דוחות רמי לוי: המכירות גדלו, הרווחיות נשחקה
המכירות בחנויות זהות עלו ב-3.8% ותודות לפתיחת סניפים חדשים קפצו סך המכירות ל-437 מיליון שקל. הסכם חדש עם העובדים שחק את שיעור הרווח התפעולי אך בשורה התחתונה הרווח הנקי זינק ב-30% ל-23.6 מיליון שקל
רשת השיווק רמי לוי שיווק השקמה בניהולו ובשליטתו של רמי לוי סגרה את הרבעון השלישי של השנה, "רבעון החגים" עם ראש השנה וסוכות, עם זינוק של 19% במכירות ל-436.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי בסך 23.6 מיליון שקל, קפיצה של 30% לעומת הרבעון המקביל.
עיקר הזינוק במכירות הגיע מפתיחת סניפים חדשים השנה בפרדם חנה וגוש עציון. בניטרול מכירות סניפים אלה, מכירות הסניפים הזהים עלו ב-3.8%. נתונים גבוהים מאלה של שופרסל – עלייה של 0.1% בלבד – אך נמוכים מהמתחרה החדשה בנוף הבורסאי, רשת כמעט חינם שבשליטת האחים צים שהציגה זינוק של 8.4% במכירות בסניפים זהים.
המכירות למ"ר ברבעון הסתכמו ב-18.93 אלף שקל לעומת 18.33 ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי השתפר ל-23.3% לעומת 22.93% ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי עלה ב-16% ל-30.5 מיליון שקל אך שיעור הרווח התפעולי ירד ל-6.98% לעומת 7.14% ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מגידול בהוצאות המכירה והשיווק, בעיקר הרחבת הוראות ההסכם הקיבוצי של העובדים. בשל כך הוצאות המכירה הסתכמו ב-64.5 מיליון שקל לעומת 54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) הסתכם ב-33.6 מיליון שקל לעומת 28.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ה-EBITDA עמד על 7.7% לעומת 7.77% ברבעון המקביל.
כאמור, הרווח הנקי זינק ב-30%, אך בחברה מציינים כי החברה רשמה ברבעון הכנסות מימון בסך 900 אלף שקל לעומת הוצאה של 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכן נהנתה החברה מירידה במס החברות. שיעור הרווח הנקי מהכירות ירד ל-4.9% לעומת 5.4% ברבעון המקביל אשתקד.


