$
מבחני רכב

המהלך המנצח של הונדה: הרובוט יצא החוצה

גיר אוטומטי חמישה הילוכים "רגיל" הוא החידוש הבולט בגרסה החדשה של ההונדה סיוויק האצ'בק. בהונדה מאמינים שהמראה העדכני והמחיר האטרקטיבי יקפיצו אותה לקדמת קבוצת המשפחתיות פרימיום

ליאור גוטמן 13:5816.02.09

הנהג הישראלי מתקשה להסתגל לתיבות הילוכים רובוטיות. עובדה: בשנה החולפת נשמעה שוב ושוב ביקורת על התמסורת שמתעקשת לדמות החלפת הילוכים ידנית. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, משכה את עיקר האש עם הדגם האחרון של קורולה, עד שהתרצתה והחליפה את תיבת ההילוכים בתיבה פשוטה יותר, שמקורה בדגם הקודם ששווק בישראל. גם מאיר, יבואנית הונדה, החלה לייבא את הגרסה המחודשת של הונדה סיוויק האצ'בק, הכוללת תיבת הילוכים רגילה שהושאלה מדגם הסדאן (ארבע דלתות) במקום תיבת ההילוכים הרובוטית ששכנה שם במקור.

 

קשה להגדיר את הונדה סיוויק האצ'בק כמכונית חדשה. הדגם המקורי זכה ב־2006 בפרס מכונית השנה בארצות הברית, וצריך טביעת עין טובה כדי להבדיל בין הדגם שזכה ב־2006 למחודש שמוצג כעת. פרט לתיבת ההילוכים החדשה ימצאו המדקדקים יחידות תאורה אחוריות חדשות, ספוילר ספורטיבי במרכז השמשה האחורית ועיצוב מעודכן לחזית הרכב. פרט לשינויים המכניים והקוסמטיים החליטה מאיר לשפר את מאמצי השיווק עם הפחתה של כמעט 20% במחיר הרכב, כך שלקוח שישקיע 140 אלף שקל בסיוויק האצ'בק המחודשת יצליח להישאר עם עודף של מאה שקל ביד.

 

המראה ספורטיבי אבל הביצועים לא ממש

 

עיצוב הפנים כמעט ולא השתנה, וטוב שכך. איכות הגימור גבוהה, ולוח המחוונים המפוצל - מד מהירות דיגיטלי מעל להגה ושאר המידע מולו - נראה מתקדם וחדשני כאילו הושק אתמול. ההסטה של הלוח מחוונים קדימה מעניקה גם תחושה של אווריריות. אף ששלדת סיוויק האצ'בק קצרה בשישה סנטימטרים מזו של גרסת הסדאן, מרחב הפנים נדיב למדי, ואפשר להתקין בספסל האחורי שלושה מושבי ילדים. הזאטוטים אף יעריכו את גג הזכוכית הכפול שמאפשר להם לדמיין צורות של עננים. תא המטען המרווח יצליח לבלוע ללא בעיה עגלת תינוק.

 

 

הונדה סיוויק האצ'בק הונדה סיוויק האצ'בק

 

התנעת סיוויק האצ'בק נעשית בלחיצת כפתור אדום, בדומה לזה המותקן במכונית הספורט מבית הונדה S2000. עד שמגיעים לכביש המהיר כדאי להתאזר בסבלנות וגם בגמישות שרירים: בהונדה טוענים שחלק מתהליך השדרוג כלל גם החלפת קפיצים ושינוי בגיאומטריית המתלים, אבל הסיוויק האצ'בק מקפצת בתוך העיר מעל כל שבר אספלט מזדמן. הנהג ונוסעיו מבינים שנוחות נסיעה הם לא ימצאו פה. כאשר תנאי הדרך משתפרים מתגלה סיוויק כבת לוויה נעימה, ומד חיסכון הדלק יהבהב כל אימת שתאמצו סגנון נהיגה אנטי־סוציאלי.

 

למרבה האכזבה מאחיזת הכביש, נוקשות מתלי סיוויק האצ'בק לא מניבה דיבידנדים בכביש המפותל: יכולת הפנייה לתוך הסיבוב מרשימה, אולם ההגה לא ממהר לדווח מהן מגבלות האחיזה של המכונית. בניגוד למתחרות רבות, בסיוויק אין תפעול ידני לתיבת ההילוכים האוטומטית.

 

לצד הזכות נספר שהגיר החדש, שמציע חמישה הילוכים, עולה על קודמו כמעט בכל פרמטר, כך שניתן לנצל את כוחו של המנוע ולסגל קצב נהיגה מהיר ביותר. בקרת המשיכה האלקטרונית, כמו גם שש כריות האוויר, ישמרו על נהג המכונית מהאגו שלו.

 

הניתוח הצליח, החולה הבריא וחי ממש טוב

 

החלפת תיבת ההילוכים שדרגה את סיוויק האצ'בק והפכה אותה לאחת המתמודדות הבולטות בקבוצת המשפחתיות־פרימיום. למעשה, המתחרה הישירה שלה הפכה להיות הגרסה החדשה של פולקסווגן גולף, שמצוידת למרבה האירוניה בתיבת הילוכים רובוטית משוכללת כפולת מצמדים. בהונדה מאמינים שלקוחות צעירים ברוחם יעדיפו את המראה העדכני על פני השמרנות הגרמנית, ועם תיבת הילוכים חדשה ומחיר אטרקטיבי הם עתידים לגלות שהדגם המשודרג יקפיץ את היקף המכירות מעבר לרף ה־300 יחידות בשנה. תקרה זו הדגם הקודם לא הצליח לעבור.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x