$
פרסום ושיווק

הישראלי צופה בטלוויזיה יותר מחמש שעות ביום

שידורי החדשות ריתקו את הצופים הישראלים במיוחד בחודשי המחאה החברתית בקיץ. המהדורה המרכזית של ערוץ 2 ממשיכה להוביל עם ממוצע של 21.8%

שלי פריצקר 12:01 26.09.11

 

סיכום של שנת תשע"א מגלה כי בפריים טיים (שעות צפיית שיא, בשעות 21:00–23:00) פעלו מקלטי הטלוויזיה ב־64% ממשקי הבית שבהם יש טלוויזיה - שיא מאז שהחלה המדידה. בנוסף עולה כי הצופה הישראלי צופה בטלוויזיה יותר מחמש שעות ביום בממוצע, הנתון הגבוה ביותר עד כה.

 

קשת השיגה בפריים טיים רייטינג ממוצע של 24.6%, עלייה של 12% לעומת השנה שעברה. הרייטינג של הזכיינית רשת גדל בפריים טיים ב־8% ל־17.5% בממוצע, וערוץ 10 השיג רייטינג ממוצע של 8.9% בפריים טיים - עלייה של 22% לעומת שנת תש"ע.

 

בשעות 20:00–23:00, הנחשבות לפריים מלא, ניכר בתשע"א שינוי לטובת ערוצי הטלוויזיה הארציים, בעיקר ערוצים 1, 2 ו־10. נתח הצפייה בערוצים אלה מכלל הצפייה עלה מ־49.5% בתש"ע ל־52.4% בתשע"א, בעוד שנתח הצפייה בערוצי הכבלים והלוויין ירד בהתאמה מ־50.5% ל־47.6%.

 

 

בשנה החולפת בילו הצופים הישראלים זמן רב יותר מול מהדורות החדשות. המגמה הורגשה בעיקר בתקופת המחאה החברתית בקיץ, אז השתלטו החדשות על טבלאות הצפייה. על פי הנתונים, המהדורה המרכזית של ערוץ 2 ממשיכה

להוביל עם רייטינג ממוצע של 21.8%, המשקף עלייה של 11.8% לעומת תש"ע; במהדורת חדשות 10 חלה עלייה של 11.3% לעומת תש"ע ל־10.8%; ומהדורת מבט של ערוץ 1 ירדה ב־14.5% ברייטינג הממוצע, ל־5.3%.

 

אף שנדמה כי המסך היה מוצף בפורמטים מחו"ל ובעיקר בריאליטי, היו גם הפקות ישראליות מקוריות: לקשת היו שמונה דרמות ישראליות, לערוץ 10 חמש ולרשת שלוש. אבל את הפנינה כחול־לבן סיפקה דווקא הטלוויזיה הרב־ערוצית: הדוקו־ריאליטי "חי בלה לה לנד" נחשב לתוכנית המצליחה של yes בכל הזמנים, ששברה את שיאי הרייטינג שלה בכל הפלטפורמות. לפי הערכות, בכל אחד מ־52 פרק הסדרה צפו כחצי מיליון איש.

x