$
מגזין מנהלים דצמבר 2017
האדר מגזין מנהלים 25.12.17

המכוניות החדשות שיהפכו את 2018 למלהיבה יותר

הלקוחות שמשתעממים יותר ויותר מהר מדרבנים את יצרניות הרכב לפתח נישות חדשות, פונקציות הזויות, שכלולים מבריקים וכל מה שישאיר את הדגמים שלהן על הכביש. בתפריט: ג'יפ קשוח שמתמודד עם סלעים, רכב כביש־שטח ספורטיבי שנוסע 300 קמ"ש ואפילו טנדר יוקרה למי שמעוניין לקחת את הכלב לסיבוב בסטייל

תומר הדר 09:2625.12.17

2018 בפתח, ויצרניות הרכב נערכות לקראת הצגת דגמים חדשים, שעליהם עמלו במרוצת השנה החולפת. לנגד עיניהן עומדים כמובן הלקוחות — ואלה משתעממים מהר. צריך להמציא עבורם נישות חדשות, ז'אנרים חדשים, אטרקציות חדשות. שנת 2018 מביאה עמה לא מעט דגמים כאלה, שלא ראינו בתעשיית הרכב בעבר והם תוכננו בעיקר כדי לגרום לקהל להתלהב: רכב כביש־שטח ספורטיבי שנוסע 300 קמ"ש, רכב שטח קשוח שיכול להתמודד עם סלעים, ואפילו טנדר יוקרה למי שמעוניין להעביר את הכלב בתא המטען בסטייל. אלה חמש המכוניות שהן הכי 2018.

 

הכי שטח

ג'יפ רנגלר: מחובר לקרקע

 

הרכב הראשון שזכה להיקרא ג'יפ שירת את הצבא האמריקאי בשנות הארבעים. מה שהעניק לו את התואר היה מנוע חסון, צמד סרנים חיים ותיבת העברה לנסיעה בשטח קשה. ג'יפ רנגלר 2018 אינו שונה: הוא מצויד במנוע חזק, שני סרנים חיים ותיבת העברה. למרבה האירוניה, עם הפסקת ייצורן של המתחרות, לנד רובר דיפנדר ומרצדס G קלאס, רנגלר נשאר רכב השטח היחיד בעולם בתצורה הזאת.

 

מה הופך אותו לרכב השטח הכי הכי? המבנה שלו: ברכב רגיל השלדה היא חלק אינטגרלי מן המכונית, ואילו ברנגלר המרכב מותקן על צמד קורות פלדה חסונות, שאליהן מוברגים הסרנים, תיבת ההעברה והמנוע. הסרנים של הרנגלר מתוכננים להיות תמיד במגע עם הקרקע, מה שמבטיח שהוא ימשיך להתקדם גם כשקשה. למיטיבי השטח יש גרסה קרבית יותר, בעלת סרנים מחוזקים וצמיגים גדולים: רנגלר רוביקון.

 

ג'יפ רנגלר ג'יפ רנגלר

 

נפח מנוע: 3,604 סמ"ק

הספק: 285 כ"ס

זינוק ל־100 קמ"ש: ב־12.2 שניות

מהירות מרבית: 175 קמ"ש

תשווק בישראל? כן

 

הטנדר הכי יוקרתי

מרצדס X קלאס: בעיקר בזכות הסמל

 

זו היתה רק שאלה של זמן עד שיצרנית רכבי יוקרה תחליט להיכנס לשוק הטנדרים, הרכבים החביבים על חוואים בעיקר, ותיטול סיכון משמעותי לשמה הטוב. במקרה זה בחרה מרצדס לחבור לניסאן ולבסס את הטנדר החדש שלה, X קלאס, על מכלולים של ניסאן נבארה. רמת ההידור, לעומת זאת, מרצדסית למהדרין.

 

מה הופך את X קלאס לטנדר היוקרתי ביותר? קודם כל הסמל של מרצדס. מלבד זאת, אף שהוא מגיע בכמה רמות גימור, האבזור שלו, ללא יוצא מן הכלל, נשאר בסטנדרט שלקוחות המותג מורגלים אליו — החל במושבי עור וכלה במערכות בטיחות אינטגרליות. כמו כן,

 

X קלאס הוא אחד הטנדרים היחידים שמצוידים בקפיצי סליל אחוריים במקום בקפיצי עלים, כלומר, המבנה שלהם מיועד פחות לנשיאת מטען ויותר לנוחות.

 

מרצדס X קלאס מרצדס X קלאס

 

נפח מנוע: 2,298 (דיזל)

הספק: 163 כ"ס

מהירות מרבית: 170 קמ"ש

ישווק בישראל? כן

 

הכי ירוקה

ניסאן ליף החדשה: סוללה עם חיים ארוכים

 

ניסאן ליף נחשבת המכונית החשמלית הראשונה בעולם שנעשתה בייצור סדרתי בידי יצרנית גדולה. ליף החדשה מבטיחה טווח נסיעה משופר, רמת אבזור מפנקת וגם פונקציית נהיגה אוטונומית, שהופכים את ההימור של ניסאן, אשר לרבים בתעשיית הרכב העולמית נראה מעט מוזר לפני כמה שנים, למשתלם במיוחד. כמו כן, ההשפעה הסביבתית שלה נמוכה מאוד ודרגת הזיהום היא אפס.

 

מה הופך את ניסאן ליף החדשה למכונית העממית הירוקה ביותר? התשובה טמונה בשני היבטים: מספרי וטכנולוגי. במספרים ליף היא החשמלית הנמכרת בעולם; במישור הטכנולוגי ניסאן שדרגה את הסוללה שלה עד הרמה ההופכת את השימוש היומיומי בה לנוח במיוחד, ומאפשרת לה לנסוע פרק זמן גדול בין טעינות. לדוגמה, הטענה של 30 דקות בלבד מאפשרת לליף לנסוע כמעט 120 ק"מ, הרבה יותר ממה שרוב הנהגים באירופה ובארה"ב צריכים כדי להגיע לעבודה.

 

ניסאן ליף ניסאן ליף

 

נפח מנוע: חשמלי

הספק: 147 כ"ס

זינוק ל־100 קמ"ש: ב־12.3 שניות

מהירות מרבית: 150 קמ"ש

תשווק בישראל? כן

 

הכביש־שטח הכי מהיר

למבורגיני URUS: החזיקו חזק

 

פרארי ולמבורגיני מתחרות זו בזו מאז שנות השישים. פרארי תמיד היתה בעמדת השמרנית, ולמבורגיני היתה ההרפתקנית. לפני כשלוש שנים, כאשר שוק רכבי הכביש־שטח היוקרתיים החל לפרוח, בפרארי הדגישו שרכבים אלה פוגעים בתדמיתו הטהורה של המותג. בלמבורגיני, לעומת זאת, התחילו לתכנן את URUS. התוצאה: פרארי עדיין עובדת על רכב הכביש־שטח שלה, ואילו URUS כבר בדרך לסוכנויות.

 

מה הופך את URUS למכונית המהירה ביותר בקטגוריה? המנוע: שמונה בוכנות, צמד מגדשי טורבו ו־650 כוחות סוס, המאפשרים לה לזנק ל־100 קמ"ש בתוך פחות מארבע שניות — מהר יותר מרוב דגמי למבורגיני. הכוח מועבר באמצעות תיבת הילוכים בעלת שמונה מהירויות לארבעת הגלגלים, כלומר תמיד יש כוח ותמיד יש אחיזה, גם בשלג, גם בחול, גם בכביש.

 

למבורגיני URUS למבורגיני URUS

 

נפח מנוע: 3,996 סמ"ק

הספק: 650 כ"ס

זינוק ל־100 קמ"ש: ב־3.6 שניות

מהירות מרבית: 305 קמ"ש

תשווק בישראל? לא

 

הכי אוטונומית

אאודי A8 החדשה: בטוחה בעצמה

 

יצרניות רכבי היוקרה הגרמניות איבדו בשנים האחרונות את היכולת להלהיב את הלקוחות: בכל הדגמים יש עור, עץ, מערכות שמע מפוצצות ומנועים רבי־עוצמה. ואז הגיעה פונקציית הנהיגה האוטונומית, ועוררה את כולן מחדש. אאודי A8 החדשה לוקחת את המשחק צעד גדול קדימה ומציעה את המערכת המתקדמת ביותר היום.

 

מה הופך את A8 החדשה למכונית המנהלים האוטונומית ביותר? היא ממוצבת ברמה 3, שהיא הגבוהה ביותר בנהיגה האוטונומית. בשונה מרוב המכוניות, שמצוידות בכמות מסוימת של מאפיינים אוטונומיים, הנהג באאודי A8 יכול להוריד את הידיים מההגה לפרקי זמן ממושכים ולסמוך עליה שתשמור מרחק, תבלום וגם תתנהל בפקק בלי מגע יד אדם. עם זאת, למען הסדר הטוב, באאודי עדיין ממליצים לשמור את הידיים למטה.

 

אאודי A8 אאודי A8

 

נפח מנוע: 3,991 סמ"ק

הספק: 450 כ"ס

זינוק ל־100 קמ"ש: ב־4.4 שניות

מהירות מרבית: 250 קמ"ש

תשווק בישראל? כן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x