שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
דן אריאלי
צילום: Duke Photography
פרופסור דן אריאלי מוסף ממובילי חקר הכלכלה ההתנהגותית בעולם ומחבר רבי המכר "לא רציונלי ולא במקרה", "לא רציונלי אבל לא נורא" ו"האמת על באמת" לכל הטורים של פרופסור דן אריאלי מוסף

איך להכין סטודנטים לחיים?

פרופסור יקר, אני מרצה לפילוסופיה ומעביר קורסים בנושאים מטפיזיקה והפילוסופיה של השפה. מהי לדעתך הדרך הטובה ביותר להעניש סטודנטים שמגישים עבודות באיחור, כשהמטרה היא להכין אותם לעולם העבודה? אנדרו

דן אריאלי 09:1325.02.16

אנדרו היקר,

אם המטרה היא להכין את הסטודנטים לחיים האמיתיים, הייתי מציע להתחיל בבניית מערכת ענישה הדרגתית, שבה חומרת העונש הולכת ועולה. לדוגמה, הורדה של 3% מהציון הסופי על כל יום של איחור. עונש מסוג זה מזכיר במידה רבה את העונשים שחווים בחיים הבוגרים: גם כשיש דדליין ברור כמו בהגשת טפסי מס, אפשר לאחר אך מוטל על כך עונש, וככל שמתעכבים יותר זמן, כך העונש הולך וגדל.

סטודנטים בהרצאה סטודנטים בהרצאה צילום: אריאל בשור

 

 

מכיוון שאתה מעוניין לעזור לסטודנטים שלך באופן כללי יותר, תוכל לנסות ללמד אותם לתכנן באופן טוב יותר את הזמן שלהם. הנטייה של סטודנטים לדחות דברים לרגע האחרון היא קבועה וחוזרת, ורק לעתים רחוקות הם מצליחים להיחלץ מהתבנית הזאת. לכן תוכל לקחת על עצמך תפקיד פעיל יותר במאמצים להקנות להם הרגלי תכנון וניהול זמן הולמים, אולי על ידי כך שתעזור להם לחלק מטלות מפחידות לתת־מטלות קלות יותר לניהול, ותלמד אותם כיצד לשבץ את המטלות הללו בלוח הזמנים שלהם. שיטות מסוג זה אמנם לא יוסיפו לידע שלהם בפילוסופיה, אך בכך שתקדיש זמן מהשיעור לנושאים האלה, תצליח אולי ללמד את הסטודנטים שלך שיעורים חשובים לחיים, ותפנה להם יותר זמן לקרוא את כתבי אריסטו וויטגנשטיין.

שאלות לדן אריאלי: askdan@calcalist.co.il

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x