$
עולם

האיש העשיר בסין פולש לתחום הקמעונאות

המיליארדר זונג קינגהו, הבעלים של חברת המשקאות Wahaha אמר שהוא מתכנן לפתוח 100 חנויות כל בו ברחבי המדינה; לא יתחרה בחברות בינלאומיות מחוץ לסין

בלומברג 19:04 01.03.11

 

המיליארדר זונג קינגהו, שחברת המשקאות שלו הנגזהו וואהאהא גרופ (Hangzhou Wahaha Group) הפכה אותו לאיש העשיר ביותר בסין, אמר שהוא מתכנן להרחיב את עסקיו ולפתוח 100 חנויות כל בו.

 

"בכך שנפתח חנויות משלנו, נוכל להשפיע יותר על ההפצה של המוצרים שלנו שכוללים משקאות תוססים ומים מינרלים", אמר זונג היום (ג') בראיון לבלומברג.

 

חברת וואהאהא, שנוסדה על ידי זונג ב-1987 באמצעות הלוואה של 140 אלף יואן (21,300) דולר, מתכונת להגדיל את המכירות השנה ב-27% ל-70 מיליארד יואן, אמר זונג. בסוף שנת 2009 יצרנית המשקאות סיימה סכסוך משפטי שארך שנתיים עם דנונה לגבי הבעלות בסימן המסחר Wahaha, לאחר שהחברה הצרפתית, הבעלים של מותגי המים המינרלים Evian ו-Volvic הסכימה למכור את חלקה במיזם המשותף של שתי החברות.

 

Wahaha, יצרנית המשקאות הקלים השלישית בגודלה בסין, תשקיע גם בתעשיות הכרייה וההייטק, אמר זונג.

 

"בכל הנוגע להשקעות במדינות אחרות, אני לא הולך להתחרות בחברות זרות", אמר זונג, שהונו הוערך על ידי מגזין פורבס ב-8 מיליארד דולר בשנה שעברה. "מה שאעשה זה לרכוש חברות שמייצרות מוצרים שחסרים בסין או שסין לא טובה בלייצר ולשווק אותם ואמכור אותם חזרה לסין". חברת המשקאות שלו כבר מייצרת אבקת חלב בהולנד, הוא אמר.

 

יצרנית המשקאות, שמשמעות שמה בסינית הוא "הילד הצוחק", מתחרה בקוקה קולה ו-Tingyi מאיי קיימן, בשוק המשקאות הקלים בסין. המכירות הקמעונאיות בסין גדלו בממוצע חודשי של 18.4% ב-2010.

 

הערים הגדולות בסין כמו בייג'ינג ושנחאי "כבר נכבשו על ידי שחקנים מבוססים בשוק" לכן וואהאהא תתחיל להקים את רשת הקמעונאות שלה בערים סיניות קטנות יותר, אמר זונג.

x