סגור

בנק ישראל: "נגדיל את הסיוע לנפגעות אלימות"

ההודעה הגיעה בעקבות סיום הפיילוט "אמנת זמינות פיננסית" והרחבתו ל-169 מרכזי טיפול באלימות במשפחה ברחבי הארץ. בנק ישראל: "מ-2016 סייעה האמנה לכ-1,650 נשים בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים שחוו"

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הודיע כי יגדיל את הסיוע לנשים שחוו אלימות. ההודעה הגיעה בעקבות סיום הפיילוט "אמנת זמינות פיננסית", ובה הודיע הבנק על הרחבת התוכנית ל-169 מרכזי טיפול באלימות במשפחה בכל הארץ.
במסגרת האמנה החדשה יוספו שירותי סיוע לנשים שנמצאות בחובות פיננסיים מול יותר ממוסד אחד.
"אמנת זמינות פיננסית" היא אמנה וולונטרית, שמטרתה לסייע בהתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של נשים נפגעות אלימות, נשים שלרוב שוהות במקלטים ובדירות מעבר ללא יכולת לפרנס ולקיים את עצמן. המוסדות הפיננסיים שמשתתפים באמנה מספקים לנפגעות פתרונות פיננסיים שמסייעים להן להתגבר על האלימות הכלכלית שחוו.
1 צפייה בגלריה
יאיר אבידן המפקח על הבנקים חדש
יאיר אבידן המפקח על הבנקים חדש
יאיר אבידן, המפקח על הבנקים
(צילום: יריב כץ)
על פי בנק ישראל, מאז השקתה ב-2016 סייעה האמנה לכ-1,650 נשים בהתמודדות עם האלימות הכלכלית במגוון נושאים: פתיחת חשבון חדש, הסדר חוב ובירור עיקולים, הקפאת משכנתא בחתימת צד אחד, בקשות ליציאה מחשבון משותף וגריעת בעלים מהחשבון, ביטול כרטיסי אשראי ועוד.
שלוש שנים לקיום האמנה, ביוני 2019, הושק פיילוט להרחבתה לסיוע גם לנפגעות ונפגעי אלימות המטופלים במרכזים למניעה וטיפול באלימות במשפחה בקהילה. הפיילוט כלל מתן מענה ב-10 מרכזים שונים שהורחבו ל-17, והחל מ-2021 כללו 60 מרכזים.
על פי בנק ישראל, פוטנציאל נפגעות ונפגעי האלימות שעשויים להיעזר באמנה גבוה מכפי שהיה במקור, ולקראת הרחבתו ל-169 מוסדות בוצעו התאמות בנוסח האמנה.