$
קיימות בארץ
קפיטליזם 3.0 גג כתבה

האליטה של ההידרו: הסטארט־אפ הישראלי שיהפוך אתכם לחקלאים

Growee, שפיתח מערכת חכמה לגידול צמחי מים בבית, זכה בפרס בפסטיבל חדשנות בתל אביב. היזם עידן אביטן: "המטרה היא להפוך כל אחד לחקלאי"

גיל קליאן 08:2413.10.16

הסטארט־אפ הישראלי Growee בן פחות משנה, וכבר הצליח למשוך את תשומת הלב של קהילת היזמים הצרפתית עם זכייתו בהאקתון La French Tech בפסטיבל החדשנות DLD תל אביב.

 

אנשי הסטארט־אפ, שעמלו על פיתוח מערכת חכמה לגידולים הידרופוניים של ירקות בבית, זכו לבסס קשרים עם יזמים צרפת, ואף קיבלו חבילת השתתפות בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס. החברה הוקמה בינואר השנה על ידי עידן אביטן, מהנדס רובוטיקה בן 30, שבינואר התפטר מהעבודה שלו וחזר לגור עם ההורים כדי להשקיע את כל מה שיש לו בפיתוח מערכת של ניטור ושיפור ערכי המים שבהם גדלים צמחים הידרופוניים, כלומר כאלה הניזונים ממים בלבד, ללא קרקע. כיום מגדלים ביתיים צריכים לעקוב ולמדוד ידנית סוגים רבים של ערכים ומשתנים בתוך המים, שיכולים להכריע את גורל הצמחים שלהם.  

 

המערכת של אביטן מסוגלת למדוד ולשפר אוטומטית את מצב המים, באמצעות הוספה מבוקרת של דשנים וחומרים נוספים למים. המערכת מחוברת לאינטרנט, והחברה למעשה מנטרת מרחוק את מצב המים והצמחים, ומתאימה לכל צמח תוכנית גידול משלו. כל הנתונים מועברים גם לסמארטפון של המגדל הביתי, שיכול מכל מקום לעקוב אחרי מצב הצמחים שלו.

 

מרבית המערכות ההידרופוניות כיום מאפשרות לגדל צמחים "על עיוור", כלומר ללא בקרה של מצב המים, ואילו אחרות מספקות מדידה, אך המגדל צריך לקרוא בעצמו את הנתונים, להבין כיצד לשפר אותם, ולהוסיף ידנית את החומרים הדרושים.

 

מייסד Growee עידן אביטן מייסד Growee עידן אביטן

 

"מטרת הפיתוח היא להפוך כל אחד לחקלאי", אומר אביטן. "הגידול ההידרופוני כיום הוא תובעני ביותר. כשהתחלתי לגדל בעצמי הרגתי את הצמחים פעם אחר פעם, ולא הבנתי למה הם מתים. המערכת שלנו מאפשרת לכל אחד לגדל מה שהוא רוצה בשיטה הידרופונית לפי פרוטוקול גידול שנכתב לכל צמח - והופכים את השיטה שהיתה שמורה לאליטה של החקלאים הביתיים נגישה לכולם".

 

החברה מעסיקה כיום שלושה עובדים, עידן אביטן, מאור אביטן ושמוליק דורון, והיא נמצאת בעיצומו של גיוס הון כדי להגיע לאבטיפוס סופי של מוצר פועל עד התערוכה בווגאס שתתקיים בינואר הקרוב. היעד של החברה הוא לגייס 600 אלף דולר בסבב גיוס ראשון, ובמקביל לפתוח בגיוס המונים בקיקסטארטר.

 

המערכת של החברה גם יכולה להפחית את כמויות המים בתהליך וכן את כמויות הדשנים שבדרך כלל נכנסים למערכות ההידרופוניות, בעלויות גדולות לצרכן. אביטן מספר כי בפיילוטים הראשונים של המערכת הצליחה החברה לחסוך כ־60% מחומרי הדשן לעומת פרוטוקול גידול רגיל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x