$
מחפשי עבודה

כך תשדרגו את הקריירה שלכם בשנה החדשה

עדכנו קורות חיים גם אם אין לכם כוונה לעזוב את מקום העבודה, ריכשו כישורים חדשים ולימדו כיצד להיות פרודוקטיביים יותר בעבודה - ראש השנה הוא זמן מצויין לקידום חייכם המקצועיים

מעין מנלה 13:4714.09.15

שנה חדשה היא הזדמנות מצויינת לבחינת מצב הקריירה, למידה והשתפשפות בכישורים הדרושים לניהולה. ביום יום אין לנו תמיד זמן לשבת ולחשוב מה אנחנו רוצים להשיג או לאן אנחנו רוצים להגיע בחיינו המקצועיים. לכן, נצלו את החגים ואת השנה החדשה להצעיד את הקריירה שלכם קדימה.

 

1. עדכנו את קורות החיים, גם אם אין לכם כוונה לעזוב

רוב העובדים מעדכנים את קורות החיים רק כאשר הם עוזבים מקום עבודה. עם זאת, לעדכון ושדרוג קורות החיים באופן תדיר יש יתרונות גם בזמנים בהם אינכם מחפשים עבודה חדשה. ראשית, כאשר עוברים על קורות החיים אפשר להעריך את המצב כפי שהוא, הכישורים החדשים שרכשתם, הפרויקטים שהשלמתם או אולי הדשדוש בקריירה בו אתם נמצאים. לאחר הערכת המצב תוכלו להחליט מה לעשות, האם להשקיע, ללמוד כישורים חדשים, לקחת על עצמכם אחריות נוספת או אולי תגלו שהתפקיד שלכם קטן עליכם והגיע הזמן לעבור הלאה. שוק העבודה של היום אינו מציע ביטחון תעסוקתי. כל עובד עלול להתמודד עם פיטורים וכדאי להיות מוכנים. בנוסף, קורות חיים מעודכנים עשויים לתת לכם את האומץ לעשות שינוי אם תרגישו שכדאי לכם לחפש מקום עבודה אחר. תמיד טוב לדעת מהן האופציות העומדות בפניכם.

 

אחת העצות לכתיבת קורות חיים מאת מנהל משאבי האנוש בגוגל, לאזלו בוק, היא לספק פרטים ספציפיים לגבי הניסיון הקודם על מנת להמחיש את ההישגים. לטענתו, "מרבית האנשים כותבים בקורות החיים משפטים כמו: 'כתבתי טורי דעה בניו יורק טיימס', אך עדיף לכתוב: 'פרסמתי 50 מאמרי דעה לעומת ממוצע של שישה עבור מרבית הכותבים, זאת לאחר שפיתחתי תובנות עמוקות בתחום המדובר במשך שלוש שנים'".

 

2. מתגו את עצמכם

בשוק העבודה של היום אין זה מספיק להיות עובד טוב ומקצועי, כדי להתקדם ואפילו רק כדי לשרוד, צריך לדאוג לבנות ולתחזק את המותג שלכם. איך עושים את זה? ראשית הגדירו מי אתם ומהן היכולות הייחודיות לכם. נסו להגדיר את עצמכם במספר מילים ספורות למשל: "מומחה בשיפור תהליכים" או "מסיימת פרויקטים בזמן ובעלות נמוכה מהתקציב". לתשוקה שלכם, לייתרונות שלכם ולכישוריכם יש חשיבות רבה במציאת המותג האישי שלכם.

 

לאחר שהגדרתם לעצמכם בכמה מילים את המותג חישבו על הדרך בה אנשים אחרים רואים אתכם. חישבו על הרושם שאתם מותירים על חברים, שכנים וקולגות. האם הם רואים בכם אינטליגנטים? כריזמטיים? מצחיקים? הדרך בה מכריכם תופסים אתכם היא חלק מהמותג האישי שלכם.

 

3. הכירו את האתרים המקצועיים והרשתות החברתיות

חיפוש העבודה של היום לא דומה לזה של פעם. אם בעבר מודעות הדרושים היו הכלי החשוב ביותר בחיפוש עבודה, היום מי שמחפש עבודה היום נמצא באינטרנט, ולא רק באתרי הדרושים הרשמיים. מחפשי עבודה פעילים ברשתות החברתיות, בלינקדאין, Glassdoor ובאתרי החברות המגייסות. הפעילות הזו של מחפשי העבודה ברשתות החברתיות יצרה התמחות חדשה בקרב המגייסים וציידי הראשים ששמה סורסינג (Sourcing). סורסינג הוא איתור מועמדים אטרקטיביים עבור החברות ברשתות חברתיות ויצירת מערכת יחסים ארוכת טווח איתם .

 

לכן, גם אם אינכם מחפשים כרגע עבודה, דאגו להכיר את האתרים לינקדאין ו-Glassdoor, צרו פרופיל, תחזקו את המותג שלכם ושימו לב למה שאתם מפרסמים ברשתות החברתיות.

 

יש לכם כבר פרופיל בלינקדאין? השקיעו ותחזקו את המותג שלכם יש לכם כבר פרופיל בלינקדאין? השקיעו ותחזקו את המותג שלכם

 

4. רכשו כישורים חדשים והרחיבו אופקים (בחינם!)

קורסים אינטרנטיים חינמיים באתרים כמו:  Coursera, edX או Udacity יכולים להקנות לכם ידע וכישורים בכל תחום כמעט שרק תחפצו. כך, ב-Udacity תוכלו ללמוד לתכנת, ב-edX תרחיבו אופקים בתחום מדעי האושר וב-Coursera תלמדו איך לדבר בפני קהל או את יסודות השיווק. בנוסף, אתר Lynda.com מציע קורסים מקצועיים בגוון תחומים אך הם בתשלום. אם בעבר מעסיקים דאגו לפתח ולהכשיר מקצועית את עובדיהם הרי שהיום האחריות ברוב מהמקומות עברה לעובדים. כדי להישאר רלוונטיים עובדים היום צריכים לדאוג ללמוד ולהתפתח כל הזמן ואפשר לעשות את זה באינטרנט ובחינם.

 

5. למדו טריקים לשיפור הפרודקטיביות

שעות עבודה ארוכות ללא הפסקה פוגעות בפרודוקטיביות. מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Applied Psychology מצא שהזמן הטוב ביותר להפסקה בעבודה הוא בשעות הבוקר המאוחרות, לאר הצהריים כאשר רוב העובדים מרגישים עייפות. בנוסף נמצא, כי לשם הגברת הפרודוקטיביות עדיף לקחת מספר הפסקות קצרות על פני הפסקה אחת ארוכה וכן מומלץ לשלב בהן פעילות שאתם אוהבים.

 

בדיקת מיילים היא דרך נהדרת לדחות משימות. דאגו לא לבדוק מיילים בשעה הראשונה של היום בדיקת מיילים היא דרך נהדרת לדחות משימות. דאגו לא לבדוק מיילים בשעה הראשונה של היום צילום: שאטרסטוק

 

דרך נוספת לשפר את יעילותכם בעבודה היא להתרכז בכל פעם בדבר אחד בלבד. אם אתם קוראים מיילים תוך כדי שיחת טלפון או מסמסים תוך כדי פגישה אתם למעשה פוגעים ביכולותיכם. חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד מצאו כי אנשים שעוברים ממשימה אחת לשניה, כמו למשל כאלה שמנהלים שיחה תוך כדי קריאת מיילים והתעדכנות בחדשות - משלמים מחיר כבד. הם אינם מתרכזים, שולטים בזיכרון או עוברים ממשימה את לשנייה ביעילות כמו אנשים שנוטים לבצע משימה בלבד אחת בכל פעם.

 

ג'ולי מורגנשטרן, שחיברה את הספר "לעולם לא לבדוק מייל בבוקר" ממליצה באופן לא מפתיע להתעלם מתיבת הדואר הנכנס בשעה הראשונה של היום וכן בשעה הראשונה של יום העבודה. לטענתה המייל הוא האמצעי הנוח והזמין ביותר כדי לדחות משימות ולכן יש להתעלם ממנו בזמנים מסוימים של היום.

 

6. צרו קשרים חדשים ותחזקו קיימים

אחד הדברים המאפיינים מנהיגים או טאלנטים בארגון הוא רשת הקשרים שהם יוצרים. הם מקפידים ליצור רשתות שמקדמות אותם בחיים וכן מביעים שביעות רצון מהחיים גבוהה יותר מאשר אנשים שהרשת המקצועית שלהם לא מאוזנת. לכן, הקפידו ליצור קשרים מקצועיים עם אנשים מסוגים שונים, כאלה שמאתגרים אתכם, אנשים בכירים מכם וזוטרים מכם וכאלה שיכולים ללמד אתכם דברים חדשים.

 

לפי מומחים לקשרים בארגונים, קיימות שתי טעויות נפוצות שאנשים נוטים לעשות ביצירת הקשרים בעבודה. ראשית, הם מנסים ליצור כמה שיותר קשרים כדי להגדיל את הרשת. העניין הוא שלא מדובר בגודל אלא באיכות הקשרים. קשרים שטחיים לא יסייעו להצלחה. שנית, ישנם אנשים שנוהגים כמו זיקית, משנים את האינטרסים שלהם, ערכיהם ואישיותם על מנת להתאים לקבוצה. כך, הם מוצאים את עצמם למעשה מנותקים מקבוצות אחרות.

 

זיכרו שלא מספיק שיהיו לכם המון חברים בפייסבוק או בלינקדאין, על מנת שקשר מקצועי יהיה אפקטיבי יש לתחזק אותו בדיוק כפי שאתם עושים בחייכם הפרטיים. חגים הם הזדמנות מצויינת להרים טלפון ולאחל חג שמח לאנשים החשובים לכם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x