$
מבחני רכב

מבחן דרכים: הונדה אינסייט

נסיעת מבחן ראשונה להונדה אינסייט, ההיברידית הזולה בישראל, מגלה כי לפרחונית הירוקה יש את כל מה שצריך כדי להצליח בשוק הישראלי - חוץ ממזגן

תומר הדר 21:1012.07.09

להונדה שלי יש 69 פרחים. יש כמה קטנים מאחור, כמה גדולים בצדדים ואחד ענקי על מכסה המנוע. בקיצור, אוטו ירוק.

 

מדוע הונדה צריכה בכלל דגם נוסף על הסיוויק ההיברידית? התשובה, כך נראה, נמצאת אצל המתחרים בטויוטה, שהפכו את הפריוס העתידנית למלכת מכירות בעוד שהסיוויק הייבריד בעלת המראה השגרתי השתרכה מאחור, לפחות עד שמישהו בהונדה נזכר שלמעשה הונדה היתה הראשונית שייצרה מכונית היברידית, שגם לה קראו אינסייט. הדגם החדש נראה עתידני, מיוחד, פרחוני, אבל לא נאה.

 


על פי הונדה, לאינסייט יש עיצוב של אינסייט המקורית. על פי רחוב המסגר, יש לה עיצוב של פריוס, ולא בכדי: הציבור כבר התרגל לצללית הנמוכה ומזהה אותה ככזו של מכונית היברידית. מתחת לגוף הנמוך יש בכלל מכלולים של הונדה ג'אז. תא הנוסעים של האינסייט הוא סוג של בן כלאיים. החלק העליון מגומר בטוב טעם ונהנה מפלסטיק איכותי. החלק התחתון כאילו נלקח ממכונית זולה יותר. נוסף על כך, שני מבוגרים גדולים יתקשו להידחק זה לצד זה בספסל האחורי.

 

כאן אסור לקטוף

 

אני מתיישב מול ההגה ובוחן את המערכות. יש המון גימיקים. יש צגים שמראים כיצד מנוע החשמל מסייע למנוע הבנזין, ולהפך. והרבה צבעים. אם הנהג קם בבוקר על הצד הירוק ובוחר ללטף את דוושת הגאז ולחסוך בדלק כדי לחסוך בדלק, אז הצג שסביב שעון המהירות זורח בירוק ובלוח המחוונים מופיע פרח. אם הנהג מחליט להאיץ, הפרח מרכין ראש. בצד שמאל של ההגה יש כפתור ירוק. עליו יש פרח נוסף, מספר 71. כשהכפתור לחוץ והאינסייט נוסעת במצב הירוק, תיבת ההילוכים משתהה מעט בהעברות והקצב יורד. במצב הרגיל האינסייט תחסוך פחות דלק.

 

הונדה אינסייט יוצאת לאספלט הרותח. ברמזור המנוע נכבה. המזגן נחלש. בהונדה אומרים שהמזגן ישמר את הטמפרטורה בתא הנוסעים גם כשהמנוע כבוי. הם טועים. לפחות היא נוחה מאוד. כשהרמזור מתחלף, האינסייט משתהה. אבל הנהגים סולחים לאיש הפרחוני. בכביש בינעירוני האינסייט מעט רועשת. במיוחד כשמנוע הבנזין מאיץ. הצג הקטן אומר שהמנוע החשמלי עושה ככל יכולתו לעזור למנוע הבנזין והצג הגדול זורח בכחול זועם.

 

על פי הונדה, בנסיעה בינעירונית האינסייט יכולה לנוע בכוח המנוע החשמלי לבדו. ניסיתי, כלום. בחלון הקטן תמיד הופיע חץ ממשאבת הדלק אל המנוע. בכל מקרה, בנסיעת המבחן שכללה 370 ק"מ של פקקי תנועה, כבישים הרריים ונסיעות בינעירוניות הושגה צריכת דלק מצוינת, 18.4 ק"מ לליטר.

 

אליה וקוץ בה

 

עכשיו המבחן מסתיים ויש מסקנות ברורות: כמו בפרסומת, מדובר במכונית טובה אבל לא מושלמת. כי בשדה הפרחים של האינסייט יש קוץ בדמות מזגן שלא מצליח לקרר את המכונית בפקקים. למי שילמד לחיות עם המזגן (או פשוט "לרמות" את המערכת ההיברידית באמצעות העברת הידית למצב חניה) מובטחת היברידית טובה — כזאת שנראית עתידנית, נוסעת היטב ובל נשכח, צורכת מעט דלק. והרי זה מה שמכונית היברידית בסופו של דבר אמורה לעשות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x