וול מארט עקפה את התחזיות ברווח של 3.3 מיליארד דולר
המכירות גדלו ב-6% ברבעון החולף לרמה של 99 מיליארד דולר למרות חולשה יחסית בארה"ב אך התחזית לרבעון השני מאכזבת
הקמעונאית הגדולה בעולם וול מארט דיווחה היום על גידול טוב מהצפוי של 10% ברווחיה הודות לפעילות בחו"ל ולמרות החולשה בארה"ב.
החברה סיפקה תחזית חלשה מהצפוי לרבעון השני בגלל הסביבה המאתגרת בארה"ב.
רווחי החברה צמחו ל-3.3 מיליארד דולר או 88 סנט למניה לעומת 3 מיליארד דולר או 77 סנט למניה לפני שנה.
המכירות ברבעון שהסתיים בסוף אפריל עלו ב-6% לרמה של 99 מיליארד דולר בעוד שההכנסות מכרטיסי מועדון וה"אחרות" ירדו ב-2.6% לרמה של 751 מיליון דולר, דיווחה החברה מבנטונוויל ארקנסו.
בוול סטריט ציפו מהחברה להרוויח 84 סנט למניה על מכירות של 98.3 מיליארד דולר. בפברואר וול מארט ציפתה לרווח של עד 85 סנט למניה בלבד.
לרבעון השני החברה צופה רווח של 93 עד 98 סנט למניה לעומת צפי אנליסטים של 98 סנט למניה.
המכירות בחנויות זהות בנטרול הדלק ינועו בין ירידה של 1% ל-2%. המכירות הבינלאומיות קפצו במעל 21% ועלו ב-9% בנטרול השפעות של שע"ח. המכירות בארה"ב ירדו ב-1.4% בצל ירידה בתנועת הקונים.
המנכ"ל מייק דיוק חתך את מחיריהם של אלפי פריטים בארה"ב ובסניפי חו"ל כמו Asda בבריטניה כדי להתחרות בטרגט ופמילי דולר.
"הלקוחות שלנו, בייחוד בארה"ב, עדיין חוששים ממצבם הפיננסי האישי ומהאבטלה כמו גם מעליית מחירי הדלק", אמר דיוק. החברה הסתמכה ברבעון על צמיחה בחו"ל, מבריטניה ועד סין כדי להפגין שיפור כולל. החברה צירפה מותגים כמו LG אלקטרוניקה בניסיון לתפוס נתח שוק גבוה יותר וכדי לשווק את עצמה כיעד לרכישות של מוצרי חשמל מתקדמים. החברה מסרה על כוונתה לפטר 11 אלף עובדים ברשת הסיטונאית שלה ולבצע מיקור חוץ לדגימת המוצרים.


