$
מוסף כלכליסט 25.2.10

אבא אמר: "החיים מלאי צמתים, החוכמה היא לבחור בפנייה הנכונה"

רמי שלמור, מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, מספר על היום בו בחר בפרסום על פני הכלכלה, ועל השפעה של הוריו על ההחלטה

דיאנה בחור-ניר 12:2825.02.10

רמי שלמור מנכ"ל ושותף במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R. נשוי לאירינה, אב לשלושה, גר ברמת השרון.

 

ב־1979, אחרי תואר שני במינהל עסקים, התחלתי לעבוד ככלכלן בבנק. 1 במאי באותה שנה זכור לי כרגע של תפנית בחיים שלי. הבנק היה סגור לרגל חג הפועלים, ואני ניצלתי את יום החופש והצטרפתי לחבר, צלם פרסומות שחזר מארצות הברית. אני זוכר את עצמי מסתכל עליו עובד, ואיך הבנתי שהחיים שלי מתחילים עכשיו. ואז נזכרתי במשפט שאבא אמר לי: 'החיים מלאי צמתים, וכשאתה מגיע לצומת - החוכמה היא לבחור בפנייה הנכונה'. הבנתי שאני בצומת, ושעליי לבחור בין כלכלה לפרסום. הגוף שלי צעק פרסום, הרגשתי ששם אני צריך להמשיך את חיי. רוב האנשים מפספסים את הפנייה והחיים שלהם לא משתנים, אבל בזכות אבא היתה לי החוכמה לבחור נכון. המשפט שלו מלווה אותי בכל צומת, ואני מעביר אותו גם לילדיי ולעובדיי.

 

1952. אליהו ורוזי שמול עם הפעוט רמי. טיול בתל אביב 1952. אליהו ורוזי שמול עם הפעוט רמי. טיול בתל אביב

 

"אבי אליהו ואמי רוזי נולדו במצרים. הוא עלה לארץ ב־1935, היא הגיעה כתיירת ב־1946 - הכירה אותו ונשארה. חיינו בירושלים, ובחופשות נסענו לאזור אכזיב. אני זוכר את החופשות האלו כהנאה מוחצת, והתחושה האופטימית הזאת מלווה אותי. את שמול, שם המשפחה של הוריי, עברתתי לשלמור כסטודנט. אבי מאוד אהב את זה, כחלק מאהבת העברית שלו, וגיבה אותי בצעד הזה.

 

"אבי היה מנהל כספים במשרד ממשלתי, ואמי היתה סוכנת נסיעות. לא קיבלתי מהם את הזיקה לעולם העסקי, אלא את ההישגיות, שהיתה טבועה בשניהם. עולם הפרסום מורכב מהתחום הכספי־הניהולי, שבו עסק אבי, וגם מהבנת נפש האדם, ואת זה ירשתי מאמי - את חוכמת החיים היומיומית, יכולת לקרוא בין השורות ולהבין את המוצפן.

 

החוכמה של פרסומאי היא לגעת בדברים שאדם מרגיש כשאתה מעביר לו מסר. זו יכולת הכרחית במקצוע, אבל לרוב האנשים אין אותה. אלה דברים שגדלים איתם, לא ניתן ללמוד אותם בשום מקום.

 

"מאבי למדתי שאדם הוא קורבן לאופיו. שמעתי את זה שוב ושוב כילד, והיום אני רואה כמה זה נכון. אני החלטתי שלי זה לא יקרה. זאת החלטה קשה, כי בחיים העסקיים צריך להיות לעתים גסי רוח, כוחניים, אפילו רעים. לא רציתי להפוך לקורבן בגלל האופי הנוח שלי, והחלטתי להשיג מה שאני רוצה בלי כוחנות". 

 

לכתבות נוספות במוסף "כלכליסט" לחצו כאן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x