שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מעסיקים

סקר: מה אנחנו באמת עושים בזמן העבודה

רוב המעסיקים סבורים שלפחות שעתיים של עבודה פרודוקטיבית מבוזבזות בכל יום בגלל הסחות דעת של העובדים. האשם העיקרי לדעתם: הסמארטפון. כך תשתמשו בנייד בצורה שלא תפגע לכם בעבודה

מעין מנלה 14:2306.12.16

אנחנו מבלים את מרבית שעות הערות שלנו בכל יום בעבודה אבל לא כל השעות הרבות האלה מנוצלות לעבודה פרודוקטיבית. למעשה, לפי סקר שערך אתר CareerBuilder שלושה מתוך 4 מעסיקים סבורים כי לפחות שעתיים של עבודה יעילה מבוזבזות בכל יום עקב הסחות דעת כמו הודעות פרטיות בסמארטפון, שיטוט באינטרנט או רכילות. כמעט 20% מהמעסיקים מאמינים שהעובדים יעילים במשך פחות מחמש שעות בכל יום.

 

כיצד מבזבזים העובדים את הזמן בעבודה? אם שואלים את המעסיקים אז הגורם מספר אחת הפוגע ביעילות העובדים הוא הטלפון הנייד. 55% מהם סבורים כי שימוש בנייד והתכתבויות בהודעות טקסט הם מסיחי הדעת הגדולים עבור העובדים. לאחר מכן נמצאת הגלישה באינטרנט (41%) ורכילות (39%). הרשתות החברתיות הגיעו למקום הרביעי, כאשר 37% מהמעסיקים דירגו אותן כגורם העיקרי הפוגע בפרודוקטיביות העובדים. אחריהן נמצאים הביקורים האקראיים מצד עובדים אחרים, והפסקות לעישון או אוכל קל. רעש מצד עובדים אחרים וישיבה בחלל עבודה משותף דורגו נמוך ברשימת הגורמים המפריעים אך צריך לזכור שמדובר בדירוג של המעסיקים. סביר להניח שסקר של העובדים יניב תוצאות שונות.

 

מרבית העובדים מחזיקים היום בסמארטפון שנמצא איתם וזמין להם במהלך שעות העבודה. לפי הסקר, בעוד ששניים מתוך שלושה עובדים טוענים כי הם משתמשים בטלפון הנייד במשרד, רק 10% מהם סבורים כי הוא פוגע ביעילותם בעבודה. כשנשאלו אילו שימושים שאינם קשורים לעבודה הם עושים עם הסמארטפון התשובה הרווחת הייתה צ'אטים, או כתיבת הודעת טקסט. עובדים רבים בוחרים להתעדכן במזג האוויר, בחדשות או במפת הפקקים באמצעות הסמארטפון בעת שעות העבודה וחלקם (24%) אפילו נוהגים לשחק משחקים.

 

 

אף עובד לא יכול להיות פרודוקטיבי במשך כל שעות העבודה אך ניתן להשתמש בטלפון הנייד בצורה שאינה פוגעת ביעילות ואף תורמת לה. "צריך לעבוד עם הטלפון הנייד בצורה שהיא יותר פרואקטיבית ופחות מגיבה", אומרת מלי אלקובי מנכ"לית דינמיקס איזון בין עבודה לחיים פרטיים. לשם כך, היא ממליצה למחוק את כל האפליקציות המיותרות, לא לאפשר התראות של אפליקציות ולא לענות למיילים על המקום על מנת לא לייצר 'פינג פונג' מיותר שפוגע בפרודקטיביות. במקום זה מומלץ להחליט שפעם בכמה זמן (נניח פעם בשעתיים) אתם עונים למיילים או להודעות וואטסאפ וזאת על מנת לייצר רצף עבודה פרודוקטיבית וממוקדת. אפליקציות כמו קנדי קראש או פייסבוק נכנסות לקטגוריית "ממכר ולא קריטי" והן כאלה שמומלץ למחוק. עוד מומלץ להימנע משימוש בטלפון הנייד בזמן שאתם בפגישות פנים מול פנים. לדוגמא כאשר אתם יושבים עם עוד אנשים בחדר ישיבות השתדלו לא להוריד את המבט אל עבר הטלפון הנייד כדי לבדוק הודעות. "אנשים לא מבינים עד כמה זה מעליב, פוגע בפגישות ובעבודה", אומרת אלקובי.

 

הסחות דעת במקום העבודה פוגעות ביעילות, גורמות העכרת היחסים בין עובדים למנהלים ואף להפסדים כספיים עבור מעסיקים. לכן, 3 מתוך 4 מעסיקים נקטו בצעד אחד לפחות שנועד להפחית את הסחות הדעת כמו למשל חסימת הגלישה באתרי אינטרנט מסוימים או אסרו על קיום שיחות טלפון פרטיות בזמן העבודה. אמצעים נוספים בהם משתמשים מעסיקים כדי להגביר יעילות הם קביעת זמני ארוחת צהריים והפסקות מראש, מעקב אחר מיילים ושימוש באינטרנט והגבלת זמני פגישות.

 

הסקר נערך בקרב 2,186 מנהלי משאבי אנוש בארה"ב ו-3,031 עובדים על ידי חברת הסקרים Harris Poll עבור האתר CareerBuilder.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x