שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

המאבק מחריף: רשת אושר עד עושה הכל כדי לא לקנות מוצרי אסם

רשת המזון השלישית בגודלה רוכשת חטיפים מהמגזר הערבי ומוכרת פסטה ופתיתים בתפזורת בניסיון לפצות על המחסור במוצרי אסם על גבי מדפיה

נורית קדוש 07:0906.02.17

רשת המזון אושר עד מחריפה את מאבקה בספקית המזון אסם. חודש אחרי שדרישתה מאסם לשיפור תנאי הסחר לא נענתה והיא חדלה להזמין ממנה מוצרים, ל"כלכליסט" נודע כי הרשת עוקפת את הספקית ומצאה דרכים חלופיות לרכוש ולשווק את המוצרים החיוניים ביותר שלה: חטיפים מלוחים, פסטה, פתיתים וקפה נמס טייסטר צ'ויס.

 

כך למשל החלה רשת המזון, השלישית בגודלה בישראל, לרכוש חטיפי במבה, ביסלי ואפרופו ממשווקים של אסם לקהל הערבי. מוצרים אלה משווקים באריזות קטנות יותר במשקל של 50 גרם הנמכרות ב־2 שקלים, במקום אריזות ה־70 גרם הרגילות שנמכרות ב־5 שקלים. מאחר ואסם מהווה את הגורם הדומיננטי ביותר במחלקת החטיפים המלוחים, שתופסים לרוב מעבר שלם בסניפי הרשת, החלה אושר עד להוציא חלק ממדפי התצוגה, ככל הנראה כדי שתוכל להציג במקומם קטגוריות מוצרים שונות.

 

פתיתים בסניף פתיתים בסניף צילום: אוראל כהן

 

קטגוריה חשובה נוספת היא זו של מוצרי פסטה ופתיתים של אסם. באושר עד מנסים להתגבר על המחסור במוצרים אלו באמצעות רכישתם מסיטונאים ושיווקם בתפזורת, והצעתם במחיר נמוך בשיעור חד מזה של המוצרים הארוזים. כך, בעוד שאריזות 500 גרם ממוצרים אלו משווקות ב־7–5 שקל ליחידה, כעת מציעה אושר עד כמות זו במחיר של 1.90 שקל.

 

מותג פופולרי נוסף של אסם שבאושר עד חוששים שהיעדרו ירתיע צרכנים הוא הקפה הנמס טייסטר צ'ויס. הפיתרון שנמצא הוא יבוא מקביל של מותג הקפה מחו"ל, המגיע באריזות ובנפח שונים מאלו שלהן הורגל הקהל הישראלי. בעוד שבישראל נמכרות צנצנות קפה טייסטר צ'ויס במשקל 200 גרם במחיר של כ־29 שקל, הרשת מייבאת צנצנות במשקל 340 גרם הנמכרות ב־40 שקל, המשקף מחיר נמוך יותר ליחידת משקל.

 

מוצרי ביסלי לקהל הערבי במדפי אושר עד, אתמול. כמויות שונות מוצרי ביסלי לקהל הערבי במדפי אושר עד, אתמול. כמויות שונות צילום: אוראל כהן

 

מוצרים נוספים מבית אסם שהרשת לא מצאה בשלב זה דרך חלופית להשיגם נותרו בכמויות מעטות על המדפים, דוגמת קטשופ אסם וקרקרים של לחמית. מוצרים אחרים החשובים יותר לאסם מאשר לצרכנים, דוגמת סלטי צבר או תחליפי הבשר של טבעול נעדרים מהמדפים.

 

דרישתה של אושר עד לשיפור תנאי הסחר מבוססת על תנופת הצמיחה שבה היא נמצאת ופתיחת סניפים חדשים במיקומים שכבר אינם מיועדים לקבל החרדי בלבד. סירובה של אסם לדרישה הוביל את הרשת למצמם למינימום את הזמנות המוצרים מספקים המזון השלישית בגודלה במשק. לפי הערכות, אסם מוכרת מדי חודש לאושר עד ב־19 מיליון שקל.

 

 צילום: אוראל כהן

 

הסנקציה מהווה מכה קשה עבור אסם, על רקע הירידה במכירות בשוק הקמעונאי המבורקד. לפי נתוני סטורנקסט, אסם חתמה את 2016 עם ירידה של 2% במכירות השוק הקמעונאי המבורקד, שירד בכללותו ב־0.5%. נתח השוק של אסם ירד אף הוא לכדי 8.7% משוק המזון. עם זאת, בסביבת אסם טוענים כי החברה חתמה את השנה בעלייה במכירות בישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x