$
דירוג 50 המנהלים
האדר דירוג מנהלים מגזין מנהלים 25.12.17

מקום 4

"חומרי הגלם יהיו מייצור עצמי, תחום הבשמים יהיה מנוע צמיחה"

אורי יהודאי, מנכ"ל ונשיא פרוטרום: "כבר כיום 75% מהמכירות שלנו הן של מוצרים טבעיים, והשיעור הזה רק יעלה"

אלי שמעוני 08:5625.12.17

אורי יהודאי, מנכ"ל ונשיא פרוטרום, הוא אחד מיצרני הערך הגדולים בבורסה של ת"א. שווי השוק של פרוטרום, חברת הטעמים וחומרי הגלם לתעשיית המזון, הוא כ־18 מיליארד שקל וממצב אותה כאחת החברות הגדולות ביותר בבורסה במונחים אלה. למעשה, בתשע השנים האחרונות, מאז נובמבר 2008, זינק שווי השוק של פרוטרום בכמעט 1,350%, כשהוא נישא על גל רכישות ומיזוגים מוצלח.

 

"ב־2017 עשינו קפיצת מדרגה משמעותית במסע הצמיחה המהירה וברווחיות שלנו, וכן רשמנו צמיחה פנימית בשיעורים כפולים משיעורי הצמיחה בשווקים שבהם אנו פועלים ומיזוג מוצלח של הרכישות האסטרטגיות שביצענו", אומר יהודאי ל"מגזין כלכליסט".

 

אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום צילום: תומי הרפז

 

"הצמיחה הפנימית המואצת בצירוף עשר הרכישות שביצענו מתחילת שנת 2017 מציבות את פרוטרום עם קצב מכירות שנתי שמתקרב ל־1.5 מיליארד דולר ורווחיות גבוהה מאי פעם. לכן העלינו לאחרונה את יעד המכירות שלנו ל־2020". היעד המעודכן הוא מכירות ב־2.2 מיליארד דולר.

 

הצמיחה המהירה והרצופה הזו, מסביר יהודאי, נשענת על זיהוי מוקדם של המגמות העיקריות בשוק המזון העולמי, ובראשן המעבר למזון טבעי ובריא יותר, סגמנט שצומח בקצבים גבוהים. "כבר כיום 75% מהמכירות שלנו הן של מוצרים טבעיים, והשיעור הזה רק יעלה", הוא אומר. "בהתאם לאסטרטגיה הזו אנחנו ממשיכים להרחיב את סל המוצרים הטבעיים שאנחנו מציעים ללקוחות, הן באמצעות מו"פ פנימי והן על ידי שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות, מכוני מחקר וסטארט־אפים.

 

"במקביל, אנחנו פועלים בשיתוף עם מוסדות מחקר חקלאיים לפיתוח של זני צמחים בעלי תכולה גבוהה של חומרים פעילים האחראים לתכונות הטעם, הצבע והחומרים המשמרים הטבעיים. אנחנו במגמה לעבור לגידול בשותפות עם חקלאים, מתוך כוונה שבשנים הקרובות כ־50% מצריכת חומרי הגלם למיצויים הטבעיים העיקריים שלנו יהיו מגידול עצמי".

 

מה יהיה מנוע הצמיחה שלכם ב־2018?

"נמשיך להתמקד בפיתוח מוצרים טבעיים, טעימים ובריאים. במקביל, נפעל להפיק סינרגיות עסקיות ותפעוליות כתוצאה משילוב החברות הנרכשות עם הפעילות הגלובלית, לשפר את הרווחיות ולחזק את יתרון הגודל שיצרנו. בכל אלה ננצל את המאזן החזק והמצב הפיננסי המצוין שלנו.

 

"נוסף על כך, הצהרנו השנה על כניסתנו לתחום הבשמים, מה שיאפשר את הגדלת היצע החברות האופציונלי לרכישה, ויהווה בסיס נוסף לתהליכי הצמיחה המהירה של פרוטרום".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x