שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מבחני רכב

רכב היברידי ראשון ליונדאי בישראל - גימיק חשמלי שמתחרה גם ברכבי שטח

לאחר שקיה השתלטה על תואר המותג הנמכר בארץ ורכבי השטח עקפו את רכבי המנהלים בסיבוב, יונדאי הלחוצה שולפת קלף מקורי: רכב מנהלים היברידי ראשון לשוק המקומי. הסונטה היבריד גדולה, שקטה וחסכונית ואפילו דוושת הבלימה מייצרת חשמל, אבל קשה להתרגל אליה

תומר הדר 22:0315.11.15

אני נוהג ביונדאי. אני לא היחיד. למאות אלפי ישראלים יש יונדאי, בין שקיבלו מהעבודה ובין שקנו מכספם. אחרי הכל, יונדאי הוא מותג הרכב הנמכר בישראל בחמש השנים האחרונות. אלא שהשנה התרחש מהפך, וקיה, החברה־האחות של יונדאי, נטלה את ההובלה. עבור הצרכן מדובר במצב מצוין: גם בגלל מבצעים והנחות וגם מכיוון שאנשי היבוא והשיווק של כלמוביל, היבואנית של יונדאי, נאלצים לשבור את הראש כיצד לשמור על מקום גבוה בטבלת המסירות.

 

יונדאי אמנם תטען שהיבוא של יונדאי סונטה היבריד החדשה איננו תגובה לאיבוד המקום הראשון, אך בפועל יצא להם מהמהלך רק טוב. ראשית, זהו הרכב ההיברידי הראשון של יונדאי שמייבאת כלמוביל לישראל. הסונטה תחלוק את שוק מכוניות המנהלים ההיברידיות רק עם הקאמרי של טויוטה.


 

שנית, מדובר במכונית גדולה יותר מהמקובל בארץ. זאת משום שיונדאי סונטה היבריד מיועדת בכלל לצרכנים אמריקאים, בניגוד לדגמים שיובאו עד כה לישראל שמכוילים לטעמו של הצרכן האירופי. לכן, היא גם מאובזרת באופן נדיב יותר מהמקובל בישראל.

 

שלישית, מדובר גם במכונית המנהלים ההיברידית הזולה בישראל - גרסת הבסיס של יונדאי סונטה היבריד עולה 160 אלף שקל בלבד. המערכה ההיברידית גם חסכונית במיוחד בדל, ומאפשרת צריכת ליטר אחד לכל 13.3 ק"מ.

 

אך היונדאי סונטה היבריד לא מחמשת את החברה רק בקרב עם קיה, אלא גם בקרב עם רכבי השטח.

 

מבט מבפנים מבט מבפנים צילום: עמית שעל

 

בשנים האחרונות, עם עליית הפופולאיות של רכבי השטח, מכוניות מנהלים כמו סובארו לגאסי ומאזדה 6 סבלו מירידה מתמדת במכירות. כעת כדי להשיק דגם חדש בפלח שוק זה נדרשים גימיקים, כמו מערכת הנעה היברידית.

 

מסיבה זו, כמעט בלי ששמנו לב, יבואנית יונדאי הורידה בשקט את יונדאי I40 מרשימת הדגמים שזמינים לצרכן הישראלי.

 

המון מרחב לנוסעים, מעט למזוודות

 

מבחוץ, יונדאי סונטה החדשה המשתרעת על כ־5 מטרים. העיצוב שלה מנסה לא להעליב, לא להתחכם ולא להתבלט. מכוניות כאלה קרויות כאן מכוניות מנהלים, אך בארה"ב הן מיועדות למשפחות ומשמשות לרוב כמכונית שנייה. עם זאת, הסונטה מצליחה להיראות מכובדת הודות לגריל קדמי ענק, גלגלים נאים בגימור כרום שמדגישים שמדובר בדגם היברידי וכיתובים עדינים בצדי הרכב, שלפיהם הרכב מסוגל לנסוע בכוחו של חשמל.

 

פנים הרכב מעיד על כך שהסונטה מיועדת לנהגים ולנוסעים גדולי מימדים. יש בה שפע של מרווח פנימי וגם שפע של אבזור. המושבים נוחים, שדה הראייה מצוין והמערכות השונות קלות לתפעול.

 

עם זאת, תא הנוסעים שלה פשוט למדי ולוח המחוונים עמוס בכפתורים. ניתן היה לצפות ללוח בעל צגי מגע המאפשרים לשלוט בבקרת האקלים.

 

גם איכות החומרים לא אחידה: לוח המחוונים אמנם מורכב היטב, אך הדיפונים דמויי העץ אינם משתלבים עם הפלסטיק הכסוף והזול שסביב מערכת בקרת האקלים. החלק העליון של לוח המחוונים עשוי פלסטיק שמשתקף בקלות בשמשה הקדמית. בעיה נוספת: תא המטען אמנם אינו זעיר, אך ממכונית מנהלים ניתן לצפות ליותר מקום למזוודות.

 

ק"מ וחצי בפקק - בכוח חשמלי בלבד

 

בכל הקשור לאיכות הנסיעה, הסונטה מקבלת נקודות זכות. מערכת ההנעה ההיברידית מצוינת, אף על פי שהניסיון שלה בתחום נמוך משל טויוטה.

 

הסונטה מסוגלת לנסוע בקלות אפילו ק"מ וחצי בפקק תנועה בכוחו של חשמל בלבד. בנוסף, המעבר בין ההנעה החשמלית להנעה בבנזין וחוזר חלילה חלקה לחלוטין והמכונית עצמה מרגישה חזקה ושקטה.

 

כיאה למכונית שיועדה לצרכנים אמריקאים, סונטה היא מכונית שמיועדת לשיוט למרחקים ארוכים ולבודד את הנהג מפגעי הכביש. לכן רמות השקט בתא הנוסעים גבוהות והסונטה יודעת היטב כיצד לבלוע מפגעי אספלט, כך שהנהג לא יודע מה מתרחש מתחת לגלגלי הרכב.

 

מנגד, הסונטה דורשת הסתגלות מסוימת בתחום הבלימה. כשמכונית רגילה בולמת, הנהג לוחץ על דוושה שמפעילה משאבת בלם, וזו מפעילה בוכנות עצירה בגלגלים. בסונטה משתלב תהליך נוסף: בזמן האטה אנרגית הבלימה משמשת ליצירת חשמל, ולכן הדוושה דורשת לחיצה מאוד החלטית כדי שהסונטה תעצור.

 

בסופו של דבר, יונדאי סונטה היבריד היא מכונית שהופכת את המאבק על פלח שוק מכוניות המנהלים לקרב כמעט לא הוגן, במיוחד בציי הרכב. למי שמחפש מכונית מנהלים שלא תניב ניחוח יוקרתי יותר מדי, ותהיה מאובזרת בנדיבות, מרווחת מאוד ותדע לנסוע למרחקים ארוכים בלי לעייף את הנהג, וכל זה בתקציב של כ־160 אלף שקל, היונדאי סונטה תהיה טובה. אך כשמוסיפים למשוואה את המערכת ההיברידית החסכונית, שגם מעניקה לנוהג בה הטבה אישית בתלוש השכר - זיכוי של 500 שקל בשווי השימוש החודשי - מדובר כבר בעסקה מצוינת.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x