$
פרסום ושיווק

עונת הטלוויזיה בארה"ב: נוסטלגיה ותקציבים של 4 מיליון דולר לפרק

בשבועות הקרובים יושקו יותר מ־30 סדרות חדשות בחמש רשתות. את הבאז הגדול ביותר מספקת הסדרה החדשה של ספילברג - פרק הפיילוט עלה כ־20 מיליון דולר

ניר נתן, לוס אנג'לס 09:37 26.09.11

 

עונת השידורים החדשה ברשתות השידור הגדולות בארה"ב יוצאת השבוע לדרך, בהשקה שתתמשך על פני כמה שבועות. בפרק זמן זה יושקו יותר מ־30 סדרות חדשות בחמש רשתות, בניסיון נואש למדי לשרוד לפחות עונה אחת בתנאי השוק המשתנים והתחרותיים מבעבר. למרבה הצער, גם השנה צפויים להיטי הריאליטי אמריקן איידול ורוקדים עם כוכבים לתת את הטון בדירוג, ולצידן סדרות דרמה קשישות כמו NCIS.

 

המהפך של עזיבת אופרה ווינפרי את ABC לערוץ הכבלים האישי שלה, OWN, הותיר חלל שמנסה למלא ערב־רב של מנחי טוק שואו, בהם אלן דג'נרס, ד"ר פיל, אנדרסון קופר מ־CNN והמגישה הראשית לשעבר של חדשות CBS קטי קוריק.

 

בשעות הפריים טיים ימשיך להתנהל מאבק מעורב בהרבה נוסחאות שחוקות ומעט מקוריות (לעומת הכבלים), אך בתקציבים גדלים והולכים - עד 4 מיליון דולר לפרק בן 41–44 דקות נטו בסדרת דרמה. את הבאז הגדול ביותר מספקת סדרת הדרמה הבדיונית החדשה 'טרה נובה', שמפיק סטיבן ספילברג עבור רשת פוקס ועוסקת בפליטים המגיעים מהעולם המודרני לעידן הדינוזאורים. פרק הפיילוט עלה כ־20 מיליון דולר ושאר הפרקים צפויים לשאת תג מחיר של לפחות מ־4 מיליון דולר.

 

טרה נובה
טרה נובה

 

לרשת פוקס יש להיט פוטנציאלי גדול נוסף: הריאליטי המוסיקלי X Factor, שיצר השופט והמפיק לשעבר של אמריקן איידול, סיימון קאוול. התוכנית היא כבר להיט ענק בבריטניה, ותעמוד עתה למבחן הקהל האמריקאי, המורגל בריאליטי מוזיקלי.

 

רשת NBC יוצאת בשלל סדרות חדשות מושקעות, בניסיון להיחלץ מהמקום הרביעי המביך בו היא ממוקמת כבר עשור. רבים סבורים שהסיכוי לכך קלוש. הרשת השיקה בהצלחה פושרת שתי סדרות קומיות (Free Agent ו־Up All Night), ותנסה להיחאז גם בנוסטלגיה עם הסדרות מועדון הפלייבוי ו־Pan Am, על תחילתה של אגדת פלייבוי ועל חברת התעופה האייקונית שבינתיים עברה מן העולם.

 

העונה שבות למרכז הזירה נשים חזקות בשלל סדרות, בהן עיבוד מחודש למלאכיות של צ'רלי, ועיבוד ללהיט הבריטי החשוד העיקרי, עם השחקנית מאריה בלו. שרה מישל גלר תעשה קאמבק במותחן Ringer, שבו היא מגלמת צמד תאומות, במקביל לעוד סיטקומים על ידידות וסחבקיות נשית.

 

רשת CBS החזקה מתחזקת בשחקני חיזוק. בלהיט הקומי שניים וחצי גברים הוחלף צ'רלי שין השערורייתי באשטון קוצ'ר. הפרק הראשון של העונה ריתק כ־28 מיליון צופים - שיא לסדרה מתוסרטת בעשור האחרון.

x