חדשות טובות לצים: מדד ההובלה הימית זינק וגם חברות ההובלה באסיה
מדד ההובלה הימית (Baltic Dry Index) זינק אתמול ב-4.5% בעקבות הצפי להתאוששות במשלוחי המכולות מאסיה ועל רקע העלייה במחירי הסחורות
חדשות טובות למחזיקי האג"ח של צים ועבור בעלי המניות של החברה לישראל. חברות ההובלה הימית באסיה רשמו הבוקר עליות שערים חדות אחרי שמדדי ההובלה הימית רשמו אתמול זינוקים חדים על רקע הצפי להתאוששות מהירה יותר בכלכלה העולמית.
מובילת המכולות הגדולה ביותר בדרום קוריאה, STX Pan Ocean, טיפסה ב-5.8% לשער של 11,950 וון אחרי שמדד ה-Baltic Dry רשם זינוק של 4.5%. מדד ההובלה התחזק אתמול ב-135 נקודות לרמה של 3,140 נקודות וזאת לאור העלייה בביקושים להובלת ברזל וברזל לעיבוד שהם הסחורות שמהוות את עיקר משלוחי ההובלה.
בחודש האחרון הפגין מדד ת"א 25 תשואה עודפת על מניית החברה לישראל בעיקר עקב החולשה במניית האחזקה העיקרית שלה, כיל. מניית החברה לישראל הציגה בחודש האחרון תשואה שלילית של 5.7% בחודש שהסתיים ב-4 בינואר. מדד ת"א 25 לעומת זאת הניב באותה התקופה תשואה חיובית של 3.23%.
מדד המכולות העולמי (Baltic Dirty Tanker Index) או בקיצור BDI, רשם עלייה של 25.8% רק אתמול ועמד על רמה של 1,024 נקודות.
הסוחרים באסיה מסבירים את העלייה במניות ההובלה הימית הבוקר באסיה בצפי כי עלויות ההובלה תהיינה קשורות יותר להתאוששות הכלכלית.
נזכיר כי ענף ההובלה הימית נכווה קשות מהמשבר בכלכלה העולמית בעיקר עקב הירידה החדה בסחר העולמי בעיקר בין מדינות אסיה המתפתחות לעולם המערבי. זאת בין היתר הייתה הסיבה לקשיים הרבים אליהם נקלעה חברת צים, שהביאו אותה בין היתר להיכנס להסדר חוב עם המשקיעים המוסדיים והבנקים.
נזכיר כי צים רשמה ברבעון השלישי הפסד של 208 מיליון דולר, אך ראשי החברה היו אופטימיים לגבי העתיד. מנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד אמר עם פרסום הדו"חות ל"כלכליסט" כי בשנת 2010 תעבור החברה לרווחיות תודות לשיפור הצפוי בצים.


