבר התחייבו במסגרת הקמפיין לשמש מנטורים לנשים, כולל מנכ"ל חברת אות' (Oath) טים ארמסטרונג, מייסד-שותף בלינקדן רייד הופמן ומנכ"ל החברה ג'ף ווינר, מנכ"ל יוניליבר פול פולמן ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג. מנהל דיסני בוב איגר פרסם הודעת תמיכה בטוויטר ואמר כי הוא "גאה" בנשיאת ABC צ'אנינג דאנגי ובנשים אחרות שהוא מנחה.

 

בעוד שאולי יש צורך בקמפיין שכזה – לא ברור כמה אפקטיבי הוא באמת יהיה – די עצוב ללמוד שכמעט מחצית מהגברים שנסקרו מרגישים שאינם יכולים לשלוט בעצמם ליד הנשים שהם עובדים איתן, או שהם חוששים שיואשמו לשווא בהטרדה (אם כי זה נדיר - סביב 2% מהנשאלים).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x