$
פרסום ושיווק

פוקס שולטת בקניוני עופר: הדיחה את המשביר מהמקום הראשון בשטחי מסחר ב־2016

פוקס ששוכרת 6.6% משטחי הקניונים עקפה את המשביר של רמי שביט ששוכרת 5.8%, כך עולה מדו"ח על שטחי המסחר ל־2016 של מליסרון המפעילה את קניוני עופר. רשת גולף שצימצמה חנויות איבדה את המקום השלישי לטובת גוטקס

אורנה יפת 07:0313.04.17

חברת מליסרון פרסמה דו"חות על פעילות רשת קניוני עופר שבבעלותה לשנת 2016. מהדו"חות עולה כי השוכרת הגדולה ביותר בקניוני החברה היא קבוצת פוקס, שבבעלות הראל ויזל, שאחראית ל־6.6% מההכנסות של קניוני מליסרון משכר דירה ודמי ניהול. כך מחליפה פוקס את קבוצת המשביר 365 של רמי שביט, שהיתה במקום הראשון בטבלת השוכרים של מליסרון ב־2015 וירדה כעת למקום השני.

 

עלייתה של פוקס לא מפתיעה, שכן מדובר בקבוצת הקמעונאות הישראלית שמחזיקה את המספר הרב ביותר של מותגי אופנה והנעלה מקומיים ובינלאומיים. עם מותגי הקבוצה ניתן למנות את רשת הביגוד פוקס, שאחראית ל־2% מהכנסות מליסרון משכירות ודמי ניהול, ואת אמריקן איגל, שאחראית ל־1.1% מהן.

 

יתר מותגי הקבוצה הם פוקס הום, סאקס, בילבונג, נייקי, ללין, מנגו וצ'ילדרנ'ס פלייס. באחרונה פתחה קבוצת פוקס סניפים ראשונים של רשת הספורט האמריקאית פוט לוקר בישראל. כאמור, במקום השני ברשימת השוכרים ניצבת קבוצת המשביר לצרכן, שאחראית ל־5.8% מהכנסות הקבוצה משכירות; בתי הכלבו של המשביר אחראים ל־5.1%, ואת יתרת ההכנסות מניבה ניו־פארם.

 

גוטקס עולה, גולף יורדת

 

גוטקס מותגים, שבבעלות ג'ואי שוובל, המתחרה הישירה והגדולה ביותר של פוקס, אחראית ל־3.4% מהכנסות מליסרון. הקבוצה עלתה מקום אחד מהשנה שעברה, אז סיפקה 2.4% מהכנסות הקניונים, וכעת היא השוכרת השלישית בגודלה בקניוני הקבוצה בזכות המותגים זארה, פול אנד בר, ברשקה, נייקי ומסימו דוטי.

 

מי שאיבדה את המקום השלישי לטובת גוטקס היא קבוצת גולף, שירדה השנה למקום הרביעי ומהווה 3.2% מתמהיל השוכרים של מליסרון. בשנה האחרונה צמצמה גולף שטחי מסחר וסגרה חנויות כחלק מאסטרטגיה שצפויה להימשך גם ב־2017. מותגי הקבוצה שפעלו בשנה האחרונה בקניוני מליסרון כוללים את גולף, גולף אנד קו, אינטימה, כיתן, טופ שופ, פולגת, בלו בירד ומקס מורטי.

 

הראל ויזל וקניון עופר אשדוד הראל ויזל וקניון עופר אשדוד צילום: עמית שעל

 

השוכרת החמישית בגודלה בקניוני מליסרון היא חברת האופנה קסטרו, שהיוותה 2.5% מתמהיל השוכרים ב־2016. קסטרו עקפה בשנה שחלפה את סופר־פארם, שירדה השנה למקום השישי. כוחה של קבוצת קסטרו התחזק בזכות המותגים הודיס, קרולינה למקה, טופ טן, אורבניקה ואקססורייז, שחולשים על שטחי מסחר נרחבים בקניוני מליסרון. בשנה הקרובה צפויה הקבוצה לפתוח עוד 17 חנויות למותגיה ברחבי הארץ.

 

במקום השישי ניצבת סופר־פארם. רשת הפארם, עם בלעדיות בקניונים בישראל, אחראית ל־2.2% מהכנסות מליסרון, לעומת ניו־פארם עם 0.7%.

במקום השביעי ניצבת שופרסל, שחולשת על 2% משטחי המסחר בקניוני הקבוצה. במקום השמיני והתשיעי ניצבות קבוצות האופנה רנואר והוניגמן, עם 1.8% ו־1.7% בהתאמה.

 

קבוצת גלי היא השוכרת העשירית בדירוג. הקבוצה הדיחה מהעשירייה הראשונה את הרשת הבינלאומית H&M — שטחיה של גלי מהווים כעת 1.5% משטחי המסחר הכוללים של מליסרון, ואילו H&M מהווה 1.4%.

 

במגמת צמצום

 

תמהיל השוכרים בקניוני עופר (כמו יתר הקניונים בישראל) מבוסס ברובו על חנויות אופנה. בשנה האחרונה אף הגדילו חנויות האופנה את משקלן בקניוני הקבוצה וכעת הן תופסות 43% משטחי המסחר, לעומת 37% ב־2015. חנויות ההנעלה שמרו על משקלן ביחס ל־2015 ותופסות 9% מתמהיל השוכרים בקבוצה. מיד אחריהן ניצבת קטגוריית מסעדות המזון המהיר ובתי הקפה, המהווה 8% מהתמהיל. רשתות מזון ורשתות פארמה תופסות 7%, אחריהן ניצבות חנויות מתחום האקססוריז והתכשיטים עם 6%, חנויות לציוד אלקטרוני (5%), חנויות קוסמטיקה וטיפוח (4%), והיתר בין תחומים אחרים.

 

2016 אופיינה במגמה של סגירת חנויות וצמצום שטחי מסחר: קסטרו, פוקס וגולף דיווחו על סגירת חנויות מפסידות וכאלה שקיימת ביניהן קניבליזציה. גם במקרה של גולף נסגרו רשתות מפסידות כמו בלו בירד, מקס מורטי ודורותי פרקינס. לעומת זאת, הקבוצות הגדולות הגדילו שטחים של חנויות קיימות והמשיכו במגמה של ריכוז כל תתי־המותגים תחת קורת גג אחת. כך למשל, קסטרו פתחה ב־2016 רק עשר חנויות, כמעט שליש מ־29 החנויות שפתחה ב־2015. מסוף 2016 ועד מרץ 2017 סגרה הקבוצה עוד שלוש חנויות. למרות זאת, שטחי המסחר של החנויות של קסטרו דווקא גדלו ב־20% בשלוש שנים האחרונות, משטח ממוצע של 308 מ"ר ל־370 מ"ר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x