ארה"ב: מדד אמון הצרכנים עלה בנובמבר ב-2.3% לשיא של חמישה חודשים
המדד עלה ל-69.3 נקודות - מעט מעבר לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה לרמה של 69 נקודות
17:08
12.11.10
מדד אמון הצרכנים עלה בנובמבר ב-2.3%. המדד עלה ל-69.3 נקודות - מעט מעבר לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה לרמה של 69 נקודות.
מדובר בשיא של 5 חודשים, אך הוא עדיין נמוך משמעותית ממוצע 5 השנים האחרונות - 88.9 נקודות. טווח תחזיות האנליסטים הראה כי כולם חשבו שאמון הצרכנים יעלה. טווח התחזיות התחיל מ-68 נקודות והסתיים ב-70.5 נקודות.
"הדברים נראים טוב יותר עבור הצרכן" אמר סטפן סטנלי מפירפוינט סקיוריטיס. "אני בטוח שאמון גבוה יותר יתורגם לקניות גדולות יותר ברשתות" הוסיף.
קריאה מעל 90 מצביעה על כלכלה בריאה, אולם רמה זו לא נרשמה מאז תחילת המיתון בדצמבר 2007. כלכלנים עוקבים מקרוב אחר מדד אמון הצרכנים, שכן הצריכה הפרטית מהווה 70% מהפעילות הכלכלית בארצות הברית, והיא חיונית להתאוששות איתנה.


