ניסאן מורנו: דינוזאור של העידן החדש
בעולם שבו רכבי השטח האמיתיים כמעט נכחדו, מוראנו מציעה שילוב של עיצוב מהודר ועוצמה רבה - אף שהיא עדיין מיועדת בעיקר לעיר ולא לשטח
לפני שנים רבות, כשהחורף כאן עוד היה חורף, כשלא היה אובך צהבהב על גגות הבתים וכשמחירי הדלק עוד היו שפויים, היה זן של מכוניות גדולות שהילכו אימים על כבישי הארץ. שוכני הכבישים קראו להן ביראה "רכבי שטח", וניסו להימלט מפניהן כשאלו הגיחו בנתיב השמאלי, משחרות לטרף תמים על הכביש.
אך רכבי השטח, שנבנו כדי לחיות בין טרשים וסלעים, לא עמדו בשינויי האקלים ובדרישות הצרכנים ונכחדו כמעט לחלוטין. הם הוחלפו בזן חדש שהיטיב להתאקלם לסביבתו החדשה: רכבי הכאילו שטח. רכבי שטח "רכים", שבניגוד לאבות אבותיהם, לא התיימרו מעולם באמת לרדת לשטח. הם אמנם נשאו בגאווה את הסממנים החיצוניים של דור האבות - הם היו גבוהים וגדולי גוף, ועל ישבנם נכתבה מילת הקוד 4X4. אך הדור החדש שיחר לטרף בעיקר בקניונים, מחוץ לגני ילדים ועל מדרכות. הנהגים כבר לא היו גברים מסוקסים, אלא גברים מטופחים, וגם בנות זוגם. מאחור קיננו צאצאיהם הלא פחות מטופחים.
רכבי השטח החדשים העיקריים, ובמיוחד הגדולים שבהם, התרבו ושגשגו בעיקר במישורי ארצות הברית, שם מנועיהם הגדולים עדיין מתקבלים בברכה. חלקם, דוגמת ניסאן מוראנו החדשה, גם עשו עלייה לישראל.

ניסאן מוראנו הקודמת היתה רכב שטח רך שצויד במנוע מצוין ובשפע מקום, אך דבר אחד היה חסר לה: הידור. הפלסטיקים בדגם הקודם היו פשוטים למדי ותא הנוסעים היה קודר. בדגם החדש הכל טופל: יש כיסאות עור עמוקים ומפנקים, קונסולה מרכזית כסופה ונאה ומערכת סטריאו שמסוגלת לשמש כאמצעי ענישה יעיל למדי נגד הילדים הצורחים מאחור. סיבוב נחוש מדי של כפתור הווליום אף עשוי לגרום להם נזק תמידי.
ואם זה לא מספיק, תנו לילדים שלכם לבהות בחרטום. ניסאן מוראנו הקודמת היתה נאה ואפילו ספורטיבית. בדגם החדש, אנשי ניסאן ניסו להקנות לרכב השטח המגודל מראה יוקרתי, אך נשארו עם חזות מאיימת שעלולה להפחיד ילדים מתחת לגיל שש.
גם המנוע יוכל לטפל טוב בילדים מאחור. הילד בוכה? לחיצה חזקה על דוושת הגז תעביר פקודה מהירה לגיר הרציף המצוין, ו־252 כוחות סוס ידביקו לילד את האישונים במצב פתוח עד שהתאוצה תסתיים. רוצים עוד שקט? מומלץ להיכנס עם המוראנו לסיבוב. לא לדאוג, אפשר גם להיכנס מהר מאוד. אם תהיה ילד רע, ניקח שוב סיבוב במהירות של 150 קמ"ש. הילד נרגע? אפשר לפנק אותו ולהוריד קצת קצב, להתרגל לשקט המופתי, לשיכוך הזעזועים המצוין ולמושבים העמוקים. לזה המוראנו נועדה, ואת זה היא יודעת לעשות היטב.
ניסאן מוראנו
מנוע: בנזין, נפח: 3,498 סמ"ק, הספק מרבי: 252 כ"ס, מומנט מרבי: 34 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית: 210 קמ"ש, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־8 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן: 9.2 ק"מ/ליטר. במבחן: 7.1 ק"מ/ליטר
בטיחות: שש כריות אוויר, ABS. טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: 15
מחיר: 350 אלף שקל


