• תפריט
גילעד נס

תיאוריית הקשר: האמת שמאחורי מבצעי האייפון

תכנון מוקדם והשוואה בין החבילות שמציעות חברות הסלולר צפויים לחסוך הוצאה כבדה בהמשך הדרך

גילעד נס 08:0028.09.10
לפני כל רכישה של מכשיר סלולרי כדאי לעצור ולחשוב, אך היחס לאייפון כמכשיר המעביר את הישראלי על דעתו מחייב לחזק המלצה זו, בעיקר כיוון שקבלת מחירי חברות הסלולר כפשוטן עלולה להתברר בדיעבד כהוצאה גדולה בהרבה.

ההחזר שמציעות חברות הסלולר עבור האייפון, המקטין את עלותו

החודשית של המכשיר עצמו ל-20 שקלים בפרטנר ול-0 שקלים בסלקום, רלוונטי כל עוד אתם עומדים במינימום ההוצאות הנדרשות במסגרת חבילת התקשורת שאליה הוא מחובר.

 

ההתחייבות לחבילה זו הינה בת 18 חודשים, בעוד התשלום עבור האייפון נפרס ל-36 חודשים - מכאן שגם אם אתם מתכננים לנטוש את החברה בתום ההתחייבות, תגלו שעלות האייפון מהחודש ה-19 ועד לחודש ה-36 קופצת למחירו המקורי, 118 שקלים בפרטנר ו-99 שקלים בסלקום – וכך בדיעבד תגלו כי מחירו של האייפון אינו 720 שקלים בפרטנר ו-0 שקלים בסלקום, כי אם 2,484 שקלים בפרטנר ו-.1,782 שקלים בסלקום.

 

מאידך, הישארות בחבילה רלוונטית לאורך כל 3 השנים תאפשר לקבל את האייפון במחיר מסובסד, אך תוסיף לחשבונכם עוד 18 חודשים של תשלומים עבור חבילת התקשורת. בפלאפון החישוב שונה, ויתכן שאף אטרקטיבי לחלק מהלקוחות, כיוון שהחברה גובה סכום ראשוני עבור האייפון, ומגלמת את מחיר המכשיר לאורך תקופת ההתחייבות במחיר חבילת התקשורת עצמה.

 

לשלם פחות, לאורך זמן

 

בוודאי קראתם כי "מחיר האייפון בישראל הוא הגבוה בעולם". הראיה לכאורה? אם בחנויות iDigital צפוי האייפון להימכר כשהוא פתוח לכל רשתות הסלולר (SIM Free) תמורת כ-4,000 שקלים, הרי שבהשוואה למדינות כאיטליה, צרפת, בריטניה, קנדה והונג קונג מדובר בפער של 150 עד 300 יורו לטובת מדינות אלו.

 

בפועל ניתן לשלם, לאורך זמן, פחות על האייפון. רכישתו מחוץ לחברות הסלולר אינה פוטרת אותן מלהעניק ללקוח את אותם תנאים המוענקים ללקוחות שקיבלו את המכשיר מהחברה עצמה, כולל החזר חודשי על המכשיר. רכשתם אייפון ושילמתם 4,000 שקלים? התחברות לחבילת התקשורת של החברות אמנם כרוכה בהתחייבות לאורך 18 חודשים, אך תעניק לכם זיכוי מצטבר בסך של כ-1,750 שקלים על האייפון, ומכאן שעלותו ירדה מ-4,000 שקלים לכ-2,250 שקלים. מאידך, עדיין תידרשו להוציא כ-250 שקלים בחודש עבור שירותי התקשורת, ולכן הטריק הזה רלוונטי למי שממילא מוציא סכומים שכאלה כבר כיום.

 

"האייפון יגדיל את ההכנסה הממוצעת שלנו מלקוח" הוא משפט שגור בפי חברות הסלולר, אך הוא מהווה דוגמא נוספת לנבואה שנעזרת בכח חיצוני בכדי להגשים את עצמה. מחיר חבילת התקשורת שמציעות פרטנר וסלקום לבעלי האייפון 4 הוא 248 ו-249 שקלים לחודש, בהתאמה, כאשר בסלקום נדרש הלקוח להוסיף כ-80 שקלים עבור חבילת גלישה מכובדת ובפרטנר מוצע לו לבחור בין מספר חבילות גלישה בסכומים שונים.

"הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח" או ARPU, בלעז, מתייחסת רק להכנסה, לא להוצאה המשרתת את אותה הכנסה, למשל סבסוד המכשיר, ולכן הגדלת ההכנסה הממוצעת מכל לקוח אייפון אינה תוצאה של פעילות הלקוח הנלהב ממכשיר הקסם, אלא נגזרת מתמחור חבילות התקשורת המוצעות לו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x